Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mimořádný úspěch filmu Jaroslava Soukupa a Miroslava Vaice Vítr v kapse, který byl mimo jiné oceněn na Mezinárodním filmovém festivalu v Avelinu Hlavní cenou, nepochybně podnítil vznik Lásky z pasáže. Režisér Jaroslav Soukup a scenárista Miroslav Vaic se i tentokrát rozhodli natočit film o mladých pro mladé. Jde o příběh party z Václaváku, která se živí černým obchodem, vekslováním, podvody a krádežemi. V prostředí pasáží, bister, diskoték a barů se odehrává neobvyklý, křehký milostný vztah ústřední dvojice Pavla a Jany... Autenticita míst v centru Prahy, kam kameraman Richard Valenta provázel hrdiny filmu, dodává atraktivní Lásce z pasáže nesporně na divácké přitažlivosti, stejně jako herecké obsazení s Lukášem Vaculíkem v čele. Neodmyslitelnou složku filmu tvoří hudba Zdeňka Bartáka, velkým hitem se staly písně Michala Davida a Františka Janečka. (Česká televize)

(více)

Recenze (182)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že tahle "soukupovka" mě nedostala tolik jako jiný jeho kousky z osmdesátek a když jsem přemýšlel nad důvodem, tak jsme došel k názoru, že mě byl cizí příběh. Přeci jen kamarádství nebo sny versus učňovská reliata za socíku mě jsou tematicky bližší než bytový čorkaři. Navíc jsem měl dojem, že ve filmu je víc scén na náhodu než je zdrávo. Samozřejmě vidět všechny ty kluky z tehdejší FAMU, co jsou dneska taťuldové, až na Vláďu Dlouhýho (RIP) s těma šílenejma neučesama, to je taky obohacující, no a ty osmdesátky, ty prostě Jarda Soukup vytetoval do každýho svýho filmu parádně. Ještě k Tatianě Kulíškové, v osmdesátkách byla účastnící mnoha klukovských snů, ty jo, ale dneska..... tomu se říká posun, málem bych jí nepoznal. ()

Juto 

všechny recenze uživatele

Psychologicko-kriminálna dráma zo života morálne narušené časti súčasnej mládeže. Je vážnym pokusom o sondu do života tých mladých ľudí, ktorí sa vyhýbajú poctivej práci, živí sa čiernym obchodom, vekslováním, podvody, prostitúciou a krádežami. Pred denným svetlom skrývajú svoju činnosť v pražských pasážach, bistrách, baroch a diskotékach. V tomto prostredí prirodzene nemôže krehký vzťah ústrednej dvojice Pavla a Jany dôjsť naplnenie. 6/10 ()

Reklama

Marsik 

všechny recenze uživatele

NOVA CINEMA - Pro tenhle film mám slabost. Vždy, když ho v TV dávají (což se minimálně jednou do roka stane), tak zasednu. Ono taky 73 minut je v celku dobře stravitelných, takže vám moc času nezabere. Vystižení atmosféry té doby bylo super - veksláci, vinárny, pražské pasáže, diskotéky, ... to vše doprovázeno skvělou hudbou Michala Davida. Vaculík se na tu roli parádně hodil. Dnes viděno alespoň po šesté. 75% // (6.8.2017) NOVA HD (4:3) - Nemůžu si prostě pomoct, ale tenhle film mě strašně baví. To prostředí pražského podsvětí tu bylo skvěle zobrazeno. Procenta přidávám. 80% ()

D.I.G 

všechny recenze uživatele

Americká obdoba takýchto filmov sú tie s prívlastkom "teen", ale tým sa podobnosť končí. Československé ( no dobre, české ) filmy ako tento majú pekne vyfarbenú atmosféru, poďľa môjho gusta zvoľna plynúci dej, reálne vyobrazené postav a ľudia riešia skutočné problémy, teda nie otázky ako: "kambysomtodneszasunul?". Ako kriminálka taký slabý priemer ale v podstate som spokojný. Davidove diskosongy žeriem. ()

danielwanderer 

všechny recenze uživatele

Tieto filmy rulujú... Sú presne z éry mojich rodičov, ktorý sa nad nimi rozplývajú, spomýnajú a sú to ich zlaté body v ich vlastnom rebríčku kinematografie. A čo na ne ja? Tie smiechy zo super účesov v 80. rokoch, v tom aký vtedy boli gansta (noo, určite lepší ako dnešný nigazz :)) a tak... Škoda, že mi mama koniec tak škaredo zaspoilovala, pretože ten bol najlepší, inak tento príbeh o nie práve čestnom umývačovi okien bol totálne plytký a herecké výkony vôbec nesúviseli s pocitmi, ktoré hrať mali. Takže ** (za ten koniec hlavne). ()

Galerie (21)

Zajímavosti (31)

  • Když se jezdilo s filmem po premiéře po městech, tak si Lukáš Vaculík užil své. Fanynky doslova ječeli všude kde se ukázal. (cariada)
  • Celý projekt začal námětem „Felicie“ o vekslácích z 80. let, který předal Miroslav Vaic Jaroslavu Soukupovi, který jej přepracoval na celovečerní snímek. (Monco)
  • Po letech Ladislav Potměšil přiznal, že natáčení scény, kdy za jeho postavou, která právě jí nudlovou polévku, přijde Pavel (Lukáš Vaculík), snědl polévky téměř 10 litrů. (Monco)

Reklama

Reklama