Reklama

Reklama

Smrt v přímém přenosu

  • Francie La Mort en direct (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rok 2021. Lidé žijí spokojeně a šťastně a skandálních námětů je stále méně. Když televizní štáb zjistí, že Katherine Mortenhoe (Romy Schneider) umírá na rakovinu, přesvědčí dobrodruha Roddyho, aby si nechal do levého oka voperovat miniaturní kameru, pověsil se na paty nešťastné ženě a snímal prakticky každý její krok. Roddy musí dbát na dvě věci, pravidelně ošetřovat oční kameru speciálním roztokem a nesmí oko nechat déle než pět minut potmě, jinak oslepne. Honička za umírající zpočátku vypadá jako rutinní plnění povinností, ale když se Roddy s Katherine sblíží, dochází mu zrůdnost celé akce. Couvnout však už nelze...

Málokdo v době uvedení snímku na plátna kin tušil, že hlavní představitelce zbývá necelého půldruhého roku života. Vedle ní a Harveye Keitela si nelze nevšimnout Maxe von Sydowa, zato jen málokdo v tehdejší době zaregistroval Robbieho Coltranea v roli řidiče limuzíny. (Robbi)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Rozhodně zajímavé vykreslení roku 2021. Snímek činí zajímavější fakt, že hlavní hrdince po uvedení snímku zbývalo už jen pár měsíců života, což trošku připomíná samotný děj. Bohužel děj, který byl pro mě osobně dost nezajímavý. Bavilo mě sledovat pouze dobu a prostředí, kam byl zasazen. Hlavní dějová linka s "umírající" ženou a mediálními krysami mi přišla neskutečně nudná. Její vývoj byl poté strašně předvídatelný. K mé škodě neumím francouzsky více než pár slov a titulky se mé pozornosti skryly, takže jsem musel snímek vytrpět v nepříliš vydařeném dabingu, který mi prznil zážitek. Hlavní hrdinové mě nebavili a velmi mě zklamal herecký výkon Romy Schneider. Nechápu, jak se Harvey Keitelovi podařilo přivodit tolika divačkám mokré sny. Až závěrečných 30 minut mi přišlo celkem zajímavých. Většina snímku pro mě ovšem byla spíše utrpením. Lepší dvě hvězdy. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybral uživatel nascendi. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Po všech těch pokusech kontinentálních koprodukcí s Anglií a USA (počínaje rokem 1962), natočila Romy Schneider svůj poslední a absolutně nejpůsobivější film z této kapitoly své kariéry. Příběh pojednávající o nejhrubší podobě televizní reality show je stejně tak aktuální dnes jako před lety. Divácká touha sledovat cokoli proti lidskosti nezná mezí a je pouze zarážející, že tento problém nebyl dodnes vyřešen a pouze stagnuje. Romy společně s Harveyem tvoří nesourodý pár oběti a vlka v rouše beránčím ideálně zapadající do soukolí mašinérie ve znamení pokroku a záhuby. Přirozený půvab Romy bez výraznější stylizace a líčení rozkvétá s každým jejím úsměvem... a tradičně dává zapomenout na drobný fakt, že rok 2021 je zde zobrazen v celé své autenticitě roku 1980. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Vyše tridsať rokov čakám na tento film a ČT2 mi včera pripravila pekný darček. Čakal som prirodzene s obavami, s akými čakám na opakované pozretie si filmu, ktorý ma pred desiatkami rokov nadchol. Našťastie v tomto prípade neboli obavy opodstatnené. Opätovne som si vychutnal pravdepodobnú víziu budúcnosti, výborné herecké výkony, zaujímavé dialógy a hudbu. Už vtedy tvorcovia filmu vedeli, že ak sa nájde dostatočný počet divákov, tak neexistuje nič, čo by bulvárne hyeny zastavilo pri plnení očakávaní konzumentov rozvalených v kresle a lačne nazerajúcich do životov a utrpenia iných, tak odlišných od ich jednotvárnych uprdených osudov a životov. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Mé zoufale prázdné pocity z toho filmu bych přirovnal k situaci, v níž trosečník ztroskotá na ostrově a během dlouhých a těžce nudných chvil čeká na záchranu, která se nekoná. Velmi inovativní námět byl během natáčení důkladně pohřben nikam neplynoucím příběhem, jehož roztaženost měla být v první řadě zpracována střihačem. 22. století vypadá (vyjma některých dialogů) spíše na dobu, ve které se film natáčel (B. Tavernier bude co se týče rozpočtu pravděpodobně nějaká obdoba strýčka Skrblíka). Myšlenka tu nepochybně je. Budoucnost s nástupem nových technologií a mediálních korporací radikálně snižuje lidskost a racionální uvažování člověka. Bohužel tato působivá idea nijak nevyplouvá na povrch díky záplavě naprosto nezáživných dialogů. Dle mého názoru zde bylo zapotřebí více dynamičnosti a kadence, která by z tak velkého potenciálu vytvořila skutečně silný příběh nutící k zamyšlení. Takhle vznikl jen těžce stravitelný plytký tlach, při jehož projekci vám také hrozí smrt v přímém přenosu. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Neznášam tú tvoju priblblú dobrotu!" Veľmi zaujímavý námet a ešte zaujímavejšie obsadenie. Film ma zaujal a bol som zvedavý ako to dopadne. Nevidel som mnoho filmov s Romy Schneider, najviac ma zaujala vo filme Strará puška, no i tu dokázala, že to bola veľmi talentovaná herečka. S mladým H. Keitelom si sadli. Príbeh je stále aktuálny, dnes snáď ešte viac ako v dobe svojho vzniku a ak by si niektorý zo starších filmov zaslúžil remake, tak rozhodne tento. Herecky ho asi neobsadia lepšie , ale technika, televízia, diváci, ovládanie verejnej mienky..., to všetko je dnes podstatne aktuálnejšie, preto by som si remake vedel predstaviť. 80%. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • Snímek byl natočen na motivy románu D.G. Comptona "The Continuous Katherie Mortenhoe", (Hans.)
  • Adaptace románu The Unsleeping Eye (1973) Davida G. Comptona. Ve Velké Británii román vyšel jako The Continuous Katherine Mortenhoe (1974). Pod vlivem filmu později román také vycházel pod názvem Death Watch. (NinadeL)

Reklama

Reklama