Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (918)
Nebýt toho přehnaně sci-fistického konce, který byl hodně velkou zátěží na moji psychiku, byl by to Spielbergův režisérský nadprůměr. Obsazením Osmenta (mladého talentovaného herce, který si tímto filmem získal můj obdiv) do role roztomilého robůtka prahnoucího po opětované lásce a po tom stát se real orgy klukem z toho režisér udělal líbivý doják pro střední generaci.Film je nápaditý a pěkný, toť vše. ()
Film, který mě zbavil slov. Tradičně geniální režie mistra Spielberga, skvělý herecký výkon malého Osmenta, trefná hudba dvorního skladatele Johna Williamse, medvídek Teddy a super triky, jsou ihned po krásném PŘÍBĚHU, tím nejlákavějším na tomto působivém sci-fi filmu. Režisér vždy v pravou chvíli utne dávkování cukrové vaty tak, aby děj nepůsobil účelně a navoněně, ale v závěru nám naservíruje hned dvojitou porci a myslím si, že dojal většinu diváků, včetně mě. Nádherný film a nejsrdceryvnější Steven Spielberg. Ale ne kýčovitý či sladkobolný. Luxus. ()
Velmi zajímavý svět budoucnosti se mi zalíbil a stejně tak myšlenka rozličných robotů. Nad všechny zde čněl výborný Olsen a jeho velmi uvěřitelné herectví. Na druhou stranu, další postavy s výjimkou Lawa (zprvu stylového, později spíš až moc umělého, plnícího pouze svoji úlohu v ději) mě vůbec nezaujaly, lidské barbarství v podobě likvidování robotů mi přišlo až moc vykonstruované, fungování Davidova těla mírně zmatené (pominu emoce; jak to, že mu voda v obvodech nenadělala podobou paseku jako špenát?). A přestože kritická myšlenka „roboti se chovají více humánně než lidé a obráceně“ je pěkná, stejně tak Davidova nezdolná touha být normálním chlapcem (čekání na zázrak), zhruba od jeho zachycení sítí ve vodě mě příběh nějak přestal dál zajímat, a já už jenom téměř apaticky čekal na nekonečné přívaly sentimentu a dojímání; a ty se také dostavily, i když pravda v ne tak drastické míře, ale přesto se zařadím mezi tu „co kdyby“ skupinu uvažující nad (vydařenější?) podobou filmu v případném Kubrickově režijním zpracování, celkově tedy průměr. ()
Tento snímok považujem za jeden z tých slabších, pod ktorými je podpísaný Steven Spielberg. Tento pán je pevnou súčasťou v rebríčku mojich najobľúbenjších režisérov, ale film "A.I. Umelá inteligencia" určite nepatrí medzi tie diela, ktorými si získal moje uznanie. Táto sci-fi dráma sa mi zdá dosť zdĺhavá, takmer až nudná. Ani jej scenár ma moc neoslovil. No asi najviac mi vadil Haley Joel Osment v jednej z hlavných úloh. Herecký prejav tejto detskej filmovej hviezdy sa mi nikdy nepáčil. *** ()
Spielberga v posledních letech moc nemusím, a není to jen kvůli jeho pitomým nerealistickým happyendům. Tenhle film je podle mě krásný příklad toho, jak SF vypadat nemá. Přetechnizované, pohádkové, pseudomorálně ukecané a příliš zdlouhavé. Nečekal jsem, že to bude nejlepší film všech dob, ale takhle hloupý pohádkový blábol jsem si představit nedokázal. Od Briana Aldisse jsem četl celkem dost knížek i povídek a tak vím, že tu pohádkovost si tam přidal nejspíš scénárista se spielbergem samotným. Aldiss píše dramatickou a přemýšlivou literaturu bez nějakých větších technických detailů či božských zásahů. Přestom á všechno promyšlený a přestože nedělá třeskuté konce, jeho vyvrcholení je vždycky inteligentním a logickým. Tady ale ne. A navíc se mi trošku nelíbilo jisté plýtvání hereckým materiálem. Naco mít ve filmu Robina Williamse, Bena Kingsleyho či Meryl Streep, když všechno, čeho se od nich dočkáme je hlas? Trikově se jedná samozřejmě o dobrou práci, ale za milion taky dostanu opravdové zlato, takže co? Nuda. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- V zájmu zachování ratingu PG-13 byla z Rouge City digitálně odstraněna budova ve tvaru penisu. (HellFire)
- Při natáčení zaplaveného města posloužila Stevenu Spielbergovi vodní nádrž z filmu Dokonalá bouře (2000). (HellFire)
- V pokladnách severoamerických kin nechali diváci 78,6 milionu dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 235,9 mil. (NIRO)
Reklama