Reklama

Reklama

Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

LeoH 

všechny recenze uživatele

Teprve někde v polovině mi došlo, že koukám na film, jehož téměř doslovnou kopií je moje oblíbená Odplata: totožný děj s podobně silnou atmosférou, stejně malebné zacházení s architekturou – oproti šedomodrému futurismu o třicet let mladší gibsonovky ovšem z původní verze zůstávají v hlavě funkcionalistické linie, bílé stěny, rafinované kombinace jásavých barviček na šatech i v interiérech (a proti nim jako kontrast chátrající prostory bývalé alcatrazské věznice) –, stejně charismatický týpek v hlavní roli, stejně skvěle volená hudba (u Boormana pozoruhodně poletující mezi vážnými a populárními žánry), stejně nápaditá, ne-li ještě nápaditější práce s ruchy (viz třeba tahle ikonická scéna), stejný cynický škleb na povrchu a těžko definovatelná lidskost uvnitř. Co má originál jinak? Víc psychedelie, míň suchého humoru (ale je tam, ne že ne), a ovšem vizionářský styl (kdyby mi po sobě bez varování promítli tohle a takového Frajera Luka, nebudu věřit, že jsou to filmy ze stejného roku, co roku, desetiletí). Vlastně bych vůbec neměl váhat s plným počtem, když jsem ho nadělil Helgelandovi a Myhremu, ale přece jenom počkám, jestli ve mně k Point Blanku s odstupem uzrají podobné osobní sympatie. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Ještě než vznikla "Odplata" s Melem Gibsonem natočil podle knihy "Hunter" režisér John Boorman tento thriller. I zde jde hlavnímu hrdinovy o pomstu a hlavně o prachy, o které ho připravil bývalý kolega spolu s hrdinovo manželkou. Bohužel příběh nemá takové tempo jaké by si zasloužil a akce a napětí také není mnoho. Lee Marvin je ale skvělej. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Drsný režisér, drsnejší herec = najdrsnejší film. Rok 1967, je veľmi filmovo plodnou dobou, ktorá vytvorila fantasticky progresívne snímky, námatkovo zo žánru ma napadá, nemenej pôsobivejší Bonnie a Clyde, čo je svojim spracovaním, o čosi brutálnejším snímkom, ako Point Blank. To vôbec nevadí, pretože taktiež i Lee Marvin sa cíti vo svojej role, ako ryba vo vode, je neuveriteľné charizmatický, a vôbec celý snímok, je strašne zaujímavo spracovaný, už scenár je zahalený tajomstvom, ako sa to vlastne v skutočnosti má... ? Hlavná postava Walker išiel na AKCIU ALCATRAZ, ktorá sa vymkla spod kontroly. Nebol tam ale sám, podrazili ho, aby teraz myslel iba na to, ako sa dopracovať ku svojmu právoplatnému podielu, vo výške 93 000 $. Pes je zakopaný v jednom sakramentskom skonštatovaní, že v tomto legendárnom väzení, schytal čosi, čo mu brutálne skomplikovalo samotnú existenciu... I napriek tomu sa pozviecha, a dostáva sa ku Organizácii, v ktorej prekvitajú finanční mafiáni, alebo aj pomocou svojej šarmantnej švagrinej, dostáva nebezpečného lotra, ktorý ho okradol, do zveráka, ale nikoho priamo nezabije, to sa zariadi iným spôsobom... Zbytočne viac komentovať, je to vynikajúci film, ktorého doménou, je jednoznačne herec v hlavnej úlohe, L. Marvin ! ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Boorman už aj tu ukazuje, že chce robiť netradičné filmy. Lenže šesťdesiatkove a sedemdesiatkove trilery (vrátane bondoviek) sú pre dnešného diváka (pre mňa?) príliš smiešne - hlavne pri pästných súbojoch neviete či sa máte smiať alebo... Ale to je problém väčšiny filmov z tej doby, snáď len FRANCÚZSKA SPOJKA a Melvillov SAMURAJ nestarnú. Film sa viac drží predlohy ako Helgelandova verzia (ODPLATA), hlavne čo sa štýlu rozprávania príbehu týka. Ale jednotlivé scény sú pramálo pamätné, hlášky úplne absentujú. Hlavný hrdina sa rovnako ako v Odplate nevolá Parker, ale teraz je to asi dobre, lebo Marvin nepôsobí natoľko drsne/sympaticky ako v románe. Gibson asi najlepšie poňal tohto nejdnoznačného hrdinu. Ale Statham (PARKER) tiež nebol zlý, i keď nešlo o zázračný film. Ale obe novšie spracovania sú určite zábavnejšie, než Bez okolku... ()

Sawy 

všechny recenze uživatele

O pár desetiletí starší bratříček Helgelandovy Odplaty má svůj specifický půvab a styl,chápu proč je v USA považován za velký kult,ale je tak neodmyslitelně spjatý s dobou svého vzniku,že už dnes zkrátka a dobře tak úplně nefunguje.Jeho líné tempo v kombinaci s přebarveným vizuálem způsobuje,že jsem občas vůbec nesledoval film,ale jen tak bloumal očima po pokoji.Bez okolků obsahuje bezpočet skvělých režijních nápadů,podle střihové skladby by se dalo vyučovat na filmových školách a Lee Marvin definoval slova "cool drsňák" čtyři roky před Clintem Eastwoodem,ale co na plat,dnes už film prostě nemá moc co nabídnout. 65 % ()

Galerie (48)

Zajímavosti (11)

  • Film byl v roce 1968 promítán na Cinelandia, které se nachází v centru Brazilského města Rio de Janeiro, jako protest proti smrti 18 letého studenta ze střední školy Edson Luís de Lima Souto. Student byl zabit vojenskou policií. Protestovalo se proti diktatuře a demonstranti používali transparenty s filmovými dekoracemi a hesly. (Terva)
  • Podle románu Richarda Starka "Lovec" (The Hunter) (Terva)
  • Angie Dickinson a Sharon Acker byly ještě před uvedením filmu na hlavní straně časopisu Life a na pozadí měly vězení Alcatraz. (Terva)

Související novinky

Shane Black a Robert Downey chystají film

Shane Black a Robert Downey chystají film

21.02.2022

Tak se zdá, že si režisér a scenárista Shane Black (Smrtonosná zbraň, Správní chlapi) a hvězda marvelovek herec Robert Downey Jr. (Iron Man 3) opět po letech zopakují spolupráci. Vedle zmíněného Iron… (více)

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama