Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Boorman už aj tu ukazuje, že chce robiť netradičné filmy. Lenže šesťdesiatkove a sedemdesiatkove trilery (vrátane bondoviek) sú pre dnešného diváka (pre mňa?) príliš smiešne - hlavne pri pästných súbojoch neviete či sa máte smiať alebo... Ale to je problém väčšiny filmov z tej doby, snáď len FRANCÚZSKA SPOJKA a Melvillov SAMURAJ nestarnú. Film sa viac drží predlohy ako Helgelandova verzia (ODPLATA), hlavne čo sa štýlu rozprávania príbehu týka. Ale jednotlivé scény sú pramálo pamätné, hlášky úplne absentujú. Hlavný hrdina sa rovnako ako v Odplate nevolá Parker, ale teraz je to asi dobre, lebo Marvin nepôsobí natoľko drsne/sympaticky ako v románe. Gibson asi najlepšie poňal tohto nejdnoznačného hrdinu. Ale Statham (PARKER) tiež nebol zlý, i keď nešlo o zázračný film. Ale obe novšie spracovania sú určite zábavnejšie, než Bez okolku... ()
Mému naturelu bližší je přeci jen Changův nepřiznaný remake (vykrádačka, chcete-li...;-)) Bao chou, jenž je klaustrofobnější, emotivnější, mnohem přímočařejší a výrazně melancholičtější (ale bez ohledu na moje preference, vděčí Point Blanku opravdu za hodně). Ovšem tenhle Boormanův odtažitě psychedelický, formálně naprosto dokonalý majstrštyk hned tak z hlavy nedostanu. ()
Za najlepsi film rezisera Johna Boormana povazujem kultovy strasidelny hixploitation Deliverance, ale holt, kazdy nejako zacina. Tuna sa reziser dohodol s Lee Marvinom /Man Who shoot Liberty Valance/ aby natocili nesurodu a zmysel velmi nedavajucu dramu, o ktorej divak nevie, co si ma mysliet. Pribeh tu aj nejaky je, ale Marvin sam film nestaci utiahnut. Tempo divaka nudi, dialogy blbe, len miestami dobre, celkovo nemam rad tento film a jeho popularitu na tejto databaze som doteraz nepochopil. 30 % ()
No vida předtím jsem neměl ani potuchy, že tohle je film kterým se vlastně inspirovala Odplata s Gibsonem a to do jisté míry až tolik, že by se skoro dala označit za přímý remake který se teda povedl o třídu výš. Každopádně ani tenhle originál není úplně špatný, ale rozumím, že někdo může mít problém s tím, že to je taková typická nikam nespěchající navíc divácky dost odtažitá sedmdesátková záležitost. Nicméně charismatický Marvin je držák a tak i když tady už se moje hodnocení na čtvrtou hvězdu nevytáhne, tak jsem rád, že jsem se o existenci tohohle filmu dozvěděl a doplnil jsem si ho. V rámci porovnání s Odplatou ne úplně marná záležitost.65% ()
Pořádný 60s nářez, přesně jak to mám rád. Napínavý děj odehrávající se ve slunné Kalifornii nás u obrazovky drží jako přibitý nejen díky scénáři a krásné kameře, ale hlavně díky Marvinovi jemuž jeho role padne jako ušitá. Nebojím se říct, že je to lepší než o rok mladší Bullitt. Sakra, barák jako měl Brewster bych hned bral...:) ()
Galerie (48)
Zajímavosti (11)
- Podle románu Richarda Starka "Lovec" (The Hunter) (Terva)
- Angie Dickinson a Sharon Acker byly ještě před uvedením filmu na hlavní straně časopisu Life a na pozadí měly vězení Alcatraz. (Terva)
- Film byl v roce 1968 promítán na Cinelandia, které se nachází v centru Brazilského města Rio de Janeiro, jako protest proti smrti 18 letého studenta ze střední školy Edson Luís de Lima Souto. Student byl zabit vojenskou policií. Protestovalo se proti diktatuře a demonstranti používali transparenty s filmovými dekoracemi a hesly. (Terva)
Reklama