Reklama

Reklama

Vietnamka Le Li je znásilněna vojáky Vietkongu, kteří ji podezírají ze špionáže. Dívka prchá do Saigonu, kde se seznamuje se seržantem Dantem Butlerem. Zamilují se. Jejich manželství je krátké, plné nedorozumění a traumat z minulosti. Le Li se stále cítí bytostně spjatá se svou rodnou zemí... (Warner Bros. CZ)

Videa (1)

Trailer

Recenze (167)

kalap 

všechny recenze uživatele

Ten film ma dostal a to pohľadom na Vietnam z iného uhla pohľadu , kde obria hrdinka je vietnamské dievča , ako hrášok a chlap , ako hora pri nej len vrávora a tak aj skonči. Zaujimavá presvedčovacia metoda k prostitucii: No tak daj im , ved ty si len ľahneš roztiahneš nohy a nerobiš nič a tí chlapi si to všetko oddrú a odrobia a ty ešte zarobiš. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Skutečně jsem nevěřila, že se i do takové fresky osudů podaří Stoneovi nacpat jeho typický režijní styl, který si dovybrousil na o rok mladších Zabijácích. Zrychlené a zpomalené záběry, sem tam černobílá dokumentaristika (zde reprezentuje převážně halucinační sny a vojenské akce), ale jen pro vyjádření momentálního stavu, nálady. Na počátku vás ochromí propracovaná statická filmařina krajiny, lidé pracující na rýžových polích, žijících ve svých chatrčích to vše za doprovodu zajímavé hudební složky. Pak přichází Vietkong, vládní armáda a Američané a rázem se mění charakter snímání, nebýt komentáře hlavní hrdinky,vše by spíš hrálo na kašírovaný dokument o válce a jejím zázemí (šmelina, prostitutky atd.) Poslední část filmu, tedy dovětek z Kalifornie, je už čistě melodramatická a chaotická záležitost, která stojí hlavně na vnitřním boji vietnamského veterána a na vnějším rozkladu jeho rodiny - zde se Stone vyřádil asi nejvíc ve svých režijních exhibicích. Na stranu druhou na mě tento film působí hodně umírněně oproti jiným, asi za to můžu "děkovat" knižní předloze, která má co říci, ale nedělá to maximálně naturalisticky, i přestože je sepsána ze skutečných vzpomínek. Stone si knihu převedl do scénáře, což je další fakt, který mě dost překvapil, protože mě to u něj přijde jako akt momentální nostalgie a něhy - nevím zde je to správné slovo, ale prostě mě jiné nenapadá. Neznámé vietnamské tváře herců odvedly nadstandardní práci, T.L. Jones se stal po tomhle filmu definitivně a zaslouženě modlou páně režiséra a Joan Chen coby matka hlavní hrdinky také odvedla zajímavý part. Jedna má výtka směřuje k suvéréní angličtině, kterou na mě vypálili Vietnamští domorodci, aby pak v komunikaci se skutečnými Američany skoro neznali jediné slovo. U hlavní hrdinky se to snad dá pochopit, ale u ostatních?! Na druhou stranu je mi jasné, že masové publikum v anglofonních zemích prostě titulky asi nerado :-( - ale mě ten dabing prostě štval. ()

Reklama

Skip 

všechny recenze uživatele

Třetí část Stoneovy vietnamské trilogie sice nedosáhla takového úspěchu jako předcházející Četa a Narozen 4. července, ale stejně se jedná o pozoruhodný film, v němž Stone nahlíží na vietnamskou válku z jiného, avšak neméně děsivého úhlu. Nepřiklání se ani na jednu stranu konfliktu, ale ukazuje na prostých lidech, jak tíživé je dostat se mezi dva mlýnské kameny. Skvělou práci odvedl kameraman a stejně tak i herci. ()

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Drsný film o hrůzách války z pohledu všech stran, nejvýrazněji té nejpostiženější. Bohužel, jak se v ději objeví Steve, kvalita jde kamsi do nehezkého místa a sledovatelnost padá hodně nízko. Čemu se ale musí vyseknout poklona, je hudba - že Kitaro umí krásné kousky už vím dávno, ale tady se opravdu vytáhl. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Celý snímek na mě působil dojmem, jako kdyby byl z jiného vesmíru. Jakožto zdejší největší odborník mohu říct, že tohle se Oliverovi hodně povedlo. Z nějakého záhadného důvodu mě to celé velice intenzivně emočně zasáhlo, což se už proklatě dlouho ničemu nepodařilo. Dokonce se přiznám, že mi v závěru ukáplo i tři a půl slz. Strašně je mi sympatické, že se Stone dokáže koukat na určité události z trošku jiného pohledu, řekl bych z takového více lidského pohledu a soustředit se tak na skutečné problémy. Po mnoha filmech o válce z Vietnamu, jsem si ji snad poprvé mohl prohlédnout z pohledu lidí, kterých se dotkla ze všech nejvíce. Obzvlášť musím pochválit hudbu pro mě nepříliš známého Kitaró. Hudba byla naprosto božská a jsem si jistý, že posunula snímek o několik úrovní výš. Dost mě překvapilo, jak celým filmem proplula Hiep Thi Le, a to takřka bez hereckých zkušeností. Strašně mi sedlo do noty buddhistické pozadí snímku. Skvěle se prolínalo s hrůznostmi války. Neskutečně se mi líbila spousta vyřčených myšlenek. Opravdu neobyčejně přínosný a neskutečně lidský film. Myslím, že Oliverova matka, které film věnoval, může být na syna právem hrdá. Skvělý film s naprosto kouzelnou atmosférou, který nejsem schopný ani za týden plně vstřebat. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

  • Oliver Stone věrně zachycuje ve filmu tzv. betelové zuby u matky hlavní hrdinky. Černo-červené zbarvení skloviny zubů a dásní je známkou intenzivní užívání drogy betel neboli pinang. Alkaloid uvolňující se do slin a krevního oběhu má dezinfekční a stimulující účinky. (Paserak)
  • Tomy Lee Jones a Oliver Stone mají naprosto totožné datum narození - 15. září 1946. (D3VIL)

Reklama

Reklama