Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dvaačtyřicetiletý novinář Richard Boyle informuje v roce 1980 o občanské válce v malé středoamerické zemi El Salvador. Vláda prezidenta Duarta bojuje za podpory USA proti levicové revoluční Frontě národního osvobození Farabunda Martího. Její stoupenci jsou likvidováni eskadrami smrti, řízenými armádou. Richard Boyle prožívá boje z bezprostřední blízkosti a stává se dokonce svědkem zavraždění arcibiskupa Romera. Po těchto zkušenostech se rozhodne uprchnout se svou přítelkyní Marií do Kalifornie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (182)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„You gotta get close to get the truth. You get too close, you die.“ Při práci válečného fotografa stojíte jednou nohou na pódiu při předávání cen World Press Photo a druhou v rakvi, což Stone v dramatu s občanskou válkou zmítaného Salvadoru vykreslil znamenitě. Zcela ve svých intencích se pak celou dobu až na jednu výjimku drží předpisově v levém pruhu a na Reaganovy rychle jedoucí bezohledné řidiče v pravém ukazuje zdvižený prostředníček. Seru na vás, republikáni, jsem liberál! Pokud se ovšem nebude po silnicích celého světa ctít slušnost a pravidlo zipu, bude to tak vypadat vždycky.. Tradičně skvělý výkon Jamese Woodse, od lehkomyslného frajerství až po zoufalý strach. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tentokrát trochu slabší Oliver a jeho standartní politické hrátky. Tady se teprve zaškoloval před svými lepšími filmy. Ostatně například Četa je ze stejného roku jako toto. Každopádně film v rámci možností určitě táhne především skvělý Woods který si z toho udělal vesměs one man show. Jinak průměr se zvláštním zpracováním.55% ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Věřil bys tomu, že dalším prezidentem Spojených států bude přímej potomek šimpanze?" Věřil. Je to země neomezenejch možností a primáti mají svá práva. O to tu ale nejde. Tady jde o občanskou válku v Salvadoru a o tý vím z "objektivních" reportáží Rudýho práva úplně všechno. Takže jako odborník si to vysvětluju tak, že se USA domnívaly, že se jim Rusové pletou do vnitřních záležitostí Salvadoru a zasáhly. To je taková ta klasika. Mě však víc bavilo to svědomí Ameriky v podání levičáka Stonea. A taky vysvětlení, jakej je rozdíl mezi levičákem a komunistou. Díky za to. A hlavně díky za informaci, kde si za sedm babek sedne panna chlapovi na obličej. Kdybych někdy v Hondurasu špatně odbočil, tak toho možná využiju. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Hodný kus filmu sledujeme ako Richarda dostávajú zo sračiek, potom on niekoho vyťahuje zo sračiek, medzi tým pije, fetuje, užíva si so ženami, kričí a nič poriadne nerobí. Na pozadí tohto NIČ môžeme sledovať občiansku vojnu, ktorá hádam len na pár okamžikov, vo filme ani nemá hlavné slovo. Veľké sklamanie. Jediné čo ma bavilo bol výkon Jamesa Woodsa. Malarkey to v komentári vystihol úplne presne. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Další drsný a provokativní film Olivera Stonea. Snímek je bohužel trochu ve stínu slavnějších režisérových děl jako "Četa" nebo "Narozen 4. července", což je docela škoda, protože se jim kvalitou vyrovná a v některých chvílích dokonce i předčí. Na jeden z prvních Stoneových filmů, překvapivě kvalitní a odvážná podívaná. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (13)

  • O stejných událostech a konfliktu v Salvadoru píše také válečný fotograf Patrick Chauvel ve své nejnovější knize "Boty Ricarda Jesuse". (.se)
  • Scéna s vytažením zachráněné cívky fotografického filmu z podpatku byla Jamesem Woodsem, hrajícím novináře Richarda Boyleho, zimprovizována. To velice rozčililo Olivera Stonea, protože to byl poslední záběr potřebný pro film a protože měl na jeho natočení jen jeden pokus. Přesto Stone tuto scénu ponechal v konečném sestřihu a později se dokonce přiznal, že patří k jeho oblíbeným. (Aelita)
  • Kabriolet, na ktorom vo filme jazdí James Woods, je Ford Mustang, ročník 1967. (hollci)

Reklama

Reklama