Režie:
Serge LeroyScénář:
André G. BrunelinKamera:
Claude RenoirHudba:
Giancarlo ChiaramelloHrají:
Mimsy Farmer, Jean-Luc Bideau, Michael Lonsdale, Michel Constantin, Philippe Léotard, Jean-Pierre Marielle, Michel Robin, Françoise Brion, Paul Crauchet (více)Obsahy(1)
Mladá Angličanka přijíždí na francouzský venkov, kde se právě chystají místní lovci na hon. Při náhodném setkání je znásilněna v rozbořené kapli bratry Danvillovými. Než stačí z místa odejít, vrací se násilník pro zapomenutou pušku. Mladá profesorka využije svou jedinou šanci a muže vážně postřelí. Starší z bratrů jí nabízí dohodu za mlčení. Protože na ni nepřistupuje, stává se z ní štvaná zvěř. (borsalino)
(více)Recenze (50)
V rukách eurohororových mäsiarov, či amerických exploitation básnikov, by sa to vyvinulo v tvrdú žánrovku. Ale francúzsky režisér Serge Leroy pristupoval k takejto látke o dosť inteligentnejšie, ale o to viac neexplicitne. Takže ak radšej umeleckejší prístup, skúste toto. Ináč sa opäť vrhnite na I SPIT ON YOUR GRAVE. ()
Strašáci, Vysvobození... a Jako štvaná zvěř. Další z řádky sedmdesátkových thrillerů, který mě ovanul až děsivě silným, vyčerpávajícím prožitkem. Přitom úplně stačily dvě vyloženě drsné scény, které ani nejsou bůhvíjak naturalistické, ale samotná perfektní atmosféra s rozehraným napětím a vzrůstajícím psychologickým dusnem tady mistrovsky vynahrazuje jakoukoliv brutalitu. Podzim, les, větve, rybník, trstiny a parta ozbrojených mužů s pušky a psy... Zapojení celého kolektivu do pokusu o vyváznutí ze spáchaného činu spouští v kruhu spřízněné sešlosti proměnu jedinců na stádnou zvěř, nerozvážně honící svou oběť. Z lidí budících na začátku dojem sympatických kumpánů klíčí nestoudné zrůdy, schopné v závěru i zničení jednoho nevinného lidského života s cílem oklamat a zadupat vlastní špatné svědomí a zbavit se již tak rozrůstlé viny. Nutno uznat, že ztvárněné a natočené to bylo nesmírně sugestivně, Mariellovi jsem toho chlápka s drtivou proměnou na extrémního hnusáka neměl problém uvěřit a jako obvykle mě herecky (navzdory onomu nepříjemnému pocitu) fascinoval. Ufff, až mi bylo poslední třetinu téměř nevolno, tak mrazivý existencialismus v čisté formě všichni protagnonisti spolu s tvůrci vystihli, tenhle film teď jen tak nevytěsním z paměti. Serge Leroyovi určitě nezazlívám, co nám zde rozehrál, jenom někdy nedokážu pochopit, kde se v tak prostém, obyčejném člověku může náhle zrodit a objevit tolik bezmezného zla. Podnětů k přemýšlení a také skrytých náznaků pro doskládání psychologie (např. i drsná legrace při jízdě s auty či brutalita na uloveném divočákovi) však film ukrývá vícero. [90%] ()
Námet ponúka rýchlu a drsnú jazdu zo sychravých lesov a močiarov a hoci ide o drsnú záležitosť, rozhodne nie rýchlu. Je to v podstate komorná dráma skupiny mužov, ktorí sa vydali na lov do lesa a mladej žene, ktorá sa ocitla na nesprávnom mieste. Hoci je scenár prehľadný, niektoré scény ( hlavne samotné vyvrcholenie ) je famózne. ()
Temný a ponurý příběh z francouzského venkova, kde je během honu znásilněna anglická profesorka dvěma měšťáckými prominenty. Protože nepřistoupí na dohodu, změní se její odpoledne na boj o holý život. Drsný závěr, kdy stojí uprostřed močálu, volá z posledních sil o pomoc, než se nad ní zavře hladina, ve mně nechal velmi hluboký dojem. ()
Kultovní fláky Straw Dogs a především Deliverance zanechaly v tomhle francouzském thrilleru nesmazatelnou stopu. Jak prostředím venkova a podzimních lesů, tak celkovým námětem i samotným zpracováním: znásilněná oběť napospas skupině lovců se snaží zachránit a utéct do bezpečí. O nic víc tu nejde. Syrovost, špína a beznaděj z něho přímo cákají, což je taky jedině plus. Jenže ten film se za celou dobu nikam nepohne. Spíše než o ubohou dívku se tu jedná hlavně o ty myslivecký zmrdy, z nichž každý jinak přemýšlí, koná, a navíc něco skrývá. Je to vlastně takový umírněný hixploiter, ve kterém nejde o mrtvoly, jako spíš o emoce. A ty jsou v úplném závěru pošlapány vskutku nemilosrdně. ()
Reklama