Režie:
Steven SpielbergScénář:
Robert RodatKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Tom Hanks, Edward Burns, Tom Sizemore, Jeremy Davies, Vin Diesel, Adam Goldberg, Barry Pepper, Giovanni Ribisi, Matt Damon, Dennis Farina, Ted Danson (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Hrůzy války velkolepým způsobem ožívají ve skvělém válečném dramatu Stevena Spielberga. Snímek začíná invazí spojeneckých vojsk na pláži v Normandii, k níž došlo 6. června roku 1944. Kapitán Miller (Tom Hanks) a členové druhého praporu Rangers se snaží zajistit předmostí pláže. Během invaze jsou zabiti dva bratři. Třetí už dříve padl v boji v Nové Guineji. Jejich matka, paní Ryanová, má obdržet všechna tři úmrtní oznámení v jeden den. Náčelník generálního štábu armády Spojených států George C. Marshall dostane příležitost alespoň trochu zmírnit její zármutek poté, co zjistí, že existuje ještě čtvrtý bratr, vojín James Ryan, který zmizel kdesi ve Francii. Osmičlenný oddíl kapitána Millera dostane rozkaz najít vojína Ryana a přivést ho zpátky k jeho matce. (Cinemax)
(více)Diskuze
https://www.youtube.com/watch?v=mrUAHQkLKtY
Tom Hanks v Normandii na 80. výročí dne D v rozhovoru o válce, demokratických hodnotách i toho, jak se točila scéna vylodění.
Úvod na pobřeží nemá chybu, ale nesmysly ve zbytku filmu mi vaděj s každou reprízou víc a víc. Třeba proč francouzká rodina dává svoje dítě cizím vojákům směřující na frontu? Proč ta holka tvrdí, že nesnáší Američany, když během svýho života obzvláště za okupace těžko mohla nějaký potkat? Kapitolou samu o sobě je útok v 6 lidech na kulomet MG42, kterej dokázal zastavit naráz desítky lidí. Navíc když měli ve skupině odstřelovače, kterej by ho vyřídil bez rizika.
Jo a co mě sr*alo byla ta epileptická kamera při vylodění na Omaze na začátku, to jsem vůbec nevěděl kde je co je kdo je...
Tak jsem si to po dlouhé době pustil, ale po hodině jsem to vypnul, mě to nebavilo. Jatka dobrý, ale to je tak všechno, ta představa, že bych to měl sledovat ještě další dvě hodiny mě ubíjela, nuda, nic víc. A kdysi jsem tomu dal 5*.... Člověk se asi mění věkem.
toto je pre mna main theme k Ryanovi https://www.youtube.com/watch?v=USahlXwUjmo
na příspěvěk reagoval fabecc1222
Lidi nevíte jestli tento film vyjde někdy na Blu-ray s českým dabingem strašně bych jej chtěl ve svojí sbírce.
Rozoberáte tu politku a vojenskú politiku, ale tá nie je súčasťou tohto filmu. Vrátim diskusiu k filmu. Výnikajúca kamera, efekty, akčné scény. Hneď v úvode masaker. Film je vizualizáciou pekla vojny. Pôsobí to reálne. Takých filmov nie je veľa. Vidieť veľký rozpočet a aj prepracovaný scenár. Herecké výkony sú výborné a Diesela som najprv vôbec nespoznal. V pekle vojny sa strieľa a umiera, nie je čas riešiť kto a či koho zastrelí. Väčšinou sa strieľa bez rozmýšľania. I keď jedna scénka s omilostením nemeckého vojaka sa nájde (neskôr má omilostenec šancu ukázať sa a...).
Teraz to horšie. Film je propagandou amerického víťazstva v II. svetovej vojne. Buliká a navráva divákovi, že americká armáda je niečo ako rodina (ale fakt rodina). Že velenie americkej armády má veľkú starosť o psychický stav istej ženy, matky istého vojaka. p. Ryanovej. Tej už údajne zahynuli všetci synovia vo vojne až na jedného. Velenie americkej armády sa teda rozhodne pre záchranu ***jedného vojaka***. To, že celý zmysel filmu je záchrarna jedného vojaka je tu akosi umne potlačené vojnovými scénkami a tak, ale proste to nejde nevidieť. To, že zbytočne zahučí kopa dobrých vojakov, aby sa ***jeden*** mohol vrátiť, to je taká kravina, až to vyslovene oči aj mozog kole. Tomu, že by nejaká armáda na svete (tobôž americká) niečo také spravila, jednoducho neverím. Propagandistická misia = neverím. Propagandu robili amíci ináč a to s plagátom Strýčka Sama - "I want YOU for US army"
na příspěvěk reagoval jardariha
Je to diskutabilní, ale to "menší zlo" je prostě jen výmluva od Amíků včetně těch stupidních statistik kolik vojáků by tam zařvalo. Prostě se jim nehodilo to, že se tam tlačí Rusáci. Bylo potřeba zasadit poslední úder, aby oni byli ti "vítězové" a zároveň ukázali Rusku, jací jsou to borci. Přitom Japonci sami několikrát řekli, že ruská invaze pro ně byl mnohem větší šok než atomovka, která pro ně byla jen dalším bombardováním (např bombardování Tokia napalmem mělo oficiálně víc obětí než atomovka v Hirošimě)... Oni by kapitulovali i bez těch atomovek, byli úplně na dně, ale Amíci by se pak nemohli plácat po rameni, že to oni ukončili válku.
Atomové bomby jsou dost diskutabilním tématem.Osobně se k tomu ale stavím tak že bylo zvoleno to menší zlo.Přeci jenom si nedokážu představit jak by vypadalo Tokio nebo Ósaka po klasickém pěším dobýváním.Nehledě na to že na samotnou obranu Tokia si Japonsko připravilo 1 milion civilistů.Proto si myslím že jaderné bombardování bylo lepším řešením než Operace Downfall.
na příspěvěk reagoval Hoonza
Tak jestliže i 70 let po válce propaganda vyučuje o tom, jak hodné americké atomové bomby ukončily válku, tak proč by se někdo zabýval nějakým přesným vyobrazením Overlordu :-) Když Němci natočili Generation War, kde poukazují na zločiny Poláků a Rusáků, tak z toho byly zákazy v kinech... Kdyby někdo natočil film o amerických prasárnách, tak by z toho byla válka :-) Jinak zrovna u Ryana mi to ukazování Němců jako idiotů příjde v ještě celkem snesitelné formě, ale scéna se zajatým kulometčíkem je fakt dementní.
na příspěvěk reagoval Zodiak455
masturbuji zásadně u modrookých blondáků. :^), ty zas očividně masturbuješ nad svejma komentama, ale kdo jsem já abych hodnotil :) neonacista, takže když někdo vypíchne tvoje pochyby u filmu generation war, a převede je sem, tak je neonacista :) žide :)
Historii píší vítězové, tomu tak vždy bylo a vždy bude. Jestli čekáš, že národ, který spoluzvítězil (v podstatě takřka sám zvítězil, když produkce materiálu šla od něj) 2. světovou bude natáčet filmy o vlastních válečných zvěrstvech z té doby, tak jsi ještě mladý a naivní. Stejně tak Rusové nebudou natáčet filmy o vyvražďování a internování Poláků a vybíjení a znásilňování žen a dětí před vzájemných vojenským konfliktem s Německem ani v jeho průběhu. A nedočkáš se toho ani od Italů s vybíjením Etiopanů Mussolinim, ani nikdy od nikoho jiného. Filmy jsou prostě fikce, založené max. částech reálných podkladů, ale mají nalákat do kin a vydělat. Dokuemnty patří na Discovery a History kanály, deal with it.
na příspěvěk reagoval Derivace
Uživatel MartinezZ smazal svůj příspěvek.
Deviace: Hihihi, to byl pokus o můj psychologický rozbor, nebo jen názorná ukázka tvé pokrytecké debility? V nadužívání přirovnání si přímo rochňám, ba co víc, když donutí po čtyřech měsících internetového neonacistu tvého ražení, snažit se sestavit mé duševní rozpoložení a psychologický rozbor z přiloženého návodu z horoskopové přílohy Metra, ve kterém chce být zároveň inteligentně útočný, a přitom v něm do puntíku předvede to samé, co chce připsat mně, dokonce se blahem pochčiju!
Ta píseň a klip je gay, chápu, že je to perfektní předobraz pro tvé noční masturbace a fantazie o árijských modrookých blonďácích s krásnými prdelkami, kteří ti dávají kolegiálně zápřah do svěrače v neosvětleném koutku při noční obchůzce kolem ostnatého drátu v Treblince, já ale radši ženy.
na příspěvěk reagoval Derivace
Snažíš se hodně co :) bejt vtipnej a na úrovni zároveň. Takový, skoro až, zemanovský bontony. Nadužívání přirovnání a ironie atp. tj jasná známka toho jak se u toho potíš a snažíš se bejt co nevtipnější. Je to ale znát a je to nuda. Nejsi autista? Nenavštěvuješ Reddit? Či 9gag? Zde song na uklidnění : https://www.youtube.com/watch?v=Y4CLfL-YkRs
Nesmysl. Je to zas o heroismu. Nuda. Nikde tam nevidím střílení německých zajatců po desítkách. Americký člověk opět zvítězil. Němci, ačkoli dobili celou Evropu opět na úrovni retardů a největších zločinců v historii lidstva (protože naše historie neni proklaná vražděním žen, dětí a mužů, a to všemi, vždy.) 70 let po válce a propaganda stále běží.
Namasté, vole! Máš pravdu, jsem cynik a ještě k tomu kretén, takže postrádám smysl pro detail ohledně postavy s minutovou stopáží ve filmu, který jsem viděl naposled ani nevím kdy. Přesto jsi mě svými brilantně pohrdavými komentáři nad všemi těmi zdejšími debily, včetně mě, kteří nepochopili tak ryzí a inteligentní detektivní rozbory fotek na IMDb, donutil si to všechno ověřit, abych ti mohl dát za pravdu! Písnička mi vykouzlila úsměv v ústí močové trubice na žaludu, za ní moc děkuji!
na příspěvěk reagoval Derivace
Co ti na ty tvoje sračky mám říct. Jsi sprostý hulvátský cynik bez smyslu pro detail, ale budu to brát s buddhistickým nadhledem a tvůj zahořklý hejt ti neoplatím, protože je mi to popravdě úplně jedno. Místo toho ti raději pošlu krásnou meditativní píseň na dobrou noc: https://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM
na příspěvěk reagoval Zeck
Konečně jsi to vysvětlil jako dospělý člověk a ne jako postižené desetileté dítě nadšené z objevu, že hovno smrdí, načež pak nechápe, proč ho za to nikdo nepolácá po zádech a neřekne jak je skvělé. Odvedl jsi vynikající investigativní práci ohledně fiktivního amerického blockbusteru. Dokonce jsi mě donutil, abych se na ten zapeklitý případ podíval a zjistil, jak na tom ta naprosto malicherná píčovina vlastně je. Po třech vteřinách zhlédnutí tohoto videa jsem ti musel dát za pravdu. Jsi skvělý detektiv a já salutuji!
na příspěvěk reagoval Braveheart
Připadá mi, že to asi nikdo nepochopil, takže ještě jednou a naposled: Uphamem zastřelený Němec úplně na konci je ten propuštěný zajatec z radio stanice, proto zná Uphama jménem. Ale Němec, co předtím zabil v baráku Mellishe bajonetem, je logicky dle níže uvedených důvodů jiná postava, která Uphama nezná, a tím pádem vůbec nedává smysl, proč ho nezabil když se potkali na schodech. Víc polopaticky už to popisovat nehodlám, takže doufám, že teď závity ve vašich mozečcích konečně zapracujou. A jestli to je vážně režisérský kiks, tak je to neskutečná ostuda, protože tak fatálně zaměnit herce a uniformy kvůli jedné scéně je trošku jinší kalibr než použít podvozky z T-34 na výrobu fejkových Tigerů (což je ve válečných filmech běžná praxe) a na Spielberga mi to vůbec nesedí.
Chyba v kostýmech je mnohem více pravděpodobná, než že dva herci se stejnými ksichty, které 99% diváků považuje za stejnou osobu, už jen proto, že to dává SMYSL, jsou jiné postavy. Pokud máš pravdu, zastřelený nácek mohl Uphama znát jen díky tomu, že na něj "zabodnutý" žid řval, když mu došla munice, ale tou dobou Upham nebyl přítomen a nácek taky ne. Největší smysl dává, že se jedná o jednu postavu. Insignie Wehrmachtu/SS byl nebral vůbec v potaz, ten film je určen konzumním divákům, ne nadšencům do vojenství. Ruské tanky v tom filmu vydávají za Tigery, takže orientovat se podle kostýmů asi nebude to pravé. Je každopádně možné, že to jsou dvě postavy, v tom případě by to nedávalo žádný smysl. Je to každopádně úplně jedno.
na příspěvěk reagoval Braveheart
A jaktože teda na konci zná jméno Uphama?
Dle IMDB: herec co hrál SSmana který zabil Mellishe=Mac Steinmeier, herec co hrál Steamboat Willieho (zajatce)=Joerg Stadler. Stačí použít google images a vidíš, že to jsou leč trošku podobné, ale jiné ksichty. Tímhle s tebou končím diskusi, protože tvoje nelogické hlášky typu "chyba v kostýmech" jsou úplně mimo.
na příspěvěk reagoval Zeck
Určitě je to on, ten samý. Maximálně to bude nějaká chyba v kostýmu ale herec je to jeden a ten samý.
na příspěvěk reagoval Braveheart
Uživatel jirijost smazal svůj příspěvek.
Je to on vždyť pak v závěru křičí Uphame, protože ho poznal a proto ho nechá na oplátku žít.
na příspěvěk reagoval Braveheart
Věc, které jsem si dřív nevšimnul. Myslel jsem, že vězeň ("Steamboat Willie") kterýho kvůli Uphamovi pustili, je potom ten, co zapíchl Mellishe bajonetem a potom potkal Uphama (toho času v durch prosranejch maskáčích) na schodech, ale není to on. Mellishe zabil SSman, zatímco Steamboat Willie patřil k Wehrmachtu, což je vidět podle výložek ve scéně, kdy ho Upham odpráskne. Mají podobný ksichty, takže to svádí k omylu. Tím pádem ale nechápu, proč esesák nezabil Uphama. Až doteď jsem si myslel, že ho nezabil kvůli tomu, že ho znal, ale takhle mi to nedává smysl.
na příspěvěk reagoval jirijost
http://www.youtube.com/watch?v=f2zAUHAdaBE ústredný motív filmu hraný orchestrom
A ti neschopní Němci padali jak mouchy pod střelbou amerických kovbojů......
Uživatel Spinosaurus smazal svůj příspěvek.
Co vím, tak se na hlaveň někdy nasazovaly kondomy, když hrozilo zanesení písku, bahna, nebo vody do hlavně.
na příspěvěk reagoval Spinosaurus, Spinosaurus
Asi tak, vaky byly, nevím jestli zrovna nepromokavé, ale byly v nich normálně uschovány pušky po dobu vyloďování. A to jak složené tak i rozložené. A bylo na vojácích, zda zbraň ponesou ve vaku nebo to risknou, vak zahodí a budou doufat, že se zbraň nezanese a nezasekne.
Teď si čtu zajímavosti a narazím na tady toto:
Při počátečních scénách vylodění můžeme vidět vojáky co nesou svoje zbraně v plastových nepromokavých vacích. V roce 1944 zatím nic takového neexistovalo.
musím říct že je to blbost,co jsem viděl fotky ze skutečného vylodění tak nepromokavé vaky skutečně existovali viz. foto http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Omaha_Beach_Landing_Craft_Approaches.jpg?uselang=cs
na příspěvěk reagoval MartinezZ
Další dobrý válečný film,který patří mezi mé nejoblíbenější z války.
Guilemot: Obávám se, že to je představa daná tím, jak je práce sniperů ukazovaná ve filmech :)
To je možné. Na tam byl ten sniper, aby je všechny hezky z dálky vodrovnal :D
Dle mého je zásadní logický problém v tom, že v reálu by je mg42 při takovémto útoku nejšpíš sejmul jednou dávkou.
Já bych jedinou nelogickou výtku měl ke scéně s radio stanicí/kulometným hnízdem. Absolutně nerozumím tomu, proč do boje poslali neozbrojeného medika a vojáka, cvičeného ve střelbě (Apem) zůstal kdesi vzadu. Ale nejvíc WTF moment je, že si Jackson - sniper přehodil zbraň na garrand. Od toho je sniper ne? Aby v klidu, zvlášť v tomto případě z dálky sundal obsluhu kulometu. Nebo by spíš on měl být podpora a s medikem zůstat vzadu. Nebo aby se doc aspoň tak nehrnul do útoku a ještě k tomu neozbrojený (!!). Tohle naprosto bije do očí.
Je vidět, že cpt. Miller byl jen obyčejným učitelem literatury :D
V tomto filmu je všechno takové epičtější. Zbraně dělají větší díry do zdi, než by měly, vojácí střílí více kulek, než by v reálu zvládli (mám na mysli téměř fullauto střílení z Garandu bez jakéhokoliv kopání zbraně), výbuchy jsou větší a účinnější, krve je občas víc, než by mělo atd. Nedá se tedy mluvit o nějakém nejrealističtějším filmu, protože pro Spielberga je typické to, jak realitu překrucuje a snaží se ji dělat ještě působivější. Nebudu mu to zazlívat, je to film a na jeho místě bych asi dělat to samé :-) Jen mi tam hodně zkazil požitek nepravděpodobný příběh, spousta dobových nesmyslů a hlavně filmařských kiksů (vybuchující lepenkový tank, nešikovné použití figurín ve scéně s 20mm kanonem atd.). Bratrstvo neohrožených je určitě o dost realističtější zobrazení než Ryan, protože se tolik nesnaží o nějakou epičnost a šok. Navíc je obrovský rozdíl, když Spielberg režíruje a když dělá producenta... A Dale Dye jako poradce toho zase tolik nezmění