Režie:
Ridley ScottKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Klan Gucci je inspirován šokujícím skutečným příběhem impéria italského módního domu. Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda, skládají dohromady mozaiku toho, co všechno s sebou nese slavná značka Gucci. (Forum Film CZ)
Videa (8)
Recenze (489)
Je to zároveň šíleně přesnažený a přitom laciný a roztříštěný, že to připomíná trucpodnik, ve kterém přišel tvůrčí tým o financování projektu, ale přesto se ho stůj co stůj rozhodl dokončit za pomoci dvousetpadesáti španělských investorů, co se skládali do slamáku. I díky tomu mám k filmu nějaké neovládnutelné sympatie, protože (patrně neprávem) působí tak nějak navzdory. Kdyby nebylo svěžího Last Duelu, tak by se i nabízelo zmínit, že režiséři po osmdesátce prostě ztrácejí v rámci pohodlí určitý vizuální cit (viz Wajda, Polanski, Bellochio či Končalovskij), takže filmu, který se jmenuje fakin House of Gucci nejvíce schází styl a elegance. A přitom za ním stojí režisér, který když v American Gangster během jedné soudní scény věnoval dvousekundový záběr na sedící emeritní mafiány, tak jenom z jejich pozice těla, oblečení a rozložení v záběru řvalo, že tihle pánové to myslej fest. Tady jakoby každou chvíli nikdo moc nevěděl co dělat, tak se s tím vyrovnává po svém. Jared Leto, kterému nikdo neřekl, že nehraje ve filmu Bruno Dumonta, Lady Gaga usilující o cenu Hrdonožků z Pytlíkova (předává se na Bilbových 111. narozeninách) a scénáristé, kteří odškrtávají potřebné scény v životopisném snímku vyšší společnosti (pláč o jedné slze, opilá manželka terorizuje manžela, manžel s ní udeří o zeď). Ve výsledku je ten film zvláštně umělý (samosebou i díky ošklivé digitální kameře) a téměř vše v něm působí, že se děje na tlesknutí. Nicméně je v tom vidět fakt nějaká snaha, zanícení i režijní nápady, ale působí to všechno zvláštně útržkovitě a inscenovaně. ()
„CO TADY HRAJEŠ ZA HRU?“… Dlouho je to příběh jedný paní, která věděla, jak využít všechny svý otvory. Skvělá Gaga, ovšem celkem nuda… Pak ale ta její Patrizia přitvrdí a atmosféra v rodině krásně houstne. A to se mi líbí, takže ta druhá půlka je celkem dramaticky zábavná, páč se pere to jejich velký rodinný prádlo. Přiznám se, že ten příběh neznám a žádnou jejich kabelku jsem nikdy nenosil. Možná kvůli tomu, Adamovi, Stefanii Joanne Angelině Germanotta, dědouškům Alovi či Jeremymu a namaskovanýmu Jaredovi, jsem nakonec celkem spokojenej. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour, and Greed“, kterou v roce 2000 napsala Sara Gay Forden, neznám. 2.) Kreslím si doma šatičky a jiný píčoviny. Třeba botičky. /// Thx za titule „Kateřina Hámová“. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
[65%] Viděno v kině. Pozvolné životopisné drama o rodině Gucci, na které se v pohodě dívá především kvůli dobrým hercům a jejich obstojným hereckým výkonům, tvořící zapamatovatelné postavy. Tak bych to jednoduše shrnul … Nicméně zkusím to mírně rozvézt. Délka filmu je dlouhá, ale dalo se to přežít. Asi tak cca poslední hodinka nebo posledních cca 50 minut bylo už dle mě takových natahovaných. Jasně, zřejmě se tam snažili vše vecpat, ale už to trochu ztrácelo mou pozornost. Přesto mě to moc nenudilo a jak jsem zmínil, ty herecké výkony byly docela dobré, prostě mě bavila většina postav. Lady Gaga mě zde překvapila, sehrála solidní výkon; prostě ztvárnila mrchu, co se nasrala do té rodiny. Stejně tak jako neutrální Adam Driver, který mě nikdy moc nebavil, ale zde ušel. Potěší i Jeremy Irons nebo Jack Huston. A nejvíc mě asi bavil Al Pacino a Jared Leto. Pacino zde už viditelně zestárl a ztloustl, ale to své charisma ještě neztratil. Naproti tomu Leto zde působil jako vtipná figurka, ale upřímně řečeno - díky němu jsem se párkrát opravdu zasmál. Filmový soundtrack byl obyčejný, ale ty klasické, známé písně byly super. Takže škoda poslední té hodinky, která už mě trochu nudila a moc urychleného závěru. Chápu, že tohle není na místě, abych si nějak zvlášť stěžoval, je to podle skutečnosti, ale trochu bych to víc zvýraznil, prostě nevím. Dějově to ničím zajímavé není; zkrátka sledujeme sled postav a jejich následných činů. Na tento snímek jsem šel vcelku náhodně, neměl jsem žádná očekávání, neoslnil mě na maximum, ale ani neurazil. Jednou se to vidět dalo a k tomu hezky na velkém plátně. Klady to mělo, tak proč ne? ()
Já bych snad nad těmi čtyřmi hvězdami i váhal, ale asi potřebuji kompenzovat ty kraviny, co tu píšou ostatní o nekonečné nudnosti a falešných přízvucích. Klan Gucci je klasické rozmáchlé drama se skvělými herci a přitažlivým tématem, které jsme měli v minulosti tak rádi, ale dneska už vyžadujeme, aby se dva obří roboti spolu mlátili, jinak nás filmy nebaví. Na jednu stranu se kritizuje, že je film nudný a zdlouhavý, na straně druhé se kritizuje, že snímek přeskakuje některé části. Že by diváci ocenili, kdyby se po dvou a půl hodinách z toho ještě na další hodinu a půl stala detektivka? Pochybuji. Spíš by asi nejradši přeskočili to všechno předtím a měli jen tu detektivku. Já jsem asi v tom týmu, kde bych i ocenil, kdyby to bylo delší, protože někdy se třeba upeče nějaká dohoda, je střih, mám za to, že je třeba druhý den a ono je to o tři roky později. Film ale rozhodně není nudný. Děje se v něm spousta zajímavých scén, zabrousíme v podstatě do několika žánrů a nad tím vším ční odér mafiánského filmu ála Kmotr. Musím vyzdvihnout úžasný herecký výkon Stefani Germanotty, ta paní je opravdu skvělá. Změnila tvář pop music a má na to stát se klidně herečkou no. 1. Líbil se mi ostatně ale i Adam Driver (a samozřejmě i ty legendy, co tam hrajou s nima). Ano, není to výjimečný film, ale je to kvalitní film a 70 % je málo. ()
Čekal jsem kombinaci požitkářství, chytrého scénáře, lahůdkového obsazení, silných detailů, šťavnatých emocí a precizních kostýmů. Dostal jsem od každého nečekaně málo. Vždyť třeba úvodní půlhodina do svatby je absolutně nijaká, pak naštěstí nastoupí Al Pacino a zejména skvostně přehrávající (italsky rázně temperamentní) Jared Leto, přesto o lákavou látku opravdu nejde. Ridley Scott stvořil několik kultů a letos se s velkou pompou představuje (vinou pandemických opatření) už podruhé, jenže tenhle kus je prostě „obyčejné“ rodinné drama s osudem jednoho skomírajícího impéria za zády. Děvče ze skromnějších poměrů se provdává za vnuka zakladatele módního domu Gucci, ač se to jeho otci nelíbí. Ona má však své manipulativní kroky řádně promyšlené a pomocí manželova strýce se hodlá dostat zpět do rodinného podniku. Hlubšího vhledu do vývoje značky se nedočkáme, vztah ústředního dua dělá podivné kotrmelce a skutečný kriminální čin je vlastně jen jakousi poznámkou pod čarou. Prostě žádná linie netvoří to pravé jádro. Nejsou to ani rodinná trápení, ani vliv peněz na charaktery postav. Jednoduše žádné suverénnější téma. A ta přetahovaná mezi herci o „lepší“ přízvuk? Buď natočme film s italskými herci nebo prostě mluvme anglicky bez toho divadla okolo. ()
Galerie (285)
Zajímavosti (41)
- Lady Gaga vysvetlila, že vzala do úvahy to, ako jej dlhoročný priateľ Tony Bennett „nemá dobré pocity z toho, ako sú Taliani vo filme zastúpení z hľadiska zločinu“ a zatúžila „urobiť z Patrizie skutočnú osobu, nie karikatúru“. Aby to dosiahla, študovala Reggianiovej hlasovú kadenciu a postoj. Vysvetlila: "Cítila som sa, že najlepší spôsob, ako si uctiť Maurizia a Talianov, je, že môj výkon bude autentický, z pohľadu ženy. No nie ako talianskej Američanky, ale Talianky." (Arsenal83)
- Na rolu Patrizie Reggiani boli zvažované aj herečky ako Penélope Cruz, Margot Robbie, Angelina Jolie, Anne Hathaway, Marion Cotillard a Natalie Portman. Režisér si ale vybral Lady Gaga, pretože bola podľa neho najlepšie pripravená. (Pat_rick_fan)
- Na začátku filmu ve scéně, kde Patrizia (Lady Gaga) dává mistru Guccimu své telefoní číslo na jeho přední sklo od motorky, je v prvním záběru předposlední číslo nečitelné a nelze moc odhadnout, co za číslo to je, ale v dalším záběru je číslo perfektně čitelné. Navíc v prvním záběru napíše Patrizia číslo 534364, ovšem v dalším záběru je číslo pozměněné – 534634. (orionn12)
Reklama