Režie:
Oliver StoneKamera:
Robert RichardsonHudba:
Brent LewisHrají:
Woody Harrelson, Juliette Lewis, Tom Sizemore, Richard Lineback, Rodney Dangerfield, Lanny Flaherty, Robert Downey Jr., O-Lan Jones, Sean Stone (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Woody Harrelson a Juliette Lewisová jsou dva mladí sérioví vrazi, kteří se stali miláčky bulváru díky senzacechtivým médiím v čele s Robertem Downeym Jr. Tisk informuje o vražedném řádění manželů, které si vyžádalo 52 životů... Režisér Oliver Stone namířil příběh milenecké dvojice amorálních zabijáků, kteří milují vraždění stejně jako jeden druhého, proti soudobé pop-kultuře, fascinované jakýmkoliv projevem zla. Autorem námětu tohoto kriminální dramatu je Quentin Tarantino. Inspirací pro brilantně šokující snímek Takoví normální zabijáci byla divácká obliba reportáží a rozhovorů s masovými vrahy, z nichž se působením televizního média staly slavné a někdy i oblíbené osobnosti. V tomto prostředí paradoxně sláva podněcuje touhu po krvi, bulvární novináři stoupají stále výš a celému národu připadají vraždy zábavné. Zatímco Tarantino ve svých vlastních filmech tyto jevy rád provokativně paroduje, Stone se pokouší o krutě angažovanou a zároveň atraktivní výpověď o iracionalitě násilí v moderním světě. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (633)
Děsivá psycho záležitost, do které není radno se zadívat. Oliver Stone vypráví příběh Mickeyho a Mallory nekonvenčním způsobem, dokáže vyprávět i pocity a zarývá se do mozku nebohého diváka. Zejména doporučuji režisérský sestřih, který vyšel v zahraničí na DVD. Tam teprve uvidíte, co je to násilný film a možná vás překvapí i zcela nový konec. ()
Ze začátku mě hned něco napadlo. Tohle je jako od Tarantina, nespletl jsem se náhodou? Film jsem si vyhlídl už před dlouhou dobou a tak nějak jsem zapomněl, do čeho jdu a náhle se objeví titulek, že námět skutečně byl od mistra z videopůjčovny. A i když se snažil od filmu co nejvíc odtrhnout, místy mi film připomínal Pulp Fiction (ten začátek!) i Gaunery. Samozřejmě za to může má neinformovanost a po více než 20 ti letech mé poznatky už nikoho nepřekvapí. Nicméně co předvádí Oliver Stone v druhé půlce, to jsou opravdu neskutečná jatka, na které je i Evil Dead krátký. Zíral jsem, nevěřil jsem, na konci mi spadla čelist. Ať už jde o neskutečného Tommy Lee Jonese, o nic horšího RDJ nebo nekompromisní střih střídaný komiksem, černobílou a bůh ví čim ještě. Stona jsem měl vždycky radši jako mesiáše historických reálií, ale takhle by to nezvládl ani Quentin a podle mě tehdy jen suše záviděl, jelikož trůn Pulp Fiction byl tehdy silně ohrožen. Škoda, že tenhle kousek vesměs zapadl, asi i kvůli tomu, že už ho asi žádná televize jen tak neodvysílá...7,5/10 ()
Stone tím prý chtěl upozornit na rozšířenost násilí ve společnosti a na roli médií. Kecy. Sám se v těch řežbách vyžívá, jen z toho chtěl udělat cosi více a vytvořil stylistické cvičení - mění způsoby snímání, střídá černobílé záběry s barevnými apod. - všechno je to jeden dlouhý klip. Jenže z dívání se na klip dvě hodinymě rozbolela hlava. Film, který si hraje na něco, co není. ()
Sdělení tohoto snímku je naprosto přesně zmatené, strakaté a neuchopitelné jako jeho vizuální a stylistické zpracování. Jde-li o satiru, měl by snímek dávat prostor na přemýšlení, ale on vám místo toho servíruje šílenou akci vedenou zdrogovanou režií a říká vám 'vychutnejte si to jako nezávaznou zábavu'. Je i tohle záměr? Existuje záměrná paralela mezi filmem jako takovým a postavou Mickeyho (vzpomeňte na interview ve věžení)? Je tedy Mickey, obecně vnímaný jako obyčejný sprostý vrah, v reálu ztělesněním přirozenosti, jenž mu byla vnucena násilnickou společností a je film opravdu trefnou satirou, prezentující se jako ulítle násilná břečka? Těžko říct. Jsem z toho zmatený. A jako východisko se mi teda nabízí poněkud zbabělá, leč prý zlatá střední cesta, kterou promítám i do hodnocení. P.S: Oliver nedokáže točit neangažovaně a proto nám veškeré myšlenky a názory předkládá již jako polotovary. Z Mechanického Pomeranče jsem byl také zamtený, ale v jiném smyslu: Říkal jsem si, co tím chtěl ten Kubrick vlastně říct? A nakonec jsem došel k závěru, že verdikt ponechává zcela na divákovi. Zato Stone nám na konci svého filmu jasně řekne: 'Média jsou moc a moc zlá!' a my se divíme: 'A o tomhle to jako bylo?' ()
Televize a média se stala něčím tak odporným a špinavým, zároveň však vysoce korektním a uhlazeným až začala groteskně odrážet to čemu říkáme život. Stone to v ZABIJÁCÍCH dotahuje do takového extrému, aby i ten nejblbější balík z Texasu poznal, že to rozhodně není v pořádku. Lidská mysl je chorá a to nejčistší co se v člověku skrývá je.... ()
Galerie (45)
Zajímavosti (61)
- Policista jménem Duncan Homolka (Joe Grifasi) má být pravděpodobně odkazem na sériovou vražedkyni Karlu Homolku. (Matej.Mirejo)
- Film bol najviac inšpirovaný dvojicou sériových vrahov Charles Starkweather a Caril Fugate. Starkweather tak isto "oslobodil" Caril od jej rodičov. Navyše podnikali navlas podobné výpady a vraždy po celom území USA. Na svedomí majú 11 obetí. Charles Starkweather bol obvinený z vraždy prvého stupňa a 25. júna 1959 bol popravený na elektrickom kresle, Caril Fugate dostala doživotie. Stala sa najmladšou ženou (16) odsúdenou s týmto obvinením v USA. V roku 1976 bola podmienečne prepustená. (BlackTom)
- Oliver Stone vysvětlil odmítnutí Michaela Madsena do role Mickeyho (Woody Harrelson) po telefonu se slovy: „Když obsadím tebe, vydělám 2,5 milionu amerických dolarů, přičemž rozpočet je 20 milionů. Když obsadím Harrelsona, rozpočet bude 30 a mých z toho bude 5 milionů dolarů. To taky udělám.“ (Kinofil)
Reklama