Režie:
Ridley ScottKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Klan Gucci je inspirován šokujícím skutečným příběhem impéria italského módního domu. Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda, skládají dohromady mozaiku toho, co všechno s sebou nese slavná značka Gucci. (Forum Film CZ)
Videa (8)
Recenze (500)
Čekal jsem kombinaci požitkářství, chytrého scénáře, lahůdkového obsazení, silných detailů, šťavnatých emocí a precizních kostýmů. Dostal jsem od každého nečekaně málo. Vždyť třeba úvodní půlhodina do svatby je absolutně nijaká, pak naštěstí nastoupí Al Pacino a zejména skvostně přehrávající (italsky rázně temperamentní) Jared Leto, přesto o lákavou látku opravdu nejde. Ridley Scott stvořil několik kultů a letos se s velkou pompou představuje (vinou pandemických opatření) už podruhé, jenže tenhle kus je prostě „obyčejné“ rodinné drama s osudem jednoho skomírajícího impéria za zády. Děvče ze skromnějších poměrů se provdává za vnuka zakladatele módního domu Gucci, ač se to jeho otci nelíbí. Ona má však své manipulativní kroky řádně promyšlené a pomocí manželova strýce se hodlá dostat zpět do rodinného podniku. Hlubšího vhledu do vývoje značky se nedočkáme, vztah ústředního dua dělá podivné kotrmelce a skutečný kriminální čin je vlastně jen jakousi poznámkou pod čarou. Prostě žádná linie netvoří to pravé jádro. Nejsou to ani rodinná trápení, ani vliv peněz na charaktery postav. Jednoduše žádné suverénnější téma. A ta přetahovaná mezi herci o „lepší“ přízvuk? Buď natočme film s italskými herci nebo prostě mluvme anglicky bez toho divadla okolo. ()
Milé dámy, ženy, dívky, jak nás trendy učí, je nutné míti kabelku Gucci. Budete pak šik, i když máte v oku tik. Na dvě brady, nepomůžou žádné rady, pozornost odvést může jen obojek z pravé kůže. Máte-li širší pas, hoďte na něj štras. Ptáte se, co na odstáté uši? Těm velké náušnice sluší. Zakousl se do vás zub času? Naslouchejte vnitřnímu hlasu. Kupte si další kabelku ve slevě, i když už máte stejné dvě. Gucci je nejlepší značka, když vám ji nekupuje taťka. Tak se pozná pravý chlap, když na Gucci mu stačí plat. ()
Jediným problémem tohohle filmu je, že je zatraceně nudnej. Docela jsem se na něj těšila, z trailerů vypadal zajímavě a originálně a měla jsem v něj naději. A on to nebyl špatnej film, zato má velkej problém s tempem. A to říkám jako někdo, kdo má rád filmy, který trvají tři hodiny a nic moc se nestane. Tady s tím ale nedokázali pracovat. Působí to chaoticky, jde se z jednoho do druhýho, postavy jsou kromě hlavních dvou jenom nastíněný a už kvůli tomu, jak jsou zajímavý, bych chtěla, aby tam byly víc. Místo toho se čas věnuje scénám, který mě moc nechytly, takže vlastně nevím, jestli by filmu prospělo, aby byl kratší nebo delší. ¯\_ಠ_ಠ_/¯ Prostě je to takový obyčejný, chybí tomu šťáva. Klidně to mohli o deset minut protáhnout a věnovat víc času soudu, atentátu, tomu, co se stalo potom, konec je oproti zbytku hrozně urychlenej. Herecký výkony jsou ale úžasný, hlavně Adam Driver, kterej mi začíná přirůstat k srdci. Rodina Gucci je extravagantní, zazobaná a excentrická, což se povedlo hercům vyjádřit opravdu pěkně. Patrizia je příšerná ženská, která udělá všechno proto, aby získala, co chce, i když to zahrnuje černou magii nebo vraždu. Kdyby Mauricio poslechl svýho otce, možná by byl pořád naživu. Hodnocení: nakonec to stálo za to/10 ()
Intriky v bohatém rodinném klanu opepřené zábavnými hereckými výkony, kde jsou všichni správně přehnaní, protože jsou Italové. :) Nejdál to dovedl Jared Leto, ten už hraje vyloženou karikaturu, ale mě to přišlo vtipné. I přes úctyhodnou délku, mi film přišel zkratkovitý a mnoho konfliktů nebylo dostatečně vysvětleno. V dnešní přeseriálované době, by formát minisérie zrovna Gucciům slušel. Přesto, za mě spokojenost. Uteklo to jako voda. ()
Galerie (286)
Zajímavosti (41)
- Camille Cottin (Paola) povedala, že mimo scén sa s ňou Lady Gaga (Patrizia) nikdy nerozprávala, pretože ich postavy sú vo filme rivalkami a Gaga chcela, aby to ich nepriateľstvo bolo autentickejšie. (Arsenal83)
- Rodolfo (Jeremy Irons), ktorý vo svojom dome vystavuje "Zlatá Adele" (nazývaný aj "Portrét Adele Bloch-Bauerovej I" či "Dáma v zlatom") od Gustava Klimta, slúži ako odkaz režiséra Ridleyho Scotta na priame historické spojenie rodiny Gucci s nacistickým režimom, ktorý kradol Klimtove maľby (spolu s tisíckami ďalších umeleckých diel počas ich drancovania Európy) a zdôrazňuje tým tézu filmu o morálnych pochybeniach "veľkých moderných podnikateľských rodín" v dejinách. (Arsenal83)
- Slavná replika: „Father, son and House of Gucci,“ kterou Lady Gaga pronesla již v prvním traileru filmu a která se stala rázem ikonickou, byla improvizací, kterou se následně Ridley Scott rozhodl nechat ve finální verzi. (hansel97)
Díky falešnému přízvuku herců nesledovatelné. Jedna moje oblíbená italská historická švadlena hned po premiéře natočila nas*ané několikaminutové video o tom, že buďto teda měli celou dobu mluvit italsky, nebo se na to urážlivé karikování měli vykašlat, a já jsem během sledování filmu jsem nemohla myslet na nic jiného. Je to tak strašně rušivé, že se z hereckých výkonů samotných, děje, obsahu, zkrátka prostě všeho ostatního stalo jenom "něco na pozadí". A navíc i nesmyslné, proč by měli mít přízvuk, když k sobě snad mluví ve stejné řeči. Pokaždé, když promluvil Jared Leto, jsem chtěla zlomit svůj tablet vzteky vejpůl. A nebo jsem něco hrubě nepochopila a měla to být nějaká extrémní komedie? Grrrrr. Ale abych dodala aspoň jednu věc, která se mi líbila: Když byli milenci poprvé na rande a Adam Driver v lodičce přepadl ze sedačky na záda a ten tajemný bodyguard, co je sledoval, se usmál. --- Mno, a když už jsem se trochu uklidnila, tak ještě něco "konstruktivní kritiky". Přijde mi, že Ridleyho Scotta pořád nechávají točit filmy, protože je to Ridley Scott, a z toho samého důvodu se mu bojí říct jakékoliv připomínky. A to ne jen u tohohle, ale u všech jeho výtvorů z posledních pár let. U House of Gucci konkrétně třeba že na banální bulvární povídku není třeba dvě a půl hodiny, že "based on a true story" automaticky nepřidává nic na kvalitě a že dramaturgie je prostě potřeba. Hluboce jsem se zamyslela a dospěla jsem k názoru, že ten film je o ničem, respektive že o ničem není. "Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda (...)" - kde? Ačkoliv by se řeči distributorů neměly brát vážně, protože často mají s filmy samotnými společné jen pramálo, tak v tomhle případě to jako berlička napovídající, o co tvůrcům asi šlo, poslouží, protože film je v tomto ohledu velmi zmatený, a jak děcka dneska říkají, does not deliver ani v nejmenším. Například právě plynutí času je ve filmu zobrazené velmi neobratně a je při divákově vnímání děje spíš na překážku. Příběh módního domu Gucci to taky není, protože film začíná s Patrizií a minimálně v první půlce se tváří, že je zcela a pouze o jejím šplhání a pokusech o manipulaci. Pak se to tedy divně zlomí a ona z děje najednou vypadne a musí se z pozadí hlásit o pozornost filmařů stejně jako se její postava snaží získat pozornost svého ex, a nepůsobí to jako záměrná změna hlavní postavy z ní na něj, ale jako chyba tvůrců a neschopnost adaptovat roztahané skutečné události do souvislého koncentrovaného vyprávění. Vztah s Pinou je velmi zkratkovitý a nedodělaný, ačkoliv má dost zásadní vliv na událost, kterou je celý film rámovaný a vypointovaný. Řekla bych, že si určitě zasloužil víc pozornosti než nějaké blbé hádání se o akcie, koho to zajímá, tohle není The Social Network. Obsazení hlavní role Lady Gaga bylo spíš nešťastné, protože žádné množství stans a gayů prohlašujících ji za ikonu z ní charakterní herečku neudělá. Nedokázala být jako neinteligetní a pudy ovládaná megera přesvědčivá a tak její postava působí jako z nějaké televizní inscenace nebo žánrového filmu, nikoliv jako "z životopisného dramatu", pokud to tedy vůbec mělo být životopisné drama, protože při tom všem šaškování, kdo ví. Sledovat vedle ní Adama Drivera byla opravdová muka. Nejenže mi přišlo, že kvůli tomu neustálému nasazování přízvuku neměl příležitost doopravdy hrát/respektive ukázat to, co je na něm jako na herci zajímavé a odlišné od davu jiných hollywoodských panáků, ale navíc byl ještě i on jako performer utlačovaný svou neobratně dominantní hereckou partnerkou. Dekadenci bych jako lákadlo na diváky v souvislosti s tímto filmem taky raději nepoužívala, spíš nudné odosobněné snobství. Jeden nahý pánský zadek na přehlídce Toma Forda dekadentní film nedělá. Takže, abych to shrnula, nejenže se mi film nelíbil (což ostatně nic neznamená, protože vyhovět vkusu všech nemůže nikdo), ale především mi přišel špatně natočený. Mám dojem, že tvůrci celou dobu doufali, že dělají druhého Vlka z Wall Street, ale zůstali na všech frontách daleko pozadu. Mně se Vlk sice taky nelíbil, ale jsem ochotná uznat, že udělaný byl adekvátně ke svým vytyčeným cílům. () (méně) (více)