Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

Aleee89 odpad!

všechny recenze uživatele

Otřesný film, jeden z nejhorších, jaký jsem poslední dobou viděla. Co to jako mělo být? Příběh lásky? Převyprávěná pověst o Krysařovi? Celé to bylo takové chaotické, krátké, i když délka je asi jedno z mála plus tohoto filmu. Líbila se mi hudba, ale film na mě působil amatérsky, vůbec se mi nelíbil a znova se na něj nikdy nepodívám. ()

korndaddy 

všechny recenze uživatele

Jákl je snad nejhorší deratizér, jakýho svět zažil. Celej film jenom mluví o tom jak vymýtit krysy a ono hovno..Každopádně dosti zvláštní zpracování filmu a těžko říct jestli to filmu škodí, nebo pomáhá. Moderně-stará doba, není zrovna můj šálek kakaa a asi bych se trošku zamyslel nad podobným nápadem trošku déle než pan Brabec. Velikým plusem pro mě byl Karel Dobrý, jenž se role ďábla ujal opravdu vynikajícně , dále svým způsobem i soundtrack. Teda než sem zaslech Landovo hlas. A nesmím opomenout stopáž. U takového snímku jedině dobře. ()

Reklama

hribisko odpad!

všechny recenze uživatele

No co to kurva bylo? Poetický? Film? Extrémní avantgarda? Hodně svérázný výklad legendy, až příliš svérázný. Nesmyslný scénář, neschopná režie, slabá kamera, nuloví herci, s tou pražskou atmoškou to taky nebylo zrovna nadvakrát a o Landovi darmo mluvit.Tenhle mač ste projeli. Jo a ďábel s žebrákem byli k smíchu. ()

Fawkes 

všechny recenze uživatele

Od režiséra Brabce se mi nejvíce líbila jeho Kytice. Tu natočil opravdu úžasně. Co provedl s Májem bylo otřesné, ale¨pořád to bylo lepší než tohle. Tato napodobenina se vůbec s Krysařem nedá spojovat, totální odlišnost děje, totální odlišnost prostředí a doby a udělat z toho muzikál další mizerný nápad, stejně jako vybrat Prahu pro město Hameln. Hudba Daniela Landy je pěkná, hodila by se ale víc do lepšího zpracování, tady si u mě vysloužila aspoň tu jednu hvězdičku. Velká škoda je i dvou hlavních herců, protože si myslím, že se pro své postavy hodili, to jim však pokazila modernizace doby a vše okolo. Opravdu, nebýt té hudby, byl by to odpad. (20%) ()

Kapybara odpad!

všechny recenze uživatele

Označení "film" je v tomto případě zavádějící. Příběh 0, atmosféra 0, celkové vyznění 0. U některých patetických dialogů jsem se s chutí zasmála, ale to tvůrci zřejmě neměli v úmyslu. Jináč jsem se celou dobu mohla udrbat nudou. Nějak jsem nepochopila, co tam dělal ten paňáca ve zvonici a proč chtěl tolik tu čarodějnou fujaru. Zbytek se mně slil v rozmazanou šmouhu, kdy Krajčo s Geislerovou popojížděj zasněženou Prahou, kolem nich poskakujou maškary v červeným a do toho tam hudrá nějaká rádobymoudra chlápek s pytlem přes hlavu. Potom Krajčo foukne do fujary a zemře. Geislerová odejde s tím zakuklencem, který dá fujaru paňácovi a ten se strašně raduje a poskakuje nadšením ve zvonici. Tak to je celé. Kdyby se to aspoň netvářilo tak vznešeně, takhle mi to připomíná obdobně "hluboké" snímky Kamenný most a Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba, které se také urputně snaží předat jakési důležité "poselství". Zkrátka řečeno, chcete-li ztratit hodinu svého drahocenného času, podívejte se na Krysaře. Zcela určitě budete litovat! ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Pro Richarda Krajča to byl první Silvestr strávený v Praze. (HappySmile)
  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)

Reklama

Reklama