Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (326)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Pěkné, pěkné. Jednoduchý příběh mnohokrát rozveden až do totální absurdity. Několikrát jsem se hlasitě smál. Z toho vyplývá, že tento film bude asi zábavný. Vlasta Burian předvádí svoji one man show, kdy se zhostí nabídnuté šance, což mi velmi vzdáleně připomínalo Gogolova Revizora. Ostatní herci mu zdárně sekundují a jako celek na mě film působí více než povedeným dojmem. Asi jsme se s Vlastíkem Burianem neviděli naposled. Tohle bude za 4*. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Nevim no, ale já už asi nikdy nepřijdu na chuť těmhle starým "filmům pro pamětníky" (kdo vůbec vymyslel to debilní označení - paměť má snad každý ne? kdo přesně je pamětníkem - a čeho přesně - a kdo už ne a proč? a má tím být řečeno, že kdo pamětník není, pro toho ten film určen není? vždyť se tím pomíjí mj. to, že v době vzniku to žádné filmy pro pamětníky nebyly a byly zcela aktuální zprávou ze své doby), přijdou mi strašně zaseklé v době svého vzniku, ten humor mě moc neoslovuje (dílem proto, že hlavní postava mi je dost nesympatická - nevím, proč bych měl fandit někomu, kdo chodí do restaurace bez peněz a jezdí vlakem načerno - na tenhle druh humoru se prostě nedokážu naladit, navíc mi ten smích značně trpkne z vědomí toho, jak tam všude visí dvoujazyčné nápisy, protože se to natočilo v době Protektorátu, aby se obyvatelstvo trochu povyrazilo, zatímco se tady děly všechny ty hrozné věci); ten film mi je protivný i tím, jak ho televize do omrzení reprízuje a jak se tady z Burianova herectví udělala posvátná kráva, která se nesmí kritizovat (podobně jako Filipovského dabing nebo Menšíkovy historky) - ano, Přednosta stanice nezapře chaplinovskou inspiraci, ale kvalita Chaplinových filmů (které jsou podle mě na rozdíl od těch našich provinčních filmů pro pamětníky skutečně nadčasové) je podle mě o světelné roky jinde, a Chaplinova komika nesnese s tou Burianovou srovnání. Prostě jak jsem napsal hned zkraje, mám s tímhle filmem dost problém, a nemyslím si, že na něj někdy změním názor. Btw. přijde mi zajímavé, že se zde používá výraz "slepý pasažér" namísto dnešního "černý pasažér" - kdy se ze slepého stal černý? ()

Reklama

laepus 

všechny recenze uživatele

O Burianových filmech je těžko něco psát. Buďto to jsou jeho geniální filmy z období let 32-42, nebo to jsou ty slabší z dřívějších nebo pozdějších časů. Hned když vidím tu úvodní fotku tohohle filmu, kde Burian s Marvanem stojí nad páskou z telegrafu, přesně vidím tu scénu, kdy Burian čte morseovku. Děj je jednoduchý, srozumitelný (jako vždy u Buriana) a vše stojí (a nepadá) jen s jeho výkonem. Jeho klasická suita Marvan Šlégl Trégl je zde, takže má na place své kvalitní přihrávače, kteří ochotně přenechávají většinu slávy jemu. ()

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Tak tohle šlo naprosto mimo mě, zatím nejhorší film s Burianem, co jsem viděl. Nemám obecně rád komedie založené na hlavní postavě nějakého trouby, což Přednosta bohatě splňuje. Postrádá to inteligenci, vtip i důvtip, kteréžto vlastnosti mají třeba Ducháček nebo Rozruch. Celé to bylo takové šroubované, nevěrohodné, vedlejší postavy krom Marvana neměly pořádně co hrát. Slabé dvě hvězdičky za pár vtípků, u kterých jsem se alespoň pousmál. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vlasta Burian bol proste genialny komik. Hoci mam stale problem s ceskoslovenskymi filmami 30. rokov /jo, stale tvrdim, ze filmari sa len rezisersky hladali, herci tiez nemali prakticke skusenosti ...../, v zasade ich neglorifikujem, ale ani nezatracujem. S cs filmami 40. rokov potom uz problem nemam - predsa len nasi ceskoslovenski velikani ako Vavra, Fric, Bielik, Zeman uz nabrali reziserske skusenosti. A tuna ide o vyslovene genialnu komediu z Protektoratu Cechy a Morava. 94 % ()

Galerie (45)

Zajímavosti (27)

  • Statkárova žena (Růžena Šlemrová) chce opäť držať jednu zo svojich drastických hroznových diét, ale celkom nelogicky to uvádza slovami: "Včera som mala zasa o pol kila menej, musím zhodiť dvadsať kíl." Logickejšie by bolo, keby sa rozhodla pre diétu, keby mala o pol kila viac a nie menej. (Raccoon.city)
  • Film mal premiéru 12. apríla 1941, a to až v dvoch kinách, Blaník a Lucerna po dobu troch týždňov. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama