Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšná a divácky oblíbená hořkosladká komedie o životě, v níž hlavní roli hraje láska, odvaha, smích i smrt. Film vznikl podle scénáře Haliny Pawlowské, která tu čerpala inspiraci ze svého vlastního rodinného zázemí. Autorka v něm s humorem a ironií sobě vlastní, ale i s pochopením a soucitem vzpomíná na svého otce a další svérázné a zemité příbuzné, pocházející ze Zakarpatské Ukrajiny, na své mládí a s ním spojené nešťastné lásky a ztracené iluze. Vše na příběhu Olgy, jejích přátel, rodiny a vrstevníků, odehrávajícím se v průběhu dvaceti let, které prožívalo Československo po ruské okupaci. Peripetie hrdinů jsou nahlíženy s ironií a humorným nadhledem. Střídají se zde bouřlivé komediální situace se slzami. Hrdinové této komedie však už ví, že nepodlehnout, nevzdávat se, mít rád a nezapomenout se smát je platné a dobré… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (205)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Pravdepodobne som sa už niekde zmienil o tom, že Kusturicove filmy nemám rád. Znesiem feérie (či ako sa to nazýva) v Jakubiskových filmoch, ale nie celé filmy, ktoré robí Kusturica. Šteindler sa pokúsil previesť autobiografickú knihu Haliny Pawlowskej na filmové plátno. Našiel osobitého herca Franciszka Pieczku, čo mu zachránilo časť reputácie, ale obsadiť tridsiatničky Chýlkovú, Hrzánovú, Brodskú a Remundovú do úloh školáčok bolo neodpustiteľné, pretože ony sa dokonca pokúšali tie školáčky stvárňovať. Film je dosť zaľudnený rôznymi pitoresknými figúrkami, ktoré si odohrajú svoj part a zmiznú. Dejové epizódky tvoria kaleidoskop, ktorý nedrží pohromade. Celkovo som mal z filmu dojem chaosu, teda veľkej hodnoty entropie. ()

Davej 

všechny recenze uživatele

Natočit vývoj hlavní postavy od dětství do dospělosti a přitom nezměnit jejího představitele je docela zajímavý nápad. a Ivana Chýlková se s rolí vypořádala slušně, ale mám-li to srovat se žánrovým kolegou, tedy s filmem "Báječná léta pod psa" musím konstatovat, že v tomto souboji Halinino dítko prohrává. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Hrdinové hořké komedie Milana Šteindlera ironicky děkují za každý rozbřesk v socialistickém státě a kritika děkuje režisérovi, že po revoluci vznikl jeden z těch koukatelných filmů. Výjimečnost v něm opravdu nespatřuji. Problém je už v tom, že film je zahlcen celou řadou postav, které s klidem šlo vypustit, a jelikož k proškrtání nedošlo, tak kolem opravdu početného příbuzenstva hlavní hrdinky panoval opravdu více než solidní zmatek a orientovat se v nich dalo pořádnou fušku. S vtipnými pasážemi bych to neviděl také tak proklatě vtipně. Film držel "hostující" Francizsek Pieczka, jehož nervozní a démonicky vzteklý otec, byla figura opravdu nepřehlédnutelná a mistrně odvedená. Ostatní herci jako by kolem něj a v závěsu.Vybavím si Chýlkovou, Etzlera, Hanáka a především zajímavou rusovlásku Dagmar Edwards. Tihle jmenovaní odvedli své role pěkně a zapamatovatelně. Dohánět absurditu vtipným příjmením hlavní hrdinky "Hakunděková" se paní scénáristko Pawlowská nedělá. A bohužel, ta absurdita se pak do filmu tlačila a s přetopenou minutáží stále víc rostla a ukrajovala si značnou porci pro sebe. Občas to bylo dobré, ale měl jsem pocit, že režisér měl dojem, že bez ní vtipu nedosáhne. Dějový rytmus vázl. Epizodní střídání scén je u Šteindlera v kurzu a film díky nim nabral po čase monotonní koloběh, kdy se střídaly scény rozčíleného otce do běla a trampoty slečny Hakunděkové s pravidelnými návštěvami nálevny, kde se po "sklepácku" glosovalo. Jen s podivem, že se toho neúčastnila představitelka této netradiční herecké formy Eva Holubová, která takto byla přítomna ve Šteindlerově vyváženějším debutu "Vrat se do hrobu" rovněž z pera paní Pawlowské, a podle mě s vtipnějším inkoustem. Film bych celkově zkrátil. A ten konec to bylo co?! Ten se tedy opravdu nepovedl. Výsledkem je vtipně i nevtipně poskládaný film, který zajímavě ironizuje, ale do vyzrálého díla mu něco zásadního chybí. Zřejmě se to "Něco" ztratilo v kotli mnoha postav a dějových represálií, které se střídaly tak horečně, až to bylo na škodu. Po čase vidět neškodí, ale vracet se k tomu opakovaně, mně nepřijde dvakrát zajímavé. Mé hodnocení: 60% ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Životní traumata Holiny Obrowské v jednom příběhu, krása. Kvalitu a vtip toho všeho snižuje jen fakt, že Chýlková, ač si jejího herctví vážím a líbí se mi i jako ženská, je pro tuto specifickou roli naprosto nevhodná. Při představě, jak vypadal originál po léčbě včelím žihadlem, jsem se málem počůral:-))))) ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Šla baba okolo mlýna a poněvadž byla ožralá, tak se v tom náhonu utopila.......... Ivana Chýlková se na tu roli vůbec, ale vůbec nehodí. Celý ten příběh mě moc nezaujal a osobně mi to připadá spíš k pláči a ne jako komedie. Vtipným scénám jsem se moc nesmál, nepřipadají mi zas tak moc vtipné. CITÁT - Já si vidím na nos............ ()

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Filmová Ukrajina se točila na Slovensku ve skanzenu Zuberec. (sator)
  • Básnička z filmu zní: " Jsem trapná, jsem trapná, jsem trapná. Jednou z těch trapasů umřu a zakopaj mě pod černou zem a tam s kostlivcema budu si vyprávět, co do hrobu mě sklátilo. Hloupý řeči, úsměv v křeči. Bolení břicha, výkřik do ticha. Prohraná sázka a beznadějná láska, Křivý nohy, špatná pleť a dlouhej nos. Jednou z těch trapasů umřu a zakopaj mě pod černou zem a tam s kostlivcema si budu povídat, co do hrobu mě sklátilo. A budu trapná, budu trapná, budu trapná." (sator)
  • Kvůli dobovým rekvizitám a některým scénám, zasazeným do odlehlých lokací, patřil snímek ve své době mezi relativně drahé. Jednoho dne tedy zcela jednoduše došly peníze. Milan Šteindler: "Rok jsme čekali, než se našel další partner, který nám pomohl film dokončit. Zimní ukrainské scény, které se původně měly točit přímo na Zakarpatí a posléze na Oravě, se tak točily ve třicetistupňovém vedru kousek za Barrandovem na skládce, kterou jsme natřeli nabílo a pokryli bílou geotextilií." (NIRO)

Reklama

Reklama