Reklama

Reklama

VOD (1)

Když Max Mercer zůstane o Vánocích sám, udělá cokoli, aby ochránil svůj domov před vetřelci. (Disney Channel)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (79)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Není nic horšího, než šlápnout na kostku Lega.." ;) Nedokážu si vybavit jiný biják, který by se tak zoufale a urputně snažil citovat klasiku, jíž vlastně stejně zoufale parafrázuje.. Nicméně navzdory zdejším výkřikům je nutné si uvědomit, že Columbusův Home Alone byl ve své podstatě rovněž poctou, totiž poctou slapstickovým komediím.. Neskutečně bizarní snímek, zároveň stejně tak špatný jako zajímavý a vynalézavý, který lze samozřejmě velmi snadno vyhejtovat.. Ale jednoduše řečeno, tohle rozhodně není 58. nejhorší film ever ani náhodou !! ()

vyfuk odpad!

všechny recenze uživatele

Pokud chcete vidět, jak se nemá dělat film... tak si pusťte toto. Tady nejde ani o sympatie, o cokoliv. Tady jde jednoduše o to, že humor v tomto filmu prakticky neexistuje, tak jako logika záběrů a jejich možná síla. Neexistují dobré herecké výkony, které by to táhly vpřed. Neexistuje scénář, který by z postav dělal záporáky nebo dobráky. Neexistuje motivace. Neexistují sympatie. Neexistuje logika. Není zde smysl, který by scénář nějak dával. Nevím vlastně pro koho by byl scénář dělán. Pro děti? Ani ty ten zmatek nepochopí. Ten film prostě nedává smysl a Disney si na tomto chce jenom otestovat, zda lidi budou schopni zaplatit a dívat se i na největší hovno. Pokud měl Yates někdy nějaké šance být hvězdou, tak tímto ji jeho rodiče nebo agent naprosto zabili. ()

Reklama

Hashirama 

všechny recenze uživatele

Při hodnocení této židovské vánoční lumpačiny (oxymoron ještě nikdy nebyl tak smysluplný) bych se rád odkázal na reálná “pokračování” Sám doma 3 až 5. Všichni si sáhněme do svědomí a položme si otázku, jestli je tohle opravdu horší? Protože zatímco Sám doma 3-5 jsou tím nejhorším, co může na poli volných pokračování a reimaginací vzniknout a je vám z toho fyzicky zle, tohle je “jen” povrchní spotřební produkt, který nepříliš šetrně exhumuje ostatky. Předchozí pokračování jsou tupou a bezduchou vykrádačkou, která slepě kopíruje už několikrát použitou šablonu, jen pokaždé s horšími herci, horším scénářem a horším režisérem, až jsme se nakonec dostali na absolutní dno. Tato verze se alespoň snaží výchozí koncept nějak obměnit a variovat ho. Na pošesté tu konečně kráčíme jinou pěšinkou. “Zloději” tak najednou nejsou jen karikaturami, které čekají na čočku, a malý nesympatický britský chlapeček není tím ultimátním dětským symbolem jako Kevin McCallister. Je tu pak samozřejmě otázka, pro koho ten film tedy je? Troufnu si tvrdit, že pro nikoho, protože v něm není nic moc dobře, ale už jen ten nápad “otočme zápletku naruby a dejme tomu jiný směr” si zaslouží plusové body (což se o předchozích verzích říct nedá). Herci ukrutně přehrávají, humor tu není nebo je extrémně laciný a v nepříliš důsledné snaze obcházet původní zápletku je film v mnoha pasážích strašně utahaný a opakuje totéž stále dokola, v důsledku čehož se vytrácí přirozené tempo, a člověk se u toho většinu stopáže úspěšně nudí. Nemluvě už o tom, že sama zápletka je vratká a nedůsledná jak Batman v Superman. Ale zase je tu pár lidí se silným britským akcentem, takže za dvě, ať nežeru. 3/10 ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Původní Sám doma je nestárnoucí vánoční klasikou. Pokračování s podtitulem Ztracen v New Yorku poté rozhodně ostudu původnímu snímku neudělalo. Což se bohužel poté nedá říct o Sám doma 3, 4 a 5. O těch jde nejslušněji, že jde o pohromy a časem se ukázalo, že navazovat na původní Sám doma prostě není jednoduchá práce. Jasným důkazem je tomu i šesté Sám doma s názvem Home Sweet Home Alone. Kdo zakoupením značky studiem Disney doufal v návrat ke kvalitě, čeká ho bolestivá realita.   Je to dle očekávání příšerné. Archie Yates byl možná velmi roztomilým klučinou v Králíčku Jojovi, role kráčející ve stopách Kevina McCallistera mu ovšem prostě nesedí. Právě i casting Macaulaye Culkina tehdy hrál roli v tom, že se původní Sám doma stalo ikonickým hřejivým vánočním příběhem, kdy je velmi snadné neztratit zájem o Kevinovy opětovné konfrontace s Harrym a Marvem a každé Vánoce se k nim vracet. Tím novým ikonickým rodiným filmem by nejspíš chtělo být i právě Home Sweet Home Alone. Jenomže je to v mnoha ohledech předem prohraný boj.   Režie se chopil Dan Mazer, scenárista Dítěte Bridget Jonesové, ale také režisér komedie Děda je lotr. Prostě tvůrce, který nemá s rodinnými komedii žádnou zkušenost a především zkušenost s vedením dětských herců. Jeho kořeny scenáristy u filmů Sachy Barona Cohena jako Ali G a Borat jsou poté poznat například ve scéně, kdy se malý klučina snaží hrát na Tonyho Montanu s tím rozdílem, že místo spousty kokainu zkonzumuje spousty sladkostí. Asi to mělo být vtipné, citování Zjizvené tváře je ovšem z principu tak trochu zvláštní.   Nejsnesitelnější je Home Sweet Home Alone v momentech, kdy se snaží být alespoň částečně svá. Většinu času bohužel ovšem především variuje původní film. Vybudování ústředního konfliktu mezi Maxem a jeho matkou je v porovnání s původním filmem vyloženě směšné, o poznaní horší je to poté ještě s novou dvojicí zlodějů. Rob Delaney a Ellie Kemper se sice snaží, na Joea Pesciho a Daniela Sterna z původních filmů ovšem nemají ani v rámci charizmatu a ani v rámci zábavnosti. I proto, že se zde pokouší scenárista Mikey Day dát záporákům jakousi formu motivace, která ovšem opět opravdu nefunguje.   Obsazení hlavního hrdiny bohužel přináší spousty problémů. Macaulay Culkin byl sice roztomilý, měl ovšem jasně zrakovým vjemem odvoditelnou i formu rošťáctví. To Archie Yates je pouze roztomilý a jako rošťák působí nevěrohodně. Zpětně poté divák musí ještě více ocenit scénáře Johna Hughese k původnímu Sám doma. I zde sice hlavní dětský hrdina prováděl rošťárny a využíval potenciál dítěte v momentě, kdy zůstává sám doma, skrze příběh ovšem postupně přicházeli témata síly rodinných pout a toho, že si nejvíce vážíme teprve toho, co ztratíme.   I separátní linka matky v podání Catherine O’Hare má v původním filmu neskutečnou sílu, zde je ovšem matka hlavního hrdiny v podání Aisling Bea využívaná jen pro vtipy, které mají být vtipné, protože má matka pochopitelný panický strach o své dítě. Příběh Home Sweet Home Alone v sobě nemá žádné emoce i přesto, že se snaží, aby ty emoce obsahoval. Ovšem o ty emoce se snaží tak neskutečně neschopným způsobem, že je to vlastně celé strašně k pláči.   Od začátku je jasně nastavené, že nás úplně nečeká to samé, především v rámci práce se záporáky. Celé se to poté v závěru snaží o strašně dojemné finále, které je ovšem v rámci emocí naprosto prázdné, protože nic z toho vlastně nedává pořádnou váhu. O jistý závan nostalgie se poté tvůrci pokouší i návratem postavy Buzze McCallistera v podání Devina Ratraye, i jeho cameo je ovšem vlastně navíc a vůbec by ve filmu nemuselo být. A je navíc využito i k jednomu momentu, který by v rodinném filmu jednoduše neměl co dělat.   Zajímavé je také pozorovat, jak se změnil přístup. V prvních dvou dílech Sám doma si člověk může užívat, jak si Kevin McCallister maže dva lupiče na chleba, protože to jsou očividně zlí kriminálníci, kteří si nic jiného nezaslouží. Jenže Jeff a Pam jsou pojati jako lidé s poměrně lidskou motivací a když tedy dojde na to, že se i oni dočkávají od hlavního dětského hrdiny značné dávky utrpení, spíše než vtipné je to spíše vyloženě zlé. A v průběhu se vlastně často může v hlavě divákovi vyskočit otázka, zda ve finále není hlavním zlem ten krutý chlapeček s tváří neviňátka.   Hudba Johna Debneye je poměrně unylá a v závěru, kdy se snaží částečně čerpat ze soundtracku Johna Wiliamse z původního filmu je už jednoduše urážlivá. Řemeslná stránka poté působí do značné míry odbytě a levně a jde o jednoduchou otázku toho, že vše dobré na Sám doma zemřelo v roce 1992.   Já vlastně ani pořádně nevím, proč Home Sweet Home Alone dávám alespoň nějaké plusové body. Asi proto, že jde o lepší film než Sám doma 4 a 5, který se svými kvalitami vyrovná alespoň Sám doma 3. V případě těchto dvou filmů jde pak jen o volbu mezi kapavkou a syfilis. Masochisté si budou moci vybrat, zbytek radši půjde o kus dál. A doufat, že už se nikdo nikdy na úspěch původního Home Alone nebude snažit navázat. V tomto případě jsem osobně radši optimista než realista....... () (méně) (více)

korbitch22 odpad!

všechny recenze uživatele

Tolik klasik už bylo znásilněno, ale snad nikdy deseti negrama ve vězeňský sprše rovnou a nemilosrdně do análu. Vytrpěl sem poctivých 93 minut abych s čistým svědomím mohl tuhle sračku ohodnotit. Ani nevím, proč jsem si osobně dopřál tolik sebepoškozování, možná proto, že se snažím většinu sérií dokoukat od A do Z. Jednička a dvojka jsou nesmrtelné klasiky, které naprosto definovaly žánr vánoční komedie a o letošních vánocích je uvidím obě po šedesáté šesté. Tak nějak mi sedí v hlavě ty počty. Kdysi jsem byl v kině na trojce, byl jsem kid a bavil jsem se. I teď, kdybych to viděl úplně v pohodě dokážu film dokoukat i když u něj budu spíš stát u plotny a makat na vánočním pohoštění, ale bez úhony tu lehce trapnou a excentrickou píčovinu přežiju. Tohle se přežít nedá. Odporné, kýčovité, umělé a neskutečně ubohé. Na druhou stránku je dobře, že se takový humusy točí. Aspoň je krásně vidět i na těchto filmech, jakou v 80. a 90. letech mělo všechno lepší atmosféru, karmu a cit. Nezapomenutelný devadesátky nahradilo tohle. TIK TOK, iNSTÁČ, Youtube a Assbůk. Just epic.0%. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama