Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

salamandrr 

všechny recenze uživatele

jednu hvězdu dostává film za hudbu od Daniela Landy,ale občas sem byl nucen bojovat s démonem NUDY a posledních 30 minut jsem neustále koukal kolik mi zbývá do konce.Film naprosto troskotá na špatných hereckých výkonech všech herců,nebyl tam snad ani jeden dobrý herecký výko(možná krysař,ale hrát chláp v kapuce,který řekne asi tolik slov jako A.Schwarzenegr v terminátorovi není zas taková obtíž),dalším aspektem demence bylo osvětlení filmu.to Brabec neměl ani na 2 reflektory?lepšího osvětlení by dosáhl pouhou žádostí na pražské osvětlení zda by mohli trochu přidat na intenzitě pouličního osvětlení...příběh nestojí za nic.Takže díky ti Dane Lando,že si můj mozek nevylezl z ucha a nespláchl se do hajzlu.Nedoporučuji nikomu,jen sebevrahům možná ()

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Nevím nevím jestli jsem koukal na to co vy, ale mě to naprosto stačilo a musím uznat, že ačkoliv jsem Brabce již dávno odepsal tak navzdory velice špatné kritice , jsem byl mile překvapen. Kamera byla senzační, Krajčo byl nadprůměrný a exteriéry z naší milované Prahy budou snad v každém filmu nádherné. Ano jde o experiment no a co? A že se film točil jen jeden den? To přeci filmu také neubere pokud je dobře zvládnutý. Já prostě musím být štědřejší než většina recenzentů zde. Za hudbu hvězda, za kameru hvězda (i když se moc často opakuje stejně je nadprůměrná ), za atmosféru silvestrovské Prahy hvězda a za Krajča půl hvězdy. Vychází mi to na 3 a půl ale dávám 3, neboť bych tu vypadal jako úplný blb. S čím ale nesouhlasím je hodnocení horší než 2 hvězdy , protože ačkoliv Jákl je přece jen lepší judista a Ester mě také nijak výrazně neokouzlila, přece je tu ta hudba a ta je perfektní a nejenom ta, záběry osvětlené lampou jsou přeci něčím novým a nevypadají vůbec špatně. Nemůžu si prostě pomoci , dýchla na mě atmosféra, která se mi vážně líbila. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Za 24 hodin natočené, ale vydržet na to hodinu koukat, to je docela výkon. Jákl chodí po Praze, Krajčo po ní jezdí kabrioletem, Geislerová pobíhá mezi nimi a pod nohy se jim motá přehrávající Dobrý. Navíc je tu jakýsi kompars maškar, neboli největší křeč celého tohohle zbytečného honu za rekordem. Jediné, co se povedlo (a co rozhodně vznikalo déle), jsou písně Daniela Landy. Když u nich zavřete oči, můžete si představovat film, který by se k nim hodil víc. Práce kvapná, málo platná. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Hrdiť sa rýchlosťou natočenia a vstupu do Guinnesovej knihy rekordov je po filmárskej stránke trápne, lebo výsledok tomu zodpovedá. Hoci je myšlienka príbehu dobrá, jej spracovanie je nudné a amatérske, čo sa len tak ľahko nevidí. Pre mňa je amaterizmus aj to, že v jednej scéne má Diabol vždy inak uviazanú šálu okolo krku... ()

goniss 

všechny recenze uživatele

pfrmhhh....co? co to sakra mělo být? tak jednak to nic s Krysařem Dyka nemělo společného, a jednak co to mělo být? úžasný čtivý příběh Dyka jako inspirace? ani náhodou, to byla naprostá hovadina,pouze použili postavy z Dykova příběhu a to je tak vše.. Krysař rozhodně nezabíjel lidi, o čemž se ve filmu zmiňuje, rozhodně to není dvoumetrový kulturista s rukavicema bez prstů, a prostě všechno je to ůplně naruby.. příběh z 18.století nebo odkdy, který se odehrává ve městě na začátku 21.století, hudba mimo, jezdí si v autech po ulicích kde jsou zančky, a pak najednou scéna v klášteru a středověkká atmosféra a divadelní představení? Zmatená kamera ke všemu, zvláštní a neobvyklý styl natáčení, kostýmy taky nic moc.. Jediná hvězda je za výkon Richarda Krajča coby Kristiána, který svou roli bravůrně zahrál.. to klobouk dolů, ale nadruhou stranu, zas to tak těžké v tomhle otřesném filmu být nemohlo.. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe v časti Staré Mesto. (dyfur)

Reklama

Reklama