Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jan Svěrák vás ve fantastické, žánrově těžko definovatelné podívané zve do světa za televizní obrazovkou, kde se to hemží lidskými obrazy žijícími z naší energie. Nesmělý outsider Olda je jednou z obětí. Celková ztráta energie se nedá léčit aspirinem, a tak Oldovi posílenému energií ze stromů a nečekanou první láskou nezbývá jiné východisko, než tasit ovladač, zavěšený proklatě nízko u boku. Po vzoru amerických Terminátorů, Likvidátorů a Predátorů se pouští do boje s neporazitelnou televizní hydrou. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (404)

Adasin 

všechny recenze uživatele

S tímhle filmem se bude už navždy pojit zážitek z festivalu v Karlových Varech, neboť tam jej ve Velkém sále hotelu Thermal uvedl sám režisér Jan Svěrák. Film samotný je hodně zvláštní už jen díky kombinaci všech těch nápadů (ať už se jedná o ty zcela originální nebo o inspiraci ze zahraničí), ale přesto zajímavý, jen musíte být otevřeni možnostem. Největšími plusy jsou určitě herectví Petra Formana, Zdeňka Svěráka a Mariána Labudy a taky hudba, ta hlavní melodie (ten "main theme") byla hodně dobrá a skvěle dokreslovala atmosféru filmu (mimochodem skladatel Soukup byl u karlovarské projekce přítomen také). Kéž by dnes opět natočili něco podobného, vzhledem k tomu, že většina současných českých komedií se zde ocitá v "černých rámečcích," je to potřeba jako sůl. 8/10 ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Tehdejší filmařská elita se sešla ve veskrze odvážném a i ve světovém měřítku unikátním snímku, který předešel trendy technických alternativních realit o pět let a nikdo o tom neví. Ale zatímco Matrix, 13. patro a všechny tyto tematicky podobné snímky jsou do sebe zapadající geniální mechanismus, Akumulátor 1 kašle na to, že má v rukách sci-fi budoucnost a naopak se vyžívá ve prapodivných scénách, surrealismu a vtipných detailech (nejen obligátní inspekce v lidském těle či šneci, ale například lapiduši, zakrývající si uši při nahazování srdce podobně jako vojáci u střelby z minometů nebo Svěrákova jízda skrze město). Právě způsob jakým se samozřejmostí propojuje Jan Svěrák skutečné s naprosto nereálným je unikátní a scény zpoza televize jsou naprosto geniální. Za zmínku stojí vynikající Brabcova kamera (v první polovině 90. let byl český film na vzestupu, takže se jeřábuje jako o život) či dramaticky gradující hudba, která snese srovnání s jakoukoli dnešní zámořskou produkcí. Akumulátor je jednoznačně nejlepší porevoluční český film u nějž nasere nejen jeho naprosté zapadnutí, ale i fakt, že svěrák po debaklu s Tmavomodrým světem točí balasty typu Vratné lahve. ()

Reklama

berg.12 

všechny recenze uživatele

Ve své době nedoceněný film, přeci jen tehdá hodně vybočoval z obecné představy o českém filmu. Méně známý herci v hlavních rolích, pastiš na zatím neprofláknutý Hollywood, sexuálně uvolněný, u nás čerstvé a ještě idealistické new age... Postupem času pro mě snad nejlepší Svěrák a v rámci 90. let českého filmu jeden z nejoriginálnějších počinů. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Akumulátor dua otec a syn je rozporuplný film - polovina lidí se nemůže nabažit jeho geniality a nadčasovosti, druhá polovina jej nechápe. Já se kloním spíš k té druhé půlce. Film má poměrně zajímavou ideu, nicméně její podání je podle mě takový nemastný a neslaný. Modelování obřích zubů, úst a já nevím čeho všeho mě taky moc nepřesvědčilo o kvalitách, i když přiznávám - u zubařky mě při drcení zubů obřím šídlem docela mrazilo. Bavil mě Bolek Polívka, který působil podobně svěže jako v Pelíškách, a navíc nám film nabízí hodně mladých kočiček - třeba Pergnerovou jsem vlastně nepoznal a je jen škoda, co za trosku z ní vyrostlo. A ještě se mi líbily kundičky, co dělaly Sněhurku a spol. To jsou však střípky, jako celek mě to nezaujalo a především úvod byl značně unylý. ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Ano, žánrově opravdu těžce uchopitelné. Těžko říct, co to vůbec je. Zda komedie, zda sci-fi, či něco úplně jiného. Spíše si myslím, že od každého žánru to má v sobě trochu. Zdeněk Svěrák je skvělý, jeho syn Jan jako režisér je taky velmi kvalitní. Ráda jsem se dívala i na epizodku s mým oblíbeným Smoljakem. Ono celkově ten film je docela zajímavý. Sice je starý a tudíž ta kvalita nic moc, ale kouzlo to ještě má... ()

Galerie (15)

Zajímavosti (53)

  • O mnoho let později režisér Jan Svěrák odpověděl na otázku čtenáře časopisu Premiere zda měl chuť někdy nafackovat nějakému herci: "Jiřímu Kodetovi. Ve filmu Akumulátor 1 hrál umírajícího a pak i mrtvého otce hlavní představitelky. Pořád frfňal a když si přihnul, začal mně a kameramanovi nadávat. Odporovat mu nemělo cenu, tak jsme pokaždé útrpně čekali, až se té žluči zbaví. Já se tím v noci tak trápil, že jsem došel k rozhodnutí, že jestli to zase udělá, tak ho vyvezu výtahem na osvětlovací lávku pod stropem ateliéru, tam ho, sušinku, ohnu přes provazové zábradlí a řeknu mu, že ho příště zabiju. Co bych dělal v případě, kdyby mi tam řekl něco jako: 'Tak mě zab, ty hovado nenadaný, ani na to nemáš ty ......!' to jsem ani nedomyslel. Nebylo to naštěstí třeba. Druhý den byl pan Kodet jako vyměněný. Někdo z produkce prý volal k nim domů. Co ale paní Kodetové řekl a co ona pak svému muži, to se asi nedozvíme. Ale můžeme si myslet, že mu tenkrát zachránila život." (NIRO)
  • Ve scéně, kdy Fišárka (Zdeněk Svěrák) nachytá sestra v nemocnici, je v levém horním rohu vidět mikrofon. (gug)
  • V období premiéry snímku řekl Jan Svěrák o památném záběru šneků na silnici toto: "Dva šneci se podle scénáře měli současně otočit za projíždějícím autem. Původně jsme je chtěli animovat na počítači, ovšem z finančních důvodů jsme celý problém napřed konzultovali s cvičitelem zvířat. Byl to skutečný odborník a brzy přišel na to, že se šneci otočí za zvukem obyčejného tlesknutí. Normálního člověka by to nenapadlo, ale tihle profesionálové zkouší všechno - zvonečky, klaksony, šimrání a spoustu jiných věcí. Náš cvičitel byl geniální a my jsme nakonec mohlli natočit šneky v reálu a bez triků." O mnoho let později přiznal, že šneci "byli ze silikonu a pod sebou měli takovou tyčku, posouvali jsme je po kusu umělé silnice. Nejtěžší bylo ji pak v postprodukci navázat na tu skutečnou." (NIRO)

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama