Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý anglický šlechtic Richard Bancroft (R. Hrušínský nejml.) se na obchodní cestě ocitne i se svým strýcem Archibaldem (P. Nárožný) v Praze. Zde se seznámí s tajemnou krasavicí Olivií (I. Bartošová) a okamžitě se do ní zamiluje. Proto rád přijme pozvání na maškarní ples jejího opatrovníka, hraběte Kronberga (V. Preiss). Jenže postupně si mladík uvědomí, že dívku a její přátele vídá jen v noci. Odhalení tohoto tajemství na sebe nenechá dlouho čekat – ukáže se, že hrabě Kronberg ve svém sídle vládne početné skupině upírů, kteří si vyhlížejí nevinné oběti. Jednou z nich má být i Richard. Boj s krvežíznivými nočními bytostmi bude o to těžší, že na zabíjení upírů zdaleka neplatí všechny metody, o kterých se píše v knihách. Naštěstí je tu ještě Olivie, která se do Richarda také zamilovala… (Česká televize)

(více)

Recenze (304)

nash. 

všechny recenze uživatele

Když hororová komedie není příliš zábavná ani děsivá, je to na pováženou. Když porušuje zažitá pravidla upírské tematiky a zjevně nejde o sofistikovanou hru či novátorský přístup nýbrž o neznalost nebo ještě hůře ignoraci, je to smutné. A když hlavní herecká dvojice připomíná ochotníky na školní besídce, je to skoro k pláči. Naštěstí je tu pár slušných hlášek, Luděk Kopřiva a zábavná banda rozjívených neposlušných českých upírů připomínajících prázdninový tábor, který pod vedením svého táborového vedoucího Viktora Preisse („za pět minut tady nechci slyšet ani slovo“) zachraňuje co se dá. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Ale ano , vím, že nejde o žádné velké umění, některé vtípky jsou vcelku laciné, Hrušínský nesahá dědečkovi ani po kotníky, Bartošová má s herectvím společného asi tolik, co já s funkcí kardinála římskokatolické církve a námět je drze vykradený od Polanského, nicméně mám tenhle snímek rád tvrdím, že zábavný potenciál v sobě má slušný. Nárožný a zejména ve filmu jen řídce obsazovaný Preiss si své role vychutnávají a takový Kopřiva je pro mě v tomhle snímku mnohem přijatelnější, než v Troškových vesnických komediích. Celkový dojem 60 %. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Van Helsing Kopřiva, chrápající Nárožný alias kaprál, mně pijící krev český patizón Rudánek a zšenštilá tlupa upírů z terapeutické skupiny doktora Cimického. Soukup překvapivě zvládá těch pár vážnějších scén (např. hřbitovní exhumace Oty Brouska jr. je jak ze 30 dní dlouhé noci), naopak v těch odlehčených partech trpí poruchou humortvorby, což v plné nahotě obnažily jeho budoucí maisnerovské majstrštyky. Nechápu, co máte proti upírce Ivetce, když se Jirka nedávno v bulváru nechal slyšet, že prý docela dobře saje.. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Přišlo mi, že pan Soukup sám neví, co by chtěl natočit. Jednu chvíli to vypadá na komedii, ale na to je tam málo vtipů. Pak to vypadá (ale skutečně jen vypadá) na horor, jenže tohle nemůže vystrašit nikoho pod 10 let, takže kde se stala chyba, co? Na druhou stranu je nutno podotknout, že Iveta Bartošová tu je v životní formě (rozuměj: překrásná a roztomilá), Hrušínský mladší je sympaťák, totéž Nárožný. K tomu mě pobavila Marie Drahokoupilová, jak vždy lovila svého srnečka… :-) Takže ty lepší dvě tomu dám, ale to je tak vše. BTW: Je zajímavé, že zrovna k tomuto filmu píši tisící komentář. Ale co už… ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MĚLI BY STE VIDĚT JAK TO VYPADÁ V KARPATECH.  HRABĚ POLANSKI MI VYPRÁVĚL, ŽE ZA CELOU ZIMU TAM VYSÁL JEDINÉHO VYCHRDLÉHO DŘEVORUBCE.“ __ Svadbu upírov som videl kedysi veľmi dávno, zrejme v čase jej TV premiéry a letmo si pamätám, že sa mi vcelku páčila (jedenie cesnaku). Hrušínského najml. som dovtedy poznal iba s Discopříběhu a  nepochybne aj tu bol obsadený najmä pre zvýšenie dievčenského publika, zato Petr Nárožný sa ukázal ako tradične dobrý zdroj zábavy. Terajšie sledovanie ma akosi nostalgicky vrátilo do 90. rokov, ocenil som zopár frkov, neskrývanú inšpiráciu slávnou upírskou komédiou, odkazmi na danú dobu (kapelník zo Salzburgu) a veľmi dobrým hereckým obsadeným v ktorom ma zaujali tiež Miroslav Táborský a najmä Viktor Preiss, ktorý pri správnom nasvietení pôsobí ozaj démonicky.  Film však postupne stráca prvotnú ľahkosť a postupne mu značne dochádza dych, najmä pri záverečnej dvojitej svadbe, ktorá prichádza s neprekvapivou pointou.  Využitie melódie z Verdiho Nabucca pri záverečnej piesne mi prišlo natoľko zvláštne, až som začal uvažovať, čo sa tým sledoval. Zrejme však išlo o jeden z paradoxov danej doby. (7740. hodnotenie, 282. komentár k filmu) ()

Galerie (10)

Zajímavosti (15)

Reklama

Reklama