Režie:
Jan SvěrákKamera:
F. A. BrabecHrají:
Petr Forman, Edita Brychta, Zdeněk Svěrák, Bolek Polívka, Věra Křesadlová, Daniela Kolářová, Ivan Vyskočil, Marek Vašut, Ladislav Smoljak, Marián Labuda st. (více)Obsahy(1)
Jan Svěrák vás ve fantastické, žánrově těžko definovatelné podívané zve do světa za televizní obrazovkou, kde se to hemží lidskými obrazy žijícími z naší energie. Nesmělý outsider Olda je jednou z obětí. Celková ztráta energie se nedá léčit aspirinem, a tak Oldovi posílenému energií ze stromů a nečekanou první láskou nezbývá jiné východisko, než tasit ovladač, zavěšený proklatě nízko u boku. Po vzoru amerických Terminátorů, Likvidátorů a Predátorů se pouští do boje s neporazitelnou televizní hydrou. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (404)
Tehdejší filmařská elita se sešla ve veskrze odvážném a i ve světovém měřítku unikátním snímku, který předešel trendy technických alternativních realit o pět let a nikdo o tom neví. Ale zatímco Matrix, 13. patro a všechny tyto tematicky podobné snímky jsou do sebe zapadající geniální mechanismus, Akumulátor 1 kašle na to, že má v rukách sci-fi budoucnost a naopak se vyžívá ve prapodivných scénách, surrealismu a vtipných detailech (nejen obligátní inspekce v lidském těle či šneci, ale například lapiduši, zakrývající si uši při nahazování srdce podobně jako vojáci u střelby z minometů nebo Svěrákova jízda skrze město). Právě způsob jakým se samozřejmostí propojuje Jan Svěrák skutečné s naprosto nereálným je unikátní a scény zpoza televize jsou naprosto geniální. Za zmínku stojí vynikající Brabcova kamera (v první polovině 90. let byl český film na vzestupu, takže se jeřábuje jako o život) či dramaticky gradující hudba, která snese srovnání s jakoukoli dnešní zámořskou produkcí. Akumulátor je jednoznačně nejlepší porevoluční český film u nějž nasere nejen jeho naprosté zapadnutí, ale i fakt, že svěrák po debaklu s Tmavomodrým světem točí balasty typu Vratné lahve. ()
Ano, žánrově opravdu těžce uchopitelné. Těžko říct, co to vůbec je. Zda komedie, zda sci-fi, či něco úplně jiného. Spíše si myslím, že od každého žánru to má v sobě trochu. Zdeněk Svěrák je skvělý, jeho syn Jan jako režisér je taky velmi kvalitní. Ráda jsem se dívala i na epizodku s mým oblíbeným Smoljakem. Ono celkově ten film je docela zajímavý. Sice je starý a tudíž ta kvalita nic moc, ale kouzlo to ještě má... ()
Scénář Zdeňka Svěráka se nezapře. Spousta chuťovek, které potěší (míšenec na loďce, kabel u auta, žárovka a spousta dalších), hravost, jeho osobitý styl, který mám jednoduše rád. Když se vše spojí s režisérskou nápaditostí syna Jana, máme tu opět skvělý film. Silné čtyři hvězdičky, nebýt trochu rozvleklého konce, možná bych dal i pět. Výborná kamera, vizuálnost, hudba O. Soukupa, v tomto filmu i efekty, nejsilnější stránkou jsou ovšem dialogy. Netradiční sci-fi komedie, u které si říkám: škoda, že se takových netočí víc. A také škoda, že Zdeněk Svěrák nepíše více scénářů... Věčná škoda. ()
Jednoznačně nejlepší Svěrákův film, jen se obávám, že tohle Svěrák už nikdy netrumfne. Po dlouhé době návrat ke scénáristickým komediálním sci-fi úletům Svěráka staršího (Jáchyme, hoď ho do stroje, částečně Marečku, podejte mi pero). Má to vtip, má to filmařskou krásu, dobré herce a herečky, dobré zpracování, má to co říct, má to nějaký odkaz. Honzo, vzpamatuj se, a zkus se trochu vrátit ke svým začátkům. ()
Neuvěřitelně svěží komedie nabitá vizuálními nápady (nechápu jak mohli vytvořit tak skvělou kulisu vraku Titanicu)a parafrázemi na akční trháky. P. Forman mi sice na začátku moc nesedl, ale každou minutou mě fascinoval více a více, zato Z. Svěrák se mi líbil v každičké scéně stejně jako neuvěřitelná postava M. Labudy. Śkoda jen těch ženských představitelek, které se ani herečkami nazývat nedají. Alespoň se na ně hezky kouká. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (53)
- Pri práci na filme sa David Koller (kovboj) a Robert Kodym (indián) dohodli, že oživia rozpadnutú skupinu Lucie. (Raccoon.city)
- Fišárek (Zdeněk Svěrák) vlastní vo filme automobil Lada 1200 z roku 1981 a Olda Soukup (Petr Forman) starý Renault 4 z roku 1969. Zememerači zas jazdia na Jeepe ARO 240 z roku 1972. (Raccoon.city)
- Slimáky na ceste sa točili tak, že boli zo silikónu a pod sebou mali tyčku, po ktorej sa posúvali po kuse umelej cesty. Najťažšie to bolo potom v postprodukcii natočený materiál nadviazať na zábery so skutočnými slimákmi. (Raccoon.city)
Reklama