Režie:
Ben StillerScénář:
Helen ChildressKamera:
Emmanuel LubezkiHrají:
Winona Ryder, Ethan Hawke, Janeane Garofalo, Steve Zahn, Ben Stiller, Swoosie Kurtz, Joe Don Baker, Renée Zellweger, John Mahoney, Andy Dick, Keith David (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Winona Ryder, Ethan Hawke a Ben Stiller ve smutně romantické komedii o mladé generaci odchované seriálem Melrose Place, o hledání zaměstnání, lásky a smyslu života. Jako jeden z nejlepších absolventů vysoké školy by měla být Lelaina Pierce (Winona Ryder) předurčena k velkým cílům. Místo toho pracuje jako produkční asistentka nesnesitelného moderátora ranní televizní show (John Mahoney). Ve svém volném čase natáčí jízlivý a často až urážející videodokument o svých vrstevnících: promiskuitní spolubydlící Vickie (Janeane Garofalo), o Sammym Steve Zahn), který potlačuje svou přirozenou sexualitu, a o svém nejlepším kamarádovi Trayovi (Ethan Hawke), velmi nadaném rebelovi bez přirozené životní motivace. Lelaina se seznámí s Michaelem (Stiller), ambiciózním producentem, který chce uvést její dokument v televizi. Lelaina se rázem ocitne uprostřed podivného milostného trojúhelníku. Na jedné straně stojí zajištěný, materialistický Michael a na druhé věčně filozofující, přitažlivý Tray. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (79)
Vidět to v devadesátých letech, možná hodnotím jinak. Dnes už má všechna ta rebelie trochu podivný patos, takže obsahovou stránku pominu. Zaujalo mě to ale obsazením. Ethan Hawke je tu rozhodně nepřehlédnutelný a má potřebné charisma, asi si s ním budu muset pustit ještě nějaký další film z té doby. Totéž bohužel nemohu říct o Benu Stillerovi, který je mi tu krajně nesympatický. A Winona Ryder je sice krásná a hraje dobře, nemohu se ale zbavit, že se od devadesátých let moc nezměnila a herecky nikam nepovyrostla. ()
Film o mladých lidech, kteří získávají své první životní zkušenosti, prožívají milostná dramata a hledají svojí identitu. Je to zajímavá generační výpověď o konfliktu ztracených existencí s okolním světem. Plus, úžasná Winona Ryder. - "Welcome to the world of the emotionally mature. It's a nice place to visit." ()
Zpočátku se film tváří jako pohled do života mladistvých, s rádoby „cool“ postavami a provedením. Stále je to ale kýčovitá a ničím zajímavá romanťárna, která chvílemi ukrutně nudí. Neříkám, soundtrack se docela povedl, dívat se na to nějak dá a určitou generační výpověď to (alespoň zčásti) pravděpodobně má, ale nejedná se o nic, co by mě nějak zaujalo nebo co bych chtěl někdy vidět znovu. Docela zívačka – 2* (4/10). ()
Mám rád Stillera ako komika, ale jeho réžijné začiatky sa moc nevydarili. Keby to točil DiCillo, alebo Crowe, ako autorský film, s rovnakou hereckou zostavou, mohla to byť už teraz klasika. Miesto toho vznikol nedotiahnutý snímok, s nádhernou Winonou, ktorý dávno upadol do zabudnutia. Ale ten 90s feeling je stále fajn. ()
Melrose place is a really good show... [smích]. Celkem realistický obraz raných ambicí Bena Stillera je sympatický crossover Lží, sexu a videa a Singles; bez sexu a bez grunge. Jen s trochou AIDS a devadesátkové nitrozpytu. Podobně jako v případě hitu Camerona Crowea jsem se nicméně ocitl unesen do devadesátek, dekády mládí a tedy neschopen kritického hodnocení. Tváří v tvář Winoně Ryder, Wilhelmině Murray, poprsí vlnícímu se hypnoticky za drapériemi, jsem přehlédl, co by mi jinak neuniklo: To, že vysmívané Melrose Place není tak daleko, nýbrž vlastně za rohem. Ne že by šlo o špatnou šou, se Stillerem, Ryder, Zahnem, Garofalo a Hawkem, zástupců genrace, kteří se hledají, protože nemají žádné následováníhodné vzory, by to bylo přece jen o trochu lepší :-). My goal is like career or something. Nineties Bites. Opojný dojem doplňují (tehdy ještě relevantní) U2, (tehdy ještě mladý) Krenny Levitz, (tehdy ještě kompletní) Sepultura, (tehdy ještě) Crowded House a Lisa Loeb, Lisa Loeb, Lisa Loeb.... (M)TV moves the world. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (45)
- Na scéne pred Johnie's Broiler Coffee Shop kráčajú Winona Ryder a Janeane Garofalo vedľa nápisu Neon Coffee Shop. Kráčajú po vyvýšenej plošine, ktorú diváci zjavne nevidia, keďže nápis je vysoko mimo ulice a je pripevnený na streche. (Pat.Ko)
- Dave Pirner, frontman Soul Asylum a priateľ Winony Ryder v tom čase, je viditeľný v niektorých "domácich" videách. (Pat.Ko)
- V roku 1991 dostal producent Michael Shamberg nápad natočiť film o ľuďoch vo veku 20 rokov. Čítal scenár s názvom „Blue Bayou“, ktorý napísala Helen Childress o špekuláciách v roku 1990. Páčilo sa mu to a stretol sa s ňou, kde mu v tom čase rozprávala o svojom živote a priateľoch a ich snahe nájsť si prácu počas recesie v Spojených štátoch. Tri roky písala a prepisovala scenár, čím vytvorila sedemdesiat rôznych návrhov. Childress sa rozhodla využiť svojich priateľov, ich osobnosti a skúsenosti ako základ pre svoj film. (Pat.Ko)
Reklama