Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (326)

laepus 

všechny recenze uživatele

O Burianových filmech je těžko něco psát. Buďto to jsou jeho geniální filmy z období let 32-42, nebo to jsou ty slabší z dřívějších nebo pozdějších časů. Hned když vidím tu úvodní fotku tohohle filmu, kde Burian s Marvanem stojí nad páskou z telegrafu, přesně vidím tu scénu, kdy Burian čte morseovku. Děj je jednoduchý, srozumitelný (jako vždy u Buriana) a vše stojí (a nepadá) jen s jeho výkonem. Jeho klasická suita Marvan Šlégl Trégl je zde, takže má na place své kvalitní přihrávače, kteří ochotně přenechávají většinu slávy jemu. ()

Reklama

blackrain 

všechny recenze uživatele

Legendární český komik v exceletní formě. Vlasta Burian skutečně perlí. Každý z Burianových filmů má své kouzlo a jde vždycky o velmi příjemnou zábavu. Postavu přednosty stanice jen tak nezapomenete. I když jde o notoricky známý film, stále mě dokáže něčím překvapit a pobavit. Prostě se mi nikdy neomrzí. Vlasta Burian je Mistr improvizovaných textů, tak že herci museli pohotově reagovat. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Netuším, ktoré miesto na stupni víťazov si tento film zaslúži, rozhodne však na "bednu" patrí. Jednoduchý námet a prítomnosť Burianových spoluhráčov vyvoláva oprávnený pocit, že všetko a všetci tu slúžia ako predskokani k jeho výstupom. Taká je nakoniec schéma takmer všetkých jeho filmov. Rozdiel vidím v tom, že Burianove výstupy v tomto filme nie sú samoúčelnou exhibíciou, ale viac-menej logicky zapadajú do rozohranej situácie. A ak by v niektorých momentoch tak "netlačil na pílu" a nesnažil sa o vyvolanie ďalších záchvatov smiechu za každú cenu, ponechal by som aj pôvodné štyri hviezdičky. ()

RadimFišer 

všechny recenze uživatele

Nádherná ukázka české snaživosi a čisté geniálnosti. Je neuvěřitelně, že byl tento film natočen za okupace Nacistů v roce 1941. Vlasta Burian, podle mě, v té nejlepší roli jeho života. Nezapomenutelné rozdávání letáků na chůdách a objednání celého jídelníčku. Dvoření vysoce postavených můžů, tedy pana generálního inspektora a statkáře, je velice silný pozůstatek staré doby. Vidíme jejich elegantnost a povýšené chování. Hodnotím plnými 4 body. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (27)

  • Při přijímání telegrafické zprávy odpověděl Vlasta Burian (Ťopka) v rytmu árie z Verdiho opery „Rigoletto (La donna è mobile)“. (Caesar1993)
  • Vo filme môžeme vidieť lokomotívy radu 310.0,1, prezývanú "Třistadesítka/Kafemlejnek", 354.0, prezývanú "Všudybylka/Pukl", 387.0, prezývanú "Mikádo", 456.010, ktorá bola americkej výroby, 464.023, prezývanú "Ušatá" a 524.0,2, prezývanú "Pětikolák". (Raccoon.city)

Reklama

Reklama