Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sociolog Víťa Jakoubek je tuctový třicátník, otec dvou dětí. O sobotách pomáhá tchánovi na chatě, přes týden obíhá obchody s nákupní taškou a v práci se marně pokouší uplatnit své znalosti. Jeho nezáživný život, plný zmatků a banálních katastrof, se změní, když dostane od ředitele úkol - prozkoumat hodnotový žebříček čerstvých maturantů. Když si ho na gymnáziu spletou s novým studentem a on se marně snaží omyl vysvětlit, rozhodne se přijmout nečekanou roli, aby snáze pronikl k názorům mladých. Do jeho skutečné identity je zasvěcena pouze ředitelka školy, emancipovaná žena, které se očividně líbí. Zatímco Víťovi se začíná v bezstarostném světě maturantů líbit, jeho rodinný život se dostává do stále větších problémů a roztržka s manželkou Janou se stále prohlubuje. Mezi "spolužáky" tráví pořád víc času, jde s nimi na diskotéku, koupí si oblečení pro mladé, pomalu se sbližuje se spolužačkou Evou a poznává, že středoškoláci dospělými opovrhují stejně jako jejich názory a hodnotami. Situace se vyhrotí, když se třídou odjede na chmelovou brigádu a zúčastní se nočního tahu, při němž studenti zdemolují kolotoč. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (361)

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

„Já jsem vám ten čaj asi osolila. A vy jste ho vypil?“ - „No, já hodně solím!“ Nadčasová komedie pojednávájící o věku, kdy člověk ještě není ani tolik starý, ale ani už úplně mladý. Takže mi naprosto hrál do noty. Bavila mě humorně pojatá problematika, chytré hlášky, ale i obsazení, kde Milan Šteindler naprosto exceloval a uvěřitelně zaujal roli hrdiny postupně se překlenujícího z někoho, kdo se není schopen projevit, přes toho, kdo nachází své nikdy neprožité mládí, až po toho, kdo si začne uvědomovat, že spontánnost, lehkomyslnost a nezodpovědnost není všechno. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Mimoriadne nadhodnotený film. Už som ho videl viac krát. Skúšal som rôzne uhly pohľadu, ale nikdy som tomu nevedel prísť na chuť. Milan Šteindler je mizerný režisér a ešte horší herec. To ako stvárnil úlohu sociológa Víťu Jakoubka, ktorý sa snaží preniknúť medzi stredoškoslkú, pubertálnu mládež je jedna veľká herecká katastrofa. Sám si to aj odrežíroval, zrejme preto, že by len ťažko hľadal kvalitného režiséra, ktorý by sa s ním pustil do tohoto projektu. Vôbec ma však neprekvapilo, že pod scénarom a námetom tejto frašky je podpísaná rozkysnutá matróna Halina Pawlovská. * ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

Milan Šteindler je sice výtečným (ne)hercem divadla Sklep, ovšem režisérem je velmi průměrným až mizerným. Sklepácky ujetý humor se ve filmu "Vrať se do Hrobu" podivně mísí se snahou o jakousi "výpověď" o "současné mládeži" a o "obecných poměrech". Stačí porovnat s Vorlovým Kouřem, aby bylo jasné, jak rozdílné přístupy představuje zdánlivě shodné nebo velmi podobné východisko. Šteindler víceméně rezignoval na ujetost a nadsázku Sklepa, ale přitom nedokáže nabídnou ani civilnost, ani autenticitu, ani slušné herectví. To, co by mohlo za normálních okolností bavit je tu spíše rozpačité a podivně nucené, to co by mohlo být výpovědí, je přitažené za vlasy. Ani ryba ani rak, nýbrž nevydařený kočkopes. Samozřejmě zde najdeme řadu vydařených gagů a taky množství dobře odpozorovaných scén, ale jako celek to zoufale nedrží pohromadě. Možná, kdyby herce Šteindlera režisér Šteindler asi tak třikrát denně sepsul na tři doby za to, že svůj text odříkává jako žáček 1A u tabule básničku, a kdyby režisér Šteindler občas na herce Šteidlera zařval "stop! tohle je naprosto strašný! znova!", byl by to vcelku podařený film, ale není, neb brýle se bez brýlí špatně hledají a Šteindler si jako herec-režisér nevidí ani na špičku nosu... Samozřejmě by nebylo od věci, kdyby se role sociologa ujal někdo, kdo ve svých třiceti tak trochu vypadá na dvacet a ne na čtyřicet. Jistě by rapidně ubylo trapných scén. Uznávám přitom, že ta trapnost má určité zvláštní kouzlo, ale opravdu to stačí? ... Celkový dojem: 65% ()

francis 

všechny recenze uživatele

Jedna z mých úplně nejoblíbenějších českých komedií. Naprosto geniální scénář a hlavně ultrabáječnej Milan Šteindler, kterej nikdy předtím a nikdy potom nebyl ve filmu takhle dokonalej. Vůbec se nedivím, že ho tam všechny holky milovaly. (Vrať mi ty dopisy!!!) A hlavní vtip (vlastně filosofická myšlenka filmu), kterej se týká středoškoláků - maturantů, platí dneska stejně jako tenkrát. Prostě z nich vyrostou stejný blbci jako sme my. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Milan Šteindler se svým filmem ještě na poslední chvíli okopává kotníky již téměř uhynulého režimu způsobem, který se mi líbí. Spousta hlášek, komických situací a přitroublý pohled starého mladíka Víti, kterému se vymkne jeho sociologický výzkum z rukou. Krásný je konec, kdy si jeho nová dočasná láska přeje vše, co on už vybudoval a proti čemu se mladí vzpírají :-) ()

Galerie (10)

Zajímavosti (41)

  • Pračka, kterou Jakoubkovi (Milan Šteindler, Dana Batulková) drží, aby jim nezbořila koupelnu, byla Tatramat 245.2 z let 1982–1989 od výrobce Tatramat Poprad. Pro tuto pračku bylo typické, že při ždímání cestovala. (sator)
  • Ve filmu v dialogu dvou dívek zazní, že jsou rády, že zrušili interrupční komise. Zákon č. 66/1986 Sb. o umělém přerušení těhotenství vstoupil v platnost 1. července 1987. Do té doby se interrupce povolovala pouze na základě písemné žádosti těhotné ženy a chodilo se takzvaně před komisi, která mohla žádost zamítnout. (sator)
  • Milan Šteindler (Jakoubek) mal po premiére filmu nemalé problémy. Neustále mu niekto telefonoval s odkazom "Vrať se do hrobu!" Dokonca ho v jednom pohostinstve napadol skinhead so slovami: "Ty vole, vrať se do hrobu, to je celý o mně!". (Raccoon.city)

Reklama

Reklama