Režie:
Jaroslav SoukupScénář:
Miroslav VaicKamera:
Richard ValentaHudba:
Zdeněk BartákHrají:
Ladislav Mrkvička, Pavel Zedníček, Josef Větrovec, Gabriela Osvaldová, Jiří Tomek, Jiří Kodeš, Karel Hlušička, Ferdinand Krůta, Milan Klásek, Jan Teplý st. (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V hlavním dostihu nedělního odpoledne zvítězí v Chuchli kůň Titan s jezdcem Pečenkou, žokej Sochor je jako obyčejně poslední. Trenér Janoušek druhý den Sochorovi vyčítá, že ze staré slávy žít nemůže. Sochor je přesvědčený, že k tomu, aby byl znovu v čele, mu schází dobrý kůň. Těch je ale málo Sochor běhá, aby snížil váhu, zatímco jeho kamarád, úspěšný Pečenka, se cpe buchtami s koněm, jako je Titan, si je jistý. V dalším nedělním dostihu je opět favoritem Titan s Pečenkou, ale oba se při pádu zraní. Přichází přítelkyně jejich známého herce, ke kterému chodí oba na mejdany, zeptat se na Pečenkovo zdraví, a zůstává přes noc se Sochorem. Tomu láska k ní vlije novou chuť do života a druhý den jde za trenérem, potlačí svou hrdost a vznětlivost a požádá ho, aby mu svěřil do péče zraněného Titana. Kůň se vyléčí a Sochor s ním začíná trénovat. Po čase mu ředitel nabídne, aby s Titanem trénoval na Velkou pardubidckou v příštím roce. Pak se vrací Pečenka z lázní Sochor mu o ředitelově nabídce nestačil říct, když si uvědomí, že s jeho návratem ztrácí Helenu. Zakrátko se oba bývalí přátelé dostávají do sporu o Titana
Děj filmu se odehrává v prostředí mezinárodně proslulé Velké pardubické steeplechase, přičemž představitelé hlavních rolí se jezdeckému sportu věnovali i mimo natáčení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (46)
Mám rád Zedníčka i Mrkvičku a film poměrně dobře vystihuje prostředí dostihů. Poněkud nechápu to, že zde několik hodnotitelů srovnává tento film s Dobrou vodou. Jediné, co má tento film s tím seriálem společné jsou koně a Mrkvička. Řeší se tady zcela jiné problémy a je to o řád lepší. Herecky je to také velmi dobře obsazené i když Osvaldová mi jako moc velká sexbomba nepřišla ani mladá. Takže za mne 80 %. ()
Sportovní filmová verze Dobré vody, kde je první půhodinka o ničem, ale pak to chytne zajímavou až napínavou zápletku střetu dvou kámošů žokejů kde hlavní roli má Mrkvička. Tenhle film jsem si zapamatoval z rozhovoru s G.Osvaldovou, která popisovala scénu, kdy Soukup nařídil aby se svlékla, vlezla do postele a za ní Zedníček - natočili scénu milostnou, Zedníček vylezl a šel na řadu Mrkvička. Zábavná historka z natáčení. Dám tři hvězdy za koně, ale ten konec mne nenadchnul. ()
Skvělý film, který nemá s Dobrou Vodou vůbec nic společného. Tady se řeší především vztah dvou žokejů a jejich snahu se prosadit. V Dobré Vodě je to o něčem úplně jiném a že jsou v obou koně a hraje tam Mrkvička nebo třeba Větrovec je vedlejší. Film osloví i dnes, nakonec téma je nadčasové, překvapujeme mě, že i tenhle film natočil jako režisér Jaroslav Soukup. Byl precizní, uměl si vybrat správné herce a dokázal ukázat prostředí. Jak to profesní, tak to všeobecné. Tady onu zanedbanost a šedivost osmdesátých let. To, že Soukup nechytil po roce 1989 správný vítr a točil věci, na které se nedá koukat, protože nezvládl filmový "marketing" je věc jedna, druhá je, že natočil celou řadu kvalitních filmů, které poněkud zapadly (Třeba skvělý Záchvěv strachu). A tou třetí je, že nejznámější z oné pozdně komunistické éry byly Diskopříběhy a filmy s Vaculíkem a Tofim, přičemž třeba Vítre v kapse nebo Láska z pasáže jsou rovněž velmi dobře ukázaným obrazem doby. A když budeme nadávat na Maixnery a Dagmary, ruku na srdce - co dokázal po oné tzv. sametové revoluci natočit onen do konce oslavovaný a prosazovaný (i finančně) Menzl? Už Konec starých časů nebyl nic moc a následuje řada menších (Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina, Obsluhoval jsem anglického krále) nebo větších (havlovština Žebrácká opera) propadáků až po samé dno - Donšajny. Vsadím se, že s prostředky, které měl Menzel k dispozici by Soukup dokázal naložit stejně dobře, ne-li lépe. A to jsem vynechal odpustkovou prorežimní sračku Kdo hledá zlaté dno. A proti tomu jsou všechny Dagmary a Maixnerové jenom nevinné sračky. ()
Klasické osmdesátkové nahořklé drama se syrovou atmosférou a bezútěšným prostředím. Ještě než Jaroslav Soukup ztratil soudnost a začal hoblovat dno české kinematografie, natočil několik slušných filmů. Dostih se mezi ně většinou neřadí, ale není důvod proč by neměl. Je zajímavý námětem i hereckým obsazením. Ladislav Mrkvička měl lepší role, měl i slavnější role, ale málokterá byla tak vděčná, jako takhle. ()
Film z dostihového prostředí ve stylu Dicka Francise, i když kriminální aspekt, nehraje ve filmu podstatnou roli, spíše psychologie povah jednotlivých postav. Dobře režijně zpracované a kdo má rád prostředí týkající se koní, nebude litovat, pokud opomine dobu, ve které se točil. Trochu mně tam nezapadlo vyůstění vztahu obou hlavních hrdinů ke konci ale budiž. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (12)
- Ladislav Mrkvička a Pavel Zedníček, kteří hrají žokeje, připravovala mladičká Martina Růžičková, dnes renomovaná trenérka dostihových koní a později i manželka dalšího milovníka koní Rudolfa Jelínka. (sator)
- Mrkvička se Zedníčkem si při natáčení filmu sami vypracovali scény rvaček a skončilo to tím, že Zedníček dostal pěstí přímo do nosu a šel reálně k zemi. (raininface)
- Vyprodaný film, na který se snažili dostat Sochor (Ladislav Mrkvička) a Pečenka (Pavel Zedníček), byl Sindibád a Tygří oči (1977). (sator)
Reklama