Režie:
Danny BoyleScénář:
John HodgeKamera:
Brian TufanoHudba:
Simon BoswellHrají:
Kerry Fox, Christopher Eccleston, Ewan McGregor, Ken Stott, Keith Allen, Gary Lewis, Peter Mullan, Tony Curran, John Hodge, Frances Low, John Bett (více)VOD (1)
Obsahy(2)
David, Alex a Juliet hledají spolubydlícího. Mezi šílenci, počítačovými fanatiky a jinými asociály, kteří mají o pokoj zájem, působí Hugo jako zjevení. Sympaťák na první pohled. Pohoda ale končí hned druhého rána, kdy objeví Huga v posteli bez známek života. Ještě než úmrtí nahlásí úřadům, najdou vedle jeho těla kufřík plný peněz. Svědomí velí volat policii, jenže vidina hromady peněz je lákavější. Během několika dnů projde jejich přátelství těžko uvěřitelnou zkouškou a cena, kterou za ohromné bohatství zaplatí, bude vysoká. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (397)
Nenadchlo mne to. Příběh je v podstatě velice banální a stokrát přehraný, pohříchu lépe. U vědomí této omšelosti se režisér a kameraman zřejmě snažili ozvláštnit postavy a děj spoustou "dodatků zvenku", čímž potvrdili známou pravdu: jestliže umělec neví, co chce, většinou začne samoúčelně zdobit. Když si ale tyhle ozdůbky odmyslíte, zůstane vám triviální poznatek, že peníze kazí přátelství. ()
Já vlastně k Boylově tvorbě nemám nějaký vyhraněný vztah, jeho filmy nijak nevyhledávám, když přijdou, zkouknu. Z žádného jeho filmu nejsem nějak odvařený (Trainspotting jsem dokonce dlouhou dobu nesnášel, než jsem mu alespoň trochu přišel na chuť a 28 dní poté se prostě "jen" trefil do mého oblíbeného žánru),ale kdybych už to měl říci, z toho co jsem viděl, mi Mělký hrob přijde nejzajímavější. Mám v tomhle filmu hrozně rád Kerry Fox, je úžasná. Zápletka, atmosféra i styl jsou tak nějak typicky britské, to vám buď sedne nebo ne. Má to výborné okamžiky, ale i okamžiky, které mě nebavili. ()
Působivý snímek s pozvolnou gradací o kufříku plném peněz a o přátelství, které může být pevné jako lýko a v následujícím okamžiku slabé a tenké jako nitka. V závěru vzniká mezi postavami napětí o tolika voltech, že jich takové množství není ani v Raidenově hromové holi. Herecky i režijně parádně odmakané, ale díky pomalejšímu rozjezdu a také prokouknutelné pointě ´pouze´ nadprůměrné, nikoliv geniální. ()
Luxusní nízkorospočtová černota, která snad nemohla vzniknou nikde jinde, než ve Velké Británii. Debutující Danny Boyle za pomocí jednoduchého scénáře a minimálních prostředků stvořil zajímavý mix černočerné komedie a psychothrilleru s údernou závěrečnou pointou. Hitchcock (a ostatně i Peckinpah) by měl radost. 95%. ()
Ó ano, věřím v přátele… věřím, že je potřebujeme; ale když jednou zjistíte, že už jim nemůžete důvěřovat… co potom.. Co potom, pak už stačí pouze uvěřit v Dannyho Boyla a jeho emočně strhující drama Shallow Grave. Jenž je naprostou souhrou a harmonií pro vzniklou situaci zvanou příležitost. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (17)
- Film, který Ewan McGregor sleduje v televizi, je The Wicker Man. (Chatterer)
- Farebná schéma domu, ktorý obývajú hlavní protagonisti, bola inšpirovaná obrazom "Hotel Lobby" od amerického maliara Edwarda Hoppera z roku 1943. (HelenOfTroy)
- Výrobu částečně financovala televizní stanice Channel 4. (Chatterer)
Reklama