Režie:
Guillermo del ToroScénář:
David S. GoyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Marco BeltramiHrají:
Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela, Norman Reedus, Thomas Kretschmann, Luke Goss, Matt Schulze, Danny John-Jules, Donnie Yen (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Blade, který je sám napůl upírem, pátrá po svém příteli a pomocníkovi Abrahamu Whistlerovi, který údajně zemřel, ve skutečnosti však žije v zajetí upírů. Nakonec se mu podaří přítele najít a osvobodit. Whistler infikovaný upírskou krví svede s nákazou úspěšnou bitvu, nepadne si však do oka s Bladeovým novým pomocníkem. V jejich skrýši se objeví maskovaní upíři Asad a Nyssa. Přinášejí vzkaz pro Blada od vládce upírů. Ten mu nabízí příměří a současně ho žádá, aby se společně s upíry pokusil zastavit hrozbu, která ohrožuje svět obou ras. V Praze se totiž objevila nová upírská rasa, Smrťáci, které vede Jordan Nomak. Blade s oběma pomocníky odjede do Prahy, kde navštíví sídlo upírského vůdce Eliho Damaskinose... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (557)
Mám rád wamp-horrory. Je to jeden z mojich najobľúbenejších horrorových subžánrov. Páčia sa mi staré, prachom zapadané vykopávky, v ktorých si zahral femonenálny Bela Lugosi; milujem tiež aj americkú produkciu z osemdesiatých rokov, zaoberajúcu sa týmto temným námetom. Ale taký nezmyselný, akčný blábol ako je "Blade" nedokážem rešpektovať. Černošský polovapmír, čo bojuje proti bande smiešných, metrosexuálnych upírov. Totálna zhovadilosť. Ku silnej averzii, ktorú som si vypestoval ku tejto filmovej trilógii, hodne prispieva aj nechutný Wesley Snipes, ktorý stvárňuje hlavného hrdinu. * ()
Asi takhle - "Blade" je jeden z nejlepších filmů,které jsem měl tu čest vidět (bez ohledu na žánry). A "Blade II" mě v ničem nezklamal, naopak. Film je vyprávěn v jiném stylu, je comicsovější, nemá takovou hloubku jako jednička, o to je akčnější a krvavější. Což není na škodu. A když k tomu přidáte Karla Rodena a nádhernou vampýrku Nyssu, stačí zvolat jediné - kult je zpátky. ()
Velmi dobré pokračování o upírech. Wesley Snipes je zde opět skvělý. Je zde dost akce, vypilovaná k dokonalosti, je ji zde o trochu více než v jedničce. Potěší návrat Krise Kristoffersona. Hudba od Marca Beltramiho je vydařená. Co mi na filmu trochu vadilo byl příběh. Nový druhy upírů se mi líbili, ale moc mi nesedl směr filmu, kdy se Wesley Sniper spojí s normálními upíry. To mi moc nesedlo, ale nevadí, zachranuje to konec, který je docela velkolepý. Film hodnotím na 77% = **** ()
To je ale slovník, pane Vašute! Fuj..! Solidní penzum akce, upírských rubaček a gore efektů - zcela oproštěné od nějaké psychologizace postav, potažmo požadavků na mozkovou činnost diváka, což znamená, že hematofobik si ustýlá v bezvědomí hned vedle těla příznivce Tarkovského. Supertvrdý Pan B sice má v kožených kalhotách zapařený genitál a všichni se tam naparují, jak kdyby pod pažemi stěhovali prodejnu koberců, ale pořád atraktivnější, než sledovat u jídelního automatu Kocoura, jak si objednává rybu. Mimochodem, tady měl kratší špičáky, než jako zástupce rasy Felis sapiens na Červeném trpaslíku.. Pokud nějakého dalšího Bladea, tak už jedině s podtitulem „Porcování Edwarda Cullena“.. ()
Zapomeňte na to co víte. Upíři existují!.… PŘÍBĚH:***temné a pochmurné prostředí funguje.Ačkoliv se tu mluví o logických krocích, nedoporučuji se v čemkoliv pitvat. Padouchové se chovají trapně a W.Snipes cedí divný hlášky. Nebo spíš moudra. Béčko, slušný, ale okouká se./ HUMOR:0-zklamání. Věty typu ,,někdy příště“ (když nechá padoucha žít) mne nebaví./ AKCE:***lítání, střelba (záběry na kulku), Snipesovo karate, hořící upíři a tak to jde stále dokola. Když už se dočkám efektní bitky, tak jsou tam zbytečný zrychlovačky. Zvuk je dobrej, ale nesedí mi výběr hudby./ NAPĚTÍ:**ani ne. Víte, tušíte, tak nějak se vším počítáte./ Bohužel pozitiva přebíjejí negativa a mně vůbec nevadilo, že je konec. Možná kdyby to bylo kratší… ()
Galerie (138)
Zajímavosti (55)
- V úvodu se na malou chvíli v roli upíra, v titulcích pojmenovaného Golem, objeví Marek Vašut. Před svou smrtí stihne jen zakřičet "kurvapíča", k čemuž herec řekl: "To pochopitelně nebylo ve scénáři. Režisér Guillermo del Toro je takový střelec a jednou říká: 'Hele, něco tam prostě řekli. Česky si strašně zanadávej, jak po vás ten černoch jde.' Samozřejmě jsem předpokládal, že mě přemluví, aby tomu v Americe rozuměli. Ale pro ně to zkrátka zní jako čistá upírština." Praktické aspekty realizace krátké scény pak Vašut komentoval: "Divák mě zaregistruje tak tři vteřiny předtím, než se změním na hromádku popela. Hlavní hrdina honí naši partičku upírů, pak sjíždíme po požárním žebříku a nakonec mě zastřelí - tahle úvodní sekvence pro mě znamenala deset filmovacích dní, každý po dvanácti hodinách. Téměř to není vidět, ale když si film pustíte zpomaleně, zjistíte, že se mi při té jízdě dolů kouří z rukou jak se mi jako pálí pokožka. Vedle žebříku jsou navíc ve stěně zabudovány kolejnice, na nichž se pohybuje automatická kamera, bezdrátově spojená s řídící jednotkou. Pod kostýmem jsou speciální kšíry, které mě poutají ke kladce, a na břiše mám kovový kontejner se směsí střelného prachu, z něhož vedou bužírky, jež mám páskou přilepené pod rukou - ve skutečnosti se tedy kouří z nich. A celá kladka je navíc počítačem synchronizovaná s kamerou. Postavit podobnou konstrukci trvá dva dny a na plátně se objeví jen na dvě vteřiny." (NIRO)
- Scud (Norman Reedus) nosí tričko s logem The Bureau of Paranormal Research and Defense. Jedná se o odkaz na komiks "Hellboy", jehož adaptace byla dalším počinem režiséra Guillerma del Tora. (TomikZlesa)
- Režisér Guillermo del Toro vzpomínal, jak se rozhodl zasadit film do našich končin: "Scénář byl původně psaný pro Ameriku. Když jsme poprvé přijeli do Prahy, hledali jsme místa, kde bychom levně natočili americké reálie. Jenže já jsem už od dětství měl o Praze různé fantazie. Díky Kafkovi, díky příběhům o Golemovi, díky němým filmům jako Pražský student, díky Trnkovi a Švankmajerovi… tyhle věci ve mně formovaly představu Prahy. A když jsme se nakonec rozhodli, že v ní film natočíme, řekl jsem studiu: ,Udělám to, když mě necháte dát na začátek filmu titulek, že je to Praha.’ Předstírat, že je to Amerika, když to přitom tak skvěle vypadá, mi nedávalo smysl.“ (NIRO)
Reklama