Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film je inspirovaný italskou kronikou. Vypráví příběh „profesora“ – podvodníka, který z vězení řídí své nelegální aktivity. Za pomoci své věrné sestry prchá z vězení, aby se krok po kroku stal šéfem všech místních podvodníků. Nechává za sebou velkou krvavou stopu, Italské orgány jsou proti němu bezmocné. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

noriaki 

všechny recenze uživatele

Monumentální a bohužel trochu rozvleklý epos o vzestupu a pádu Raffaela Cutola, jednoho z nejmocnějších šéfů kterého kdy Camorra měla. Giuseppe Tornatore nebyl žádný troškař a film pojal ve velkém stylu. Množství postav, spoustu syrové akce, velkorysá výprava a bohatý děj. Bylo to potřeba, snímek mapuje přes dvacet let Profesorova života, od samých počátků jeho vzestupu až do hořkého konce. Režisér vede svůj příběh nekompromisně, bez chvilky oddechu či poetiky. Zobrazování násilí se nevyhýbá a z mnoha scén doslova mrazí. To je působivější tím více, že předestřené události se odehrály pouze o pár let dříve než film přišel do kin a Italská veřejnost je ještě musela mít v živé paměti. Ze srovnání s Coppolovým Kmotrem Il Camorrista vyjde jako poražený, ale i tak jde o absolutní špičku v žánru mafiánských filmů. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Počas tých troch hodín premietania pomerne neznámeho filmu o zrode, vzostupe a páde šéfa miestnej camorry som sa snažil spomenúť si na všetky filmy s obdobnou tematikou, ktoré som už videl. Podarilo sa mi ich napočítať dosť a to určite neboli všetky. Takže pri hodnotení aj pri komentovaní sa musím sústrediť na odlišnosti, ktoré film identifikujú. Páčili sa mi niektoré realistické scény, Ben Gazzarra bol pre hlavnú úlohu dobre vybratý, i keď register jeho výrazov tváre bol na úrovni Nicolasa Cagea, ale snaha o komplexnejšie zachytenie vývoja camorry v dlhšom časovom úseku už narazila na filmové časové limity. Ako seriál by to mohlo byť znesiteľnejšie. Takto to strácalo údernosť a chvíľami aj nudilo. ()

Reklama

shantim 

všechny recenze uživatele

Naprostá špička v žánru "mafiánských fílmů". A navíc i možá nejlepší Tornatoreho počin. Zajímavé na filmu je i to, že ho produkoval Silvio Berlusconi, který byl sám několikrát obviněn z korupce, krácení daní a spolčení s mafií. Díky svému angažmá ve vysoké politice se mu ale daří odsouzení uniknout. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ben Gazzara je v úlohe "Profesora" tak extrémne nesympatický, až je jediným dôvodom, prečo mi trochu vadila extrémna dĺžka filmu. Porovnajte napríklad s Pacinom v Scarface, v ktorom videl Tornatore určite svoj vzor. A nielen citáciou s Profesorom vo vani, komunikujúcim podráždene so svojim okolím. Profesor je film, ktorý sa viac sústredí na mafiu ako celok oproti americkým gangsterským filmom, ktoré berú viac do úvahy rodinné vzťahy a hlavne milenky a manželky hlavných "hrdinov". Od začiatku je jasné, kam film speje ale ťažko nazývať tento prístup ako gangsterské klišé, pretože iný koniec ako "koniec" by bol podrazom na diváka, ktorému z podstaty veci by mala byť hlavná postava nesympatická až odporná. Možno si v rámci nejakého (veľmi dlhého) tématického večera pustíte po sebe napríklad Scarface, Ill camorristu a Krstného otca a môžete tak aspoň veselo porovnávať a zároveň sa baviť kvalitnou kinematografiou. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Reforma Camorry a její cesta zpět na výsluní skrze jeden z nejlepších mafiánských filmů všech dob. To platí o první sevřené polovině, která stojí na vztazích a odehrává se v prostoru věznice a jednoho města a je především o Profesorovi (fenomenální Ben Gazzara, který tuto roli pojal vlastně stejně jako o třiadvacet let později Toni Servillo roli Andreottiho). Méně pak již o té druhé, která je již o organizaci jako takové a Camorra začne pronikat do globálního obchodu s drogami, začne se zaplétat do vysoké politiky, ovlivňovat státní stavitelské monstr zakázky... Četli-li jste Savianovu Gomoru, tak máte velmi dobrou i přesnou představu, o čem druhá polovina snímku vlastně je. Problém je, že díky tomu je rázem záběr tak široký a ambiciózní, že postavy ustupují do pozadí, začne to být velmi zkratkovité a dochází k mírnému poklesu divákova bezmezného nadšení. To je problém celovečerního sestřihu, věřím že původní televizní pětihodinová verze tímto netrpí, protože ty jednotlivé segmenty dokonalé jsou; jen nedrží moc pohromadě. Každopádně byť "pouhý" debut, tak hned první z mnoha Tornatoreho nadčasových majstrštyků. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (2)

  • Původní televizní verze měla pět hodin! (Kulmon)

Reklama

Reklama