Režie:
Karel ŠpelinaScénář:
Karel BarochKamera:
Václav HanušHudba:
Sláva MachHrají:
Růžena Šlemrová, Hana Vítová, Jiří Steimar, František Krištof-Veselý, Vladimír Pospíšil-Born, Marie Norrová, Betty Kysilková, R. A. Strejka (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Adam Kavalír se vrací z ciziny, aby převzal továrnu po svém otci. Následkem otcova bohémského života je ale podnik zadlužen tak, že Kavalírovi přijdou i o svou vilu a musí si najít podnájem. Paní Trojanová již nestačí na vedení svého lázeňského penzionu, jehož spolumajitelkou je i její rozmarná dcera Eva, a hledá schopného ředitele. Adam se o místo uchází a je přijat. Pod jeho vedením podnik vzkvétá. Eva však není s Adamem spokojena a vyhledává s ním spory. Jednoho dne přijede za Adamem na návštěvu otec. Vydává se za lázeňského hosta a Eva je nadšena jeho elegancí. Otec se spolu s ostatními zúčastní příprav velkého maškarního bálu a okouzlí paní Trojanovou... (ČSFD)
(více)Recenze (19)
Nenáročná romantická komedie, která bohužel nenabízí mnoho humoru a vlastně i té romantiky je tam celkem poskrovnu (což je ovšem možná spíše plus). Příběh sice není žádný zázrak, ale chování postav (na rozdíl od některých podobných komedií z té doby) aspoň dává smysl a děj po většinu času celkem odsýpá, Závěr je bohužel hodně rozvláčný a samotné "rozuzlení" zase hrozně zkratkovité - najednou se zjistí, že se vlastně mají rádi a je vymalováno. Osobně bych za největší pozitiva filmu označil svou oblíbenkyni Šlemrovou a skutečnost, že Kryštof-Veselý zde dokázal držet na uzdě své rádobykomediální schopnosti. Zajímavé je rovněž to, že zatímco dnes se pojmem penzion většinou označuje rodinný podniček s dvěma-třemi pokoji pro hosty, v tomto filmu penzion působí téměř jako lasvegaský hotel. ()
Do prijezdu Adamova otce do hotelu se film vyviji velice dobre. Libi se mi postava zkrachovaleho tovarnika, jeho lehkovaznost a optimismus. Deni v hotelu je take velmi zabavne ( i kdyz souhlasim s nazorem, ze v tomto pripade se moc o komedii nejedna ). Do doby, nez zacne letni festival, pak jsem se zacal nudit, coz mi vydrzelo az do konce filmu a kvuli tomu ubiram jednu hvezdicku. Hana Vitova me opet moc nezaujala. I tak si myslim, ze hodnoceni tohoto filmu by si zaslouzilo trochu lepsi pozici. ()
Nenáročná podívaná, kde pohodářský továrník pozná po bankrotu kdo je opravdový přítel a jeho syn zachrání před bankrotem chátrající lázeňský penzion. Komické to příliš není a romantické už vůbec ne, protože vztah Adama a Evy je tak upozaděn, že ho divák během filmu vůbec nezaznamená, a to až do chvíle kdy je mu v samotném závěru předložen „překvapivý“ vztahový zvrat. Hana Vítová protivnější než obvykle, Kryštof-Veselý vážnější než obvykle a v závěru má člověk pocit, že tu bylo víc tance a zpěvu než příběhu. ()
Většina prvorepublikových komedií je založena na záměně osob nebo skryté identitě. Pokud se k tomu přidá slušná dávka humoru, ze které je cítit člověčina, k tomu dobré herecké výkony, je na co se dívat. Jinak vznikne jen průměrný film, který nevytrhne ani má oblíbená Růžena Šlemrová. Inu zlá doba válečná. Memento pro Annu Ziegloserovou, kterou v roce 1942 nacisté popravili. Krom Adama a Evy zažila ještě zfilmování svého románu Cácorka. ()
Stejnojmenný román Anny Ziegloserové (1883 – 1942), spisovatelky, která padla za oběť nacistickému teroru, se stal vhodnou příležitostí pro barrandovský tým v čele s režisérem Karlem Špelinou. Film, odehrávající se v exkluzivním prostředí luhačovických lázní a dalších efektních dekoracích, není sice třeskutou zábavou, jak by možná mnozí očekávali, přesto z něj dodnes vyzařuje nezměrná elegance, půvab a jemný, decentní humor. Hana Vítová jako svéhlavá a drobátko rozmazlená princezna, jejíž matinka vlastní neprosperující lázeňský penzion a František Krištof-Veselý coby syn zchudlého továrníka, který se rozhodl nenásledovat otce v jeho rozmařilých šlépějích... Navzdory tomu, že ti dva se nemohou ani vystát, na samém konci zjistí, že patří k sobě. Inu, kdo by pochyboval o dávném biblickém příběhu Adama a Evy. ()
Galerie (6)
Photo © Dafafilm
Zajímavosti (5)
- Filmovalo se v Praze a Luhačovicích. (M.B)
- Pro operetního mladokomika Františka Kryštofa-Veselého to byla poslední role v českém filmu. Na Slovensku se již pak psal jako Krišof. (hippyman)
- Román Anny Ziegloserové vycházel v časopise Letem světem – Rozkvět a byl poctěn cenou v soutěži Filmovým poradním sborem. (ČSFD)
Reklama