Režie:
Phil DavisScénář:
Vincent O'ConnellHrají:
Reece Dinsdale, Richard Graham, Philip Glenister, Warren Clarke, Saskia Reeves, Sean Pertwee, Jamie Foreman, Phil Davis, Paul Brennan, Steve Toussaint (více)Obsahy(1)
I. D. (identification) se v Británii používá jako zkratka pro občanský průkaz. Průkaz totožnosti, identita. A tu John ztrácí. Nebo ne? Mimikry chuligána zprvu zvládá skvěle, ale postupně se mu zažírají hlouběji a hlouběji pod kůži. Každý snímek o skryté identitě policejních „volavek" si klade podobnou otázku - kam až lze zajít, aby polda budil dojem kriminálníka a zároveň se v jeho roli „nezapomněl"? Úkol na zbláznění. Proměna, jíž Johnova postava projde, nalezne těžko srovnání - z mladého poldy, který dělá svou práci na plný plyn, se postupně stává někdo docela jiný: rváč, vágus a sprosťák, který pohrdá vyumělkovanými manýry „střední třídy", z níž pochází. Až parodicky škrobená setkání manželských dvojic mu dokonce dávají do jisté míry za pravdu. John postupně a velmi bolestivě ztrácí společnou řeč se ženou a identifikuje se s hospodskou subkulturou, která spočívá v neustálém sebeutvrzování se bratrství tvrďáků, kteří mají jasný cíl (bít se za barvy Shadwellu). (Letní filmová škola)
(více)Recenze (49)
Úžasné. Film o tom, jak se policista inkognito vetře mezi fotbalové chuligány aby odhalil hlavní bossy gangu, ale atmosféra rvaček a fandění mu časem víc a víc přirůstá k srdci, až se nakonec sám stane velmi aktivním bitkařem a zapomene na svůj policejní úkol. To se samozřejmě nelíbí zaměstnavateli,tedy policii......Film o tom, jak je davová psychóza mocná a jak člověk potřebuje mít své místo a někam patřit.....Poslední scéna pak opravdu vyráží dech! ()
Adrenalin je droga a když je vám podáván při rozbíjení cizí huby a ještě vám za to zatleskají, není nic opojnějšího. Policista v civilu se má vetřít mezi skupinu chuligánů, aby se dostal na kobylku jejich špičkám. Drsný život výtržníka se mu však natolik zalíbí, že nevnímá svou vlastní proměnu - ztrátu dosavadních ideálů a hodnot. Člověk je takový, jací jsou lidé kolem něj. Poslední záběr mě totálně odrovnal. 85% ()
Myslím, že pointou rozhodně není film o hooligans, jako vylíčení vnitřní nespokojenosti hlavního hrdiny, který je sám o sobě ztracen, ztratil svou identitu při infiltrování se. Konec filmu zobrazuje jeho přechod do jiných extremistických skupin, to podtrhuje, že Davis se zaměřil na ztrátu identity, ne na hooligans. Po filmu mi bylo chvilku špatně, myslím, že to ukazuje výborně provedené dílo. ()
Kdysi pozdě večer na čété jsem zabloudil na film o chuligánech. Nebyl to tak obyčejný film jako se tedka seká jako na páse(jen bitky a nic víc za tím). Jenže tady je názorně ukázano co s člověkem udělá psychologie stáda. Celý film pak vyvrcholí scénou na konci. Nejlepší film o fotbalovém chuligánství co jsem zatím viděl. ()
"My jsme kluci z Shadwell, natrhnem vám prdel", nebo tak nějak. Pokřik jedné ze skupin válečníků - archetypálního společenství bojovníků existujícího v každé době a ve všech regionech. Tahle skupina trénuje po hospodách a bojuje na stadionech. Bohužel: jsou "nepotřební", nečeká se žádná válka, a "samoúčelní", tedy kriminalizovaní (jedno z témat filmu) - a bohudík: je jim spolu dobře a chvíle, které spolu prožívají je zcela naplňují. John, přemýšlivý policista a poměrně jednoduchý člověk, si po své hvězdné "hodince" mezi rowdies, již nedokáže zavázat policejní kravatu - to je téma druhé. Třetím tématem jsou policejní praktiky, které končí tam, kde začíná politika. Pozn. 1: Vedle skupiny (třídy, kasty) bojovníků existovali/existují skupiny obchodníků a politiků, kteří se scházejí v "pánských klubech", hrají kulečník, pijí burbon a nakonec jdou za slečnami. Přitom ovšem uzavírají obchody a pakty a rozhodují o tom, na koho se válečníci mají vrhnout. Pozn. 2: Dalším tématem, které považujeme obecně za důležité (konkrétně já a hajný z Brušovce) je pojem "míry a meze", které se klikatilo celým filměm - to by ale vedlo za obsah i rozsah skromné recenze. Pozn. 3: Dal bych plný počet hvězd, ale domnívám se, že vztah Johna a jeho manželky byl účelově pojednán tak, aby se tím především podpořil účinek filmu. ()
Reklama