Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Winona Ryder, Ethan Hawke a Ben Stiller ve smutně romantické komedii o mladé generaci odchované seriálem Melrose Place, o hledání zaměstnání, lásky a smyslu života. Jako jeden z nejlepších absolventů vysoké školy by měla být Lelaina Pierce (Winona Ryder) předurčena k velkým cílům. Místo toho pracuje jako produkční asistentka nesnesitelného moderátora ranní televizní show (John Mahoney). Ve svém volném čase natáčí jízlivý a často až urážející videodokument o svých vrstevnících: promiskuitní spolubydlící Vickie (Janeane Garofalo), o Sammym Steve Zahn), který potlačuje svou přirozenou sexualitu, a o svém nejlepším kamarádovi Trayovi (Ethan Hawke), velmi nadaném rebelovi bez přirozené životní motivace. Lelaina se seznámí s Michaelem (Stiller), ambiciózním producentem, který chce uvést její dokument v televizi. Lelaina se rázem ocitne uprostřed podivného milostného trojúhelníku. Na jedné straně stojí zajištěný, materialistický Michael a na druhé věčně filozofující, přitažlivý Tray. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (79)

imados 

všechny recenze uživatele

První režisérský počina Bena Stillera lze hodnotit velmi kladně. Podařilo se mu poutavě zachytit klíčové životní období přechodu ze studií do zaměstnání, což s sebou mnohdy nese hořkosti, zklamání a ztrátu ideálů. Winona jako vždy okouzlující, Ethan Hawke jako hloubavý intelektuál také přesvědčivý a trojlístek hvězd doplňuje protivný a nesympatický Michal v podání samotného režiséra. Všechno dobré, až na ten konec, ten mi připadal až příliš hoolywoodský. ()

bobby_jean 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že vsetky filmy o kamošoch a láskach a mladíckej neschopnosti uchytiť sa vo svete dospelých, boli v tých rokoch natáčané omnoho realistickejšie. Žiadne zbytočné drama, ani trápne pokusy o melanchóliu. Tá tu prichádza tak nejak prirodzene a nevtieravo. Prosto realisticky. Nikdy som nebola fanda Bena Stillera, ale že toto tak pekne zrežíroval, to fakt smekám klobúčik. A aby som nezabudla, Winona bola neskutocne zlata. ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Občas má člověk to štěstí, že ten správný film potká ve správném momentu svého života. Zásah filmu pak může překročit hranici obyčejného filmového zážitku a zásadním způsobem může ovlivnit i život samotný. Reality Bites tím filmem v mém případě není, ale můj soukromý vesmír zasáhl natolik, že má k podobné výsadě hodně, hodně blízko. Ten chybějící střípek je Stillerova nerozhodnost, zda film vést a zakončit spíše v rovině romantické komedie, anebo se nekompromisně rozhodnout pro existenciální rozervanost. Kdyby zvolil druhou možnost, Reality Bites by se pro mě stal dokonalým filmem. To drásající pnutí, jaké v půlce filmu mezi sebou mají Winona Ryder a Ethan Hawke (mimochodem moji soukromí kandidáti na nejlepší intelektuální pár ever hned vedle Ethana s Julie Delpy) je podle mého názoru totální tvůrčí majstrštyk (casting, scénář, dialogy, vedení herců, chemie mezi nimi atd.), za který by každý další tvůrce dal nevím co. Navíc způsob, jakým Lubezki hlavní charaktery dokonale tesá, dělá ze sledování až fyzicky příjemný zážitek (Winona tu pro mě naprosto dokonale ztělesňuje ženskost 90. let). A právě esence let devadesátých, která filmem prostupuje jako neviditelná, ale všudypřítomná mlha, dodává Reality Bites feeling staré a nepodstatné momentky, jakou člověk po letech vyštrachá někde z krabice, a když se na ní podívá, uvědomí si, že tehdy prožíval něco speciálního. A tenhle pocit jsem naposledy cítil u Chlapectví. 8,5/10 ()

Alqarin 

všechny recenze uživatele

Nadprůměrně chytrá teen romance s nadprůměrně sympatickou bandou postav, Stiller neni hloupej, i klišéčka zvládne slušně prodat, přimíchávat pokusy o generační reflexi se mu už ale do milostné linky moc nedaří, povětšinou totiž shrnuje dost obecná témata a bez opravdových osobních vpádů do scénáře prostě a jednoduše ilustruje to, že po škole to může bejt dost na hovno. Mě opravdu dostal až scénou před barem, kde s Hawkem opravdu předvedli střet s přesahem, jímž by to klidně mohl celé zakončit a já bych byl spokojen. Takhle je to "jen" milá romantika s milym duem Ryder Hawke, skvělou Lubezkiho kamerou a kouzlem devadesátek, pro který mám osobně fakt slabost... ()

IvoB 

všechny recenze uživatele

Zpočátku se film tváří jako pohled do života mladistvých, s rádoby „cool“ postavami a provedením. Stále je to ale kýčovitá a ničím zajímavá romanťárna, která chvílemi ukrutně nudí. Neříkám, soundtrack se docela povedl, dívat se na to nějak dá a určitou generační výpověď to (alespoň zčásti) pravděpodobně má, ale nejedná se o nic, co by mě nějak zaujalo nebo co bych chtěl někdy vidět znovu. Docela zívačka – 2* (4/10). ()

Galerie (43)

Zajímavosti (45)

  • Na prvom premietaní, keď publikum Berkeley v Kalifornii videlo logo Universal Pictures, väčšina z nich reagovali tak, že to vypískali. (Pat.Ko)
  • V roku 1991 dostal producent Michael Shamberg nápad natočiť film o ľuďoch vo veku 20 rokov. Čítal scenár s názvom „Blue Bayou“, ktorý napísala Helen Childress o špekuláciách v roku 1990. Páčilo sa mu to a stretol sa s ňou, kde mu v tom čase rozprávala o svojom živote a priateľoch a ich snahe nájsť si prácu počas recesie v Spojených štátoch. Tri roky písala a prepisovala scenár, čím vytvorila sedemdesiat rôznych návrhov. Childress sa rozhodla využiť svojich priateľov, ich osobnosti a skúsenosti ako základ pre svoj film. (Pat.Ko)
  • Ethan Hawke bol v tomto období nespokojný s tým, akým smerom sa jeho kariéra uberala. Spomenul si, že jeho kariéra bola v útlme po tom, čo opadol rozruch okolo filmu Spolok mŕtvych básnikov (1989). Winona Ryder bola fanúšikom jeho práce a v jej zmluve bola stanovená podmienka, že jej účasť vo filme závisí od toho, že Hawke s ňou bude hrať hlavnú úlohu. Vybrala si ho po tom, ako ho videla vo filme Hlídka v Ardenách (1992). (Pat.Ko)

Reklama

Reklama