Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

korndaddy 

všechny recenze uživatele

Jákl je snad nejhorší deratizér, jakýho svět zažil. Celej film jenom mluví o tom jak vymýtit krysy a ono hovno..Každopádně dosti zvláštní zpracování filmu a těžko říct jestli to filmu škodí, nebo pomáhá. Moderně-stará doba, není zrovna můj šálek kakaa a asi bych se trošku zamyslel nad podobným nápadem trošku déle než pan Brabec. Velikým plusem pro mě byl Karel Dobrý, jenž se role ďábla ujal opravdu vynikajícně , dále svým způsobem i soundtrack. Teda než sem zaslech Landovo hlas. A nesmím opomenout stopáž. U takového snímku jedině dobře. ()

S.i.d. 

všechny recenze uživatele

I přes velmi nízké hodnocení jsem se odhodlal film shlédnout. Výsledkem bylo, že jsem pochopil proč se uživatelům film vůbec nelíbil. 1) Scénář byl nezajímavý, myslím že i pro někoho kdo nečetl původní knihu těžko pochopitelný. Téměř nic se nedělo. Projíždění Prahou a bezvýznamné toulání krysaře zabíralo delší část filmu než dialogy a jakýkoliv obsahově důležitý děj. Myslím si že pokud by scénárista strávil nad svým dílem delší dobu, dalo by se z toho něco vykouzlit. 2) Zpracování bylo otřesné. Chápu sice že byl film natočený za 24 hodin, ale to co prošlo střihem je občas opravdu tragédie. Pokud někdo neví základy tvorby filmu, tak ať se do filmu nepouští a už vůbec ne za 24hodin. Takže můj závěr je, že se opravdu nejedná o film který by měl patřit do seznamu úspěšných filmů české kinematografie. ()

Reklama

Kapybara odpad!

všechny recenze uživatele

Označení "film" je v tomto případě zavádějící. Příběh 0, atmosféra 0, celkové vyznění 0. U některých patetických dialogů jsem se s chutí zasmála, ale to tvůrci zřejmě neměli v úmyslu. Jináč jsem se celou dobu mohla udrbat nudou. Nějak jsem nepochopila, co tam dělal ten paňáca ve zvonici a proč chtěl tolik tu čarodějnou fujaru. Zbytek se mně slil v rozmazanou šmouhu, kdy Krajčo s Geislerovou popojížděj zasněženou Prahou, kolem nich poskakujou maškary v červeným a do toho tam hudrá nějaká rádobymoudra chlápek s pytlem přes hlavu. Potom Krajčo foukne do fujary a zemře. Geislerová odejde s tím zakuklencem, který dá fujaru paňácovi a ten se strašně raduje a poskakuje nadšením ve zvonici. Tak to je celé. Kdyby se to aspoň netvářilo tak vznešeně, takhle mi to připomíná obdobně "hluboké" snímky Kamenný most a Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba, které se také urputně snaží předat jakési důležité "poselství". Zkrátka řečeno, chcete-li ztratit hodinu svého drahocenného času, podívejte se na Krysaře. Zcela určitě budete litovat! ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Filmový experiment kameramana a režiséra F. A. Brabce vznikl během čtyřiadvaceti hodin v kulisách silvestrovské Prahy a může se honosit přívlastkem „nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnessově knize rekordů“. Natáčelo se nonstop od desáté hodiny dopolední 31. prosince 2002, poslední klapka padla druhý den v 09.45 hod. V titulní roli uvidíte herce a známého kaskadéra Petra Jákla. Scénář : F. A. Brabec, Ivana Nováková. Kamera : F. A. Brabec. ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Film nebo divadlo? Experiment nebo samolibá umělecká mazanice? Co si mam vzít z ultimátně zbytečné kokotiny, ve které kameraman v časovém presu těká po všem kolem sebe, aby v kombinaci s jedním reflektorem naplnil hypotézu o experimentálním poetickém fláku? Aspoň, že jste nám už v úvodu velkoryse oznámili, že se točilo jediný den. Prakticky nekoukatelná záležitost. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)

Reklama

Reklama