Režie:
Nicolas Winding RefnScénář:
Nicolas Winding RefnKamera:
Morten SøborgHudba:
Peter PeterHrají:
Kim Bodnia, Mads Mikkelsen, Zlatko Burić, Liv Corfixen, Levino Jensen, Rikke Louise Andersson, Claus FlygareObsahy(1)
Mladý pár Leo a Louise vedou relativně spokojený život, dokud Louise nepřijde s novinou, že je těhotná. Leo by sice rád tuto zprávu přijal zcela jinak, ale zrovna to nejde. Souboj s vlastním hněvem se stupňuje až do podoby nekontrolované agrese, po níž musí následovat spravedlivá odplata... (Richie666)
Videa (1)
Recenze (63)
Drsná atmosféra života na kraji podvětí je vypůjčená z Pushera, avšak zde působí ještě surověji a nekompromisněji. Pusher si totiž hrál na gangsterku, proto se od něj tvrdá atmosféra automaticky očekávala a v konečném důsledku tedy tolik nevyčnívala nad konvence žánru. Bleeder se více zaměřuje na samotné charaktery, kterými jsou obyčejní lidé z ulice, konkrétně ze špinavé a s kriminálními aktivitami spřízněné ulice. Úvod je sice stále příliš dlouhý, ovšem následující brutální momenty dokáží téměř vyrazit dech. Nemusí jít ani tak o explicitní gore, jako spíš o bezvýchodnost a "zkurvenost" života, kdy poměrně přesně chápeme motivace jednotlivých postav, ale nemůžeme pro ně nalézt východisko. Za schopnost snímku navodit nefalšovanou depresi se nakonec přikláním k vyššímu hodnocení. 7/10 ()
Refn si dává repete s hereckým ansáblem z jeho debutu PUSHER a do jedné z rolí obsazuje svou pozdější manželku. Oproti PUSHER je BLEEDER melancholický kousek řešící zase chlapské problémy se ženskýma na pozadí obsese filmy. Prostředí je inspirováno CLERKS a Tarantinem, přičemž Madsova postava evokuje takovou zamlklou verzi Tarantina, ale ve skutečnosti je to sám Refn v celé kráse. Ačkoliv je mi téma blízké, výsledný dojem je oproti PUSHER slabší. ()
Kim Bodnia a Mads Mikkelsen excelují v dalším Refnově syrovém a bezútěšném příběhu z kodaňské periferie o lidech žijících na periferii společnosti. Režirérovo vidění světa je sice neradostné, ale pravdivé a film je možná malinko vyumělkovaný, nicméně převážně realistický a uvěřitelný. Nasraný Kaurismäki, to sedí (Gimp). ()
malý nezávislý kousek, který ale postupně slušně zraje. Refn přináší dost depresivní náhled do života permanentně nas*aného frajera, (jakkoliv k tomu nemá úplně důvod), který svojí nas*anost jednoho dne vyventiluje na svojí přítelkyni, čímž rozjede kolotoč fatálních událostí. Těsně po shlédnutí sem bral Bleedera čistě jako odškrtnutý rest v Refnově filmografii, ale postupem času jsem zjistil, že se mi tahle studie agrese a chování bez zjevné příčiny slušně zaryla pod kůži. Jde sice teprve o druhý Refnův kousek, ale stejně jako ve svojí prvotině i tady moc dobře věděl co chce natočit a už jen samotná kamera vyvolává depresivní až klaustrofobické stavy. Ještě, že je tu Mads Mikkelsen jako dánská variace na Tarantina, který do všeho toho zmaru přináší alespoň trochu toho polotrapného pozitivna...70% ()
Syrová mozaika osudů bandy vyšinutých přátel. Lenny (Mads M.) není schopen kontaktu s dívkou, která jej okouzlila zato nejlépe mu je s jeho filmy videopujčovně. Jeho život by se dal odměřovat patnácti snímky za týden. Leo (Kim B.) čeká dítě se svojí přítelkyní, která tentokrát už nechce jít na potrat a tak hodlá porodit dítě do tohodle zkurvenýho světa, až z toho jde Leovi hlava kolem. Luis (Levino Jensen) má zase problém s negrama, kteří asi chtějí ovládnout tohle město a pak mu přidělává starosti jeho švagr Leo. Kitjo (Zlatko B.) drží kamarády pohromadě a pravidelně pro ně dělá projekce na své kurevsky velké televizi a takhle nějak si tihle podivní přátelé žijí své mizerné životy. 70% ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Kim Bodnia po dokončení filmu strávil nějaký čas v psychiatrické léčebně. Důvodem byla jeho role, do které se vžil. (Johnston)
- Keď sa Lea (Liv Corfixen) spýta Lennyho (Mads Mikkelsena), ktorý je jeho najobľúbenejší film, odpovedá Texaský masaker motorovou pílou (1974) - čo je najobľúbenejší film režiséra Nicolasa Winding Refna. (LV.Helter)
- Nicolas Winding Refn film nejen režíroval, ale napsal k němu i scénař a dokonce ho sám také produkoval. (Johnston)
Reklama