Režie:
Steven SpielbergKamera:
Bill ButlerHudba:
John WilliamsHrají:
Roy Scheider, Robert Shaw, Richard Dreyfuss, Lorraine Gary, Murray Hamilton, Carl Gottlieb, Jeffrey Kramer, Susan Backlinie, Jonathan Filley, Ted Grossman (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Šéf místní policie Martin Brody společně s policistou Hendricksenem na pláži objeví hlavu a část ženského trupu. Lékař je přesvědčen, že žena byla napadena žralokem. Brody si uvědomuje nebezpečí a chce nechat zavřít pláže, což se ovšem nelíbí starostovi. Městečko, zcela závislé na krátké turistické sezóně, si podle něj nemůže dovolit takový luxus. O pár dní později se další obětí stane šestiletý chlapec. Přestože starosta stále odmítá vydat zákaz koupání, zpráva pomalu prosakuje na veřejnost. Do pátrání se zapojí nejen policie a ichtyolog Matt Hooper, ale také desítky amatérských lovců, kteří se do městečka sjeli pod vidinou odměny, kterou za dopadení žraloka nabídla matka zabitého chlapce. Teprve když je přímo před očima stovek turistů v mělké zátoce napaden další muž, je starosta přinucen přiznat vážnost situace a pod nátlakem Brodyho najmout profesionálního lovce Quinta. Společně s ním se na moře vydává i Hooper a přes svůj strach z moře i Brody. Když se jim konečně podaří žraloka přilákat, jsou šokováni jeho velikostí? (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (916)
Dlouhá léta jsem film znal jen z vyprávění rodičů. Pak jsem viděl celkem nemastný druhý díl. No a pak jednou konečně ty pravé Čelisti. Trochu dlouho možná trvá, než se film pořádně rozběhne, ale od vyplutí moře v rybářské lodi je to parádní souboj 3 mužů s přírodou, zastoupenou zde - modří už vědí - gigantickým žralokem. Spielberg tu kouzlí atmosféru prakticky ze všeho, zpocená a zarostlá trojka mužů: policajt, potapěč a rybář si vyměňuje historky a připravuje se na boj svého života (a o život). P.S. Perlička: Rybář tu vypráví skutečný příběh potopení křižníku Indianapolis japonskou ponorkou a smrti většiny jeho posádky, jednu z nejdrsnějších událostí války v Tichomoří. Když Čelisti nedávno shlédl jeden jedenáctiletý chlapec, událost ho natolik zaujala, že vymohl nové šetření a zrušení rozsudku nad kapitánem McVayem, nespravedlivě odsouzeným za ztrátu lodi. A pak že horory mají špatný vliv na lidi. ()
Takovej terminátor! Ten příběh je vlastně dost pitomej, ale je vidět, že Spielberg je skutečný mistr. Na to, jak strašně nezábavné mi to téma přijde, mě film vtáhl poměrně rychle. Očekával jsem také, že to nebude strašidelné, ale hlavně ke konci tam bylo několik skutečně napínavých scén! Takže jsem byl příjemně překvapen. Mohlo to být kratší, takhle dlouhé blockbustery už dneska "neletí" :D Jedním z největších záporů je - překvapivě - hudba Johna Williamse. Jakkoliv ho mám rád například za Star Wars, a ačkoliv vím, že téma z Čelistí je proslavené, tak mi sem jeho "hudbička" absolutně nesedla. Kdyby tam byl nějaký pochmurný doprovod, tak by to asi dost změnilo vyznění těch scén, ale ta hudba co tam je, se hodí spíš ke Goonies nebo podobnému rodinnému filmu. Takové rozjuchané melodie při lovu na žraloka? To nechápu... No takže celkově příjemné překvapení, které je ale po dějové stránce tak přímočaré, že si ho asi hned tak nezopakuji. ()
Patřím mezi ty postižené, kteří, po první podrobné prohlídce Čelistí, před vstupem do rybníka nejprve nenápadně zkontrolovali, zda po hladině nesviští hřbetní ploutev a pak ještě napínali uši, zda neuslyší výhružný Williamsův hudební motiv. A pokud má film podobný účinek na miliony diváků, tak nelze pochybovat o jeho výjimečnosti. Přesto mu nemohu dát plnou palbu hvězd, neboť jsem zásadový člověk a ze zásady nemám rád, když mě někdo straší. Žádní žraloci přece nejsou a pokud ano, tak jsou hodní a určitě nemají zuby. ()
Stevena prilis nezeriem (ale Inyho a Jursky park milujem), avsak aj tak vzdy podlahnem a ak je pod filmom jeho meno a skusim, co nam to zasa priniesol. U Celusti je pre mna veeelky problem to, ze som ich nevidel vo svojich Teen rokoch a dostal som sa k nim az teraz, ked uz mam odpozerane kadeco a film ma uz len tak lahko nedokaze vydesit. Popravde, uprimne to lutujem, pretoze som sa pripravil zrejme o jeden zo svojich najlepsich hororovo/dobrodruznych filmovych zazitkov. Takze ako na mna film zaposobil teraz? Mierny zanrovy mix zacinajuci ako horor-drama, pokracujuci ako dobrodruzna vyprava, konciaci ako beckovy monster bijak. Ona samo tato kombinacia na papieri vyzera lakavo, zo samotneho snimku som mal vsak zmiesane, nejednoliate pocity. Ale co, tak mi treba, ked niektore klasiky musim dobiehat tak neskoro. Tak mi treba. Urcite si vsak dam este jednu sancu (7/10) ()
Kamarád mi vyprávěl, jak při scéně, kdy se v ******* objeví lidská hlava, sebou všichni v kině tak trhli, že se jedna řada kompletně zřítila (to víte, starý kino, spojené dřevěné sedačky...něco takovýho se už dneska v multiplexu nezažije :o)) To myslím hovoří za všechno.... Model žraloka nefungoval tak jak měl, a proto Spielberg volil v první půli spíše náznaky. A udělal dobře. Lidská představivost je totiž mnohdy mnohem děsivější. ()
Galerie (216)
Zajímavosti (240)
- Když žralok zaútočí na muže v lodičce, tak než ji převrhne, je možné si všimnout, že muž je bosý. Když ale klesá ke dnu jeho ukousnutá končetina, je na ní teniska. (ClintEastwood)
- Richard Dreyfuss (Brody) o desítky let později rozpačitě přiznal, že si během natáčení myslel, že film bude propadák: "No ano, měl jsem pocit, že to, co se odehrává na place, je čirá anarchie. Totální chaos. Byl jsem pevně přesvědčen, že z toho nikdy nemůže vzniknout pořádný film. Jak se ukázalo, byl tento názor jen důkazem mé mladické arogance. Když pracujete s neobyčejně talentovaným, vizionářským režisérem, jako je Steven Spielberg, je pro herce často těžké přesně odhadnout, oč na place jde. Teprve když jsou scény natočené a sestříhané, poznáš, kolik síly v nich je. Mnoho záběrů, které jsme pro Čelisti natočili, jsem pochopil teprve tehdy, když už byl film hotový. No a pak jsem se musel celé řadě lidí omluvit. Samozřejmě především Stevenovi." (NIRO)
- Quentin Tarantino, který zhlédl za svůj život tisíce snímků, v Jimmy Kimmel Live! (od r. 2003) vyjmenoval pouze sedm filmů, které považuje po filmařské stránce za naprosto perfektní. Na prvním místě vyzdvihl právě Čelisti. Další v pořadí jsou pak snímky Divoká banda (1969), Vymítač ďábla (1973), Mladý Frankenstein (1974), Texaský masakr motorovou pilou (1974), Annie Hall (1977) a Návrat do budoucnosti (1985). (ClintEastwood)
Reklama