Režie:
Danny BoyleScénář:
John HodgeKamera:
Brian TufanoHudba:
Simon BoswellHrají:
Kerry Fox, Christopher Eccleston, Ewan McGregor, Ken Stott, Keith Allen, Gary Lewis, Peter Mullan, Tony Curran, John Hodge, Frances Low, John Bett (více)VOD (1)
Obsahy(2)
David, Alex a Juliet hledají spolubydlícího. Mezi šílenci, počítačovými fanatiky a jinými asociály, kteří mají o pokoj zájem, působí Hugo jako zjevení. Sympaťák na první pohled. Pohoda ale končí hned druhého rána, kdy objeví Huga v posteli bez známek života. Ještě než úmrtí nahlásí úřadům, najdou vedle jeho těla kufřík plný peněz. Svědomí velí volat policii, jenže vidina hromady peněz je lákavější. Během několika dnů projde jejich přátelství těžko uvěřitelnou zkouškou a cena, kterou za ohromné bohatství zaplatí, bude vysoká. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (397)
Já vlastně k Boylově tvorbě nemám nějaký vyhraněný vztah, jeho filmy nijak nevyhledávám, když přijdou, zkouknu. Z žádného jeho filmu nejsem nějak odvařený (Trainspotting jsem dokonce dlouhou dobu nesnášel, než jsem mu alespoň trochu přišel na chuť a 28 dní poté se prostě "jen" trefil do mého oblíbeného žánru),ale kdybych už to měl říci, z toho co jsem viděl, mi Mělký hrob přijde nejzajímavější. Mám v tomhle filmu hrozně rád Kerry Fox, je úžasná. Zápletka, atmosféra i styl jsou tak nějak typicky britské, to vám buď sedne nebo ne. Má to výborné okamžiky, ale i okamžiky, které mě nebavili. ()
Báječní herci a celkově dobré zpracování ve věčném souboji s občas znatelnými těžkými začátky mistra režiséra a nemastnou neslanou atmosférou, které moc nepřidává ani povšechně nudné vyprávění. Konec a začátek perfektní, minuty mezi nimi jsou však až bolestně nezáživné a plytké. Jako psychologická sonda znamenité. ()
Danny Boyle a jeho celovečerní debut na téma V nouzi poznáš přítele.. Černý humor postupně zapadající do bažiny dusného thrilleru, vhodně zvolená hudba (dlouhodobě režisérova veliká přednost) a filmařská forma podněcující diváckou paranoiu. Na druhé straně nadbytečná pointa, nesympatičtí představitelé a nepříliš uvěřitelně podaný přerod jednoho z hrdinů (psychické Maléry pana účetního). Nic naplat, ukrývat mrtvolu v mělkém hrobě zavání svou nedefinitivností průserem. To Tony Toupee z Bronxu vždycky tvrdil, nač kopat díru v lese, když ho můžeme přimíchat do základů.. ()
Během sledování debutu britského režiséra Dannyho Boyla jsem si hned několikrát vzpomněl na první filmy režisérů Joon-ho Bonga (geniální Pes, který neštěká, nekouše) a Ji-un Kima (The Quiet family). Jak Bong a Ji-un Kim, tak Boyle si hrají s žánrovými pravidly a diváka tak uvádí do rozpaků. V Mělkém hrobě se dají vypozorovat prvky, které budou provázat celou Boylovu kariéru (černočerný humor, fascinace násilím), zde navíc perfektně využívá energické herectví mladého McGregora a scénář, který během 92 minut neustále graduje. ()
Rozhodně film, ke kterému stojí za to se vrátit v době kdy Danny Boyle má již své jméno jistojistě zapsané v bájném Hollywoodu. Mělký hrob je prvotinou tohoto režiséra a už zde se dají snadno nalézt významné poznávací znamení. Především je to vynikající hudba a precizní uvážlivé dialogy a do jisté míry ne zrovna cítění s hlavními postavami, které dokáže Boyle provést skutečným peklem. Zkrátka a dobře debut jako hrom! ()
Galerie (45)
Zajímavosti (17)
- První filmová role Ewana McGregora v celovečerním filmu. (Chatterer)
- Matka Ewana McGregora, Carole, hraje jednu ze zájemkyň o podnájem v úvodu filmu. (don corleone)
- Film, který Ewan McGregor sleduje v televizi, je The Wicker Man. (Chatterer)
Reklama