Režie:
Ridley ScottKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Klan Gucci je inspirován šokujícím skutečným příběhem impéria italského módního domu. Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda, skládají dohromady mozaiku toho, co všechno s sebou nese slavná značka Gucci. (Forum Film CZ)
Videa (8)
Recenze (488)
„Klan Gucci“ je neuvěřitelné drama založené na faktech týkajících se rodiny Gucci. Film je stylový, melodramatický, důsledně poutavý a plný patřičně skvělých výkonů vynikajícího hereckého obsazení. Lady Gaga a Adam Driver jsou oba neuvěřitelní a mají mezi sebou silnou chemii. Al Pacino i Jeremy Irons jsou chvályhodní a k nepoznání namaskovaný Jared Leto je jednoznačným zlodějem scén (v tom dobrém i zlém). Nejvíce na srdci diváka zahřeje kromě již zmiňovaných herců snad jen skvělá kamera a brilantní design kostýmů a interiérů, které pochopitelně tvůrci vypiplali do nejmenšího detailu tak, jak se na ikonu luxusu a glamouru sluší a patří. Režie Ridleyho Scotta je fantastická a energická s efektně ponurou barevnou paletou. Zase jednou byl jeho dotek patrný v celém filmu a udělal rozdíl. Ridley Scott si ve svých 84 letech už nemusí nic dokazovat a nyní točí filmy pro čisté potěšení, aniž by se staral o to, co si o něm budou myslet ostatní. Tón, v němž se mísí komedie a drama, možná není pro gangsterku nejkonvenčnější, ale když už mluvíme o bláznivé rodině, není nic lepšího než bláznivý film. Jen škoda, že je film tak dlouhý, roztěkaný, místy utahaný a postrádá svižné tempo. Závěrem musím říct, že „Klan Gucci“ je pěkný a zajímavý film. Všem doporučuji se na něj podívat. /80%/ ()
Solidní rodinné drama i pro lidi kterým svět módy nic neříká - pro ně je House of Car...ehm, Gucci možná vlastně i lepší, protože nejspíš netuší jak dopadne. Ridley dokáže budovat dramatickou scénu jako málokdo na světě a má k tomu i herce, kteří svými výkony vyloženě žadoní o oscary (je to zvláštní, ale ona ta Lady Gaga vážně umí hrát). Až si říkám že bych od něj vážně rád viděl ještě nějakou epickou gangsterku. U ní by ani nevadila ta přestřelená stopáž - skoro tři hodiny na historku o jednom partnerském vztahu jsou trochu moc, zvlášť když se tahle story ani nesnaží o žádný přesah a prostě "jen baví". 7/10 ()
Zábavné obludárium. Hlavne v prvej polke je to luxusná prehliadka, s vyčačkaným retro soundtrackom a perfektnou Gagou. Problém nastane, keď sa dopracujú ku konfliktu, ktorý je na 165-minútový film nedostačujúci, navyše ho réžia ani nechce rozvíjať. Všetkým dôležitým zvratom je pôda budovaná skrz dve scény. A režisér to vie, že je to do kina málo. A tak strieda fotogenické lokácie s múzejnými modelmi, operu s klasikou a New Order s Tracy Chapman. A prepaluje charaktery, ale že tak nehanebným spôsobom, že zaprvé diváka nedokáže doviesť k akýmkoľvek sympatiám s hocikým, zadruhé nevysvetlí motivácie a vzťahy (Spomínate zvraty budované skrz dve scény? Ochladnutiu manželstva je ich venovaných presne nula, a zo zamilovanosti a Father, Son and House of Gucci, prechádza bez jediného náznaku, k prakticky 360 stupňovému charakterovému obratu postavy Adama Drivera), a za tretie uletí. Uletí v Letovej neprerušovanej paródii buržoáznych stereotypov, za ktorú by ich mala rodina pohnať k súdu a oproti ktorej bolo aj také I Tonya dôstojnou poctou historickým postavám. A uletí si s Gagou. A tým to vlastne zachráni, pretože z filmu bez poriadnej zápletky, spraví opulentnú exhibíciu talianskeho temperamentu, ruského prízvuku a bižutériového gold digger primitivizmu z kaderníckeho salónu a od veštice spoza plenty. A je to guilty pleasure jak hovado, choďte nato kvôli Gage! Keď sa to udomácni s ostatnými skutočnými príbehmi v nedeľu večer v telke, nebude to už v dabingu ono. ()
Tie dve a pol hodiny sú určite zábavné a rýchlo utečú, zároveň sú ale zábavné úplne iným spôsobom, ako by som čakal. Ale zábavné presne tak, ako Ridley zamýšľal. Postavy sú jednorozmerné karikatúry a v momentoch, kedy dej začína byť pochmúrnejší, tak fraška ide stranou a sú zase jednorozmerne zlé. To je ale súčasť hry, problém vidím v tom, že niečo nám scenár ponúkne a potom sa od toho odkloní a nič nevysvetlí. Ako zasiahli napodobeniny do biznisu? Prečo firma začala upadať práve vtedy, keď mali nového super návrhára a Maurizio bol najslávnejší? No a tie vzťahy v rodine nie sú tiež príliš osvetlené, kto ako koho podrazil síce vieme, ale pôsobí to dosť divne až prvoplánovo a postavy na to opäť reagujú ako karikatúry... ()
Mě tedy, na rozdíl od ostatních, tohle rodinné drama dost smetlo. Také dlouhý film, ale dostatečně napěchovaný událostmi, fakty a zajímavostmi o rodině Gucci. Ta mě zajímá asi jako dějiny raného maďarského truhlářství, ale klasik Ridley Scott, skvostné herecké obsazení a všechny ty intriky vytáhly mé hodnocení až na konečných 90%. O Lady Gaga jsem měl jako o herečce dost nevalné mínění, které jsem si musel taktéž poopravit. ()
Galerie (285)
Zajímavosti (41)
- Herecký štýl bol čiastočne inšpirovaný Commedia dell'arte, talianskym divadelným štýlom populárnym v 16. až 18. storočí. Commedia dell'arte sa snaží o komediálny efekt prostredníctvom zveličenia a ostro vykreslených typov postáv. Niekedy používa farebné kostýmy a masky, podobne ako pri párty sekvencii na začiatku. Commedia dell'arte si tradične robila srandu z vyšších vrstiev, pričom súčasťou repertoáru boli karikatúry obchodníkov, lekárov a právnikov. Najnápadnejšie sa tento štýl objavuje u Jareda Leta. (Arsenal83)
- Vo filme padne príbeh o spievaní "Happy Birthday" na pohrebe. Je to situácia z filmu Dievča zo Západu (1965). (Arsenal83)
- Slavná replika: „Father, son and House of Gucci,“ kterou Lady Gaga pronesla již v prvním traileru filmu a která se stala rázem ikonickou, byla improvizací, kterou se následně Ridley Scott rozhodl nechat ve finální verzi. (hansel97)
Reklama