Režie:
Mamoru OšiiScénář:
Mamoru OšiiKamera:
Miki SakumaHudba:
Kendži KawaiHrají:
Akio Ócuka, Acuko Tanaka, Kóiči Jamadera, Tamio Óki, Naoto Takenaka, Hiroaki Hirata, Makoto Jasumura, Fumihiko Tačiki, Jošiko Sakakibara, Juzuru Fudžimoto (více)Obsahy(1)
Inteligentní cyber-policajti, zabijáčtí sexuální roboti, mnohovrstevnatá zápletka, filozofující dialogy a nekompromisní akce - to je druhý díl kultovního anime Mamoru Oshiiho GHOST IN THE SHELL. Tentokrát se detektiv Batou musí krom vlastních existenciálních problémů vypořádat s ilegální společností, která programuje sexboty vraždící své majitele. Ale nic není zdaleka tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. (Matty)
(více)Videa (3)
Recenze (189)
Zajímavý, nicméně trosku zbytečný a natahovaný počin. Téma prvního dílu zůstává, audiovizuální stránka je vymazlenější, ale ve své podstatě to bez prvního dílu nedává valného smyslu a to ani přes jakousi snahu scénáristů onen starý příběh vysvětlit. Prostá pěti minutová rekapitulace by toho řekla více, než tisíc mlhavých náznaků rozesetých po celém filmu. U GITS 2 je problém v tom, že se bez pardónu nimrá v tom, co už bylo, a ve výsledku z toho jde docela dobře hlava kolem. Ne, není to nepochopitelné, ale je to, jakoby Rowlingová napsala nového Pottera, posadila všechna přeživší postavy do nazdobeného salónku a nechala je kafrat o tom, jak se měly a jak vzpomínají na svá minulá dobrodužství. Zkrátka načančaná zbytečnost. ()
Jsou-li naši bohové a naděje pouhým vědeckým jevem, pak je třeba říci, že je vědecká i naše láska.......... Roboti Genoidé, začínají zabíjet své lidské majitele. Co je k tomu nutí nebo vede? Zjistit tuto skutečnost musí dva detektivové, kteří se vydávají do hlubin robotí i lidské mysli. Genoidé, kteří spáchají zločin mají sklon spáchat také sebevraždu, protože se zprotivili třetímu robotickému zákonu. CITÁT - Proč lidé vyvíjejí úsilí, aby vytvořili něco, co je jim tak podobné....... Ponuře kreslené, temná smutná hudba a velmi povedený příběh. Jen to chtělo trochu rychlosti, při některých delších scénách jsem skoro usínal. CITÁT - Chtěla spáchat sebevraždu, že ano?.......... ()
Nejsem odpůrcem japonských kreslených manga orgií, ale proti Innocence bych výhrady měl. A je jich hned několik. Tou první je spousta filosofických říkanek a citátů, které normálnímu člověku stejně nic neřeknou a jenom zdržují už tak pomalý děj. Ten je navíc dost nepřehledný a občas jsem se v něm ztrácel...ikdyž tady by bylo asi lepší, vidět předchozí díl. Další nedostatek je a není...hudba. Ústřední melodie je bombastická a vyvolávala ve mně hned několik pocitů, ale je tu pouze a jen ona. Z rodiny japonské anime bych čekal pestřejší hudební doprovod. A pestrostí se dostávám k animaci. Tady je to bez připomínek a jen musím říct, že v některých pasážích se grafici překonávali. 40% ()
Na Innocence jsem se těšil ještě víc, než na první díl, a můžu radostně konstatovat, že mě ani trochu nezklamal. Nedosahuje sice už takové filosofické hloubky jako jednička a tento "nedostatek" se snaží kompenzovat přehršlem nejrůznějších filosofických keců, na druhé straně ale oplývá úžasnou Noir atmosférou, která v kombinaci s futuristickým cyberpunkovým světem dostává zcela nový, neuvěřitelně hypnotický, rozměr. Batu je prostě noirový detektiv jako vyšitý a femme fatale (samozřejmě majorka) celou dobu tak neskutečně intenzivně visí ve vzduchu, že ji z filmu i v její nepřítomnosti cítítě snad ještě daleko víc, než kdybyste ji přímo sledovali na obrazovce. Počítačové technologie navíc za těch devět let urazily opravdu dlouhou cestu a pokud jsem se tak u Karase rozplýval nad jeho úžasno vizuální stránkou, musím tady veřejně uznat, že Innocence se mu přinejmenším vyrovná. Když vám k tomu navíc prozradím, že Kawaieho hudba působí snad ještě intenzivněji, než v prvním díle, není tady myslím nic, co byste ještě měli řešit... ()
O dost víc filosoficky zabarvených citátů, krásná animace (i když bych to 3D hned měnil za staré dobré dva rozměry) a opět zajímavá hudba. Ghost in the shell 2 už mi tak nevyrazilo dech jako první díl. Není tu vlastně nic moc zcela nového (nepočítám-li tunu geniálního designu a neotřelých záběrů), a chce se mi trochu napsat, že se jedná jen o kvantum na první pohled/poslech nepochopitelných filosofických myšlenek, které obalily jinak celkem primitivní děj. Ale to je podobné jako řešit tohle například u Aronofskyho Fontány. Někomu se to líbí a někomu ne. Jednoduchost obalená v postmoderním nerozluštitelném mišmaši. Ale i přesto, že je mi podobný přístup proti srsti, okouzlení z vizuálně našlapaného světa budoucnosti mi dalo zapomenout na drobné nedostatky. ()
Galerie (25)
Photo © 2004 Go Fish Pictures
![Ghost in the Shell 2: Innocence - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/166/166914_c88975.jpg)
Zajímavosti (5)
- Ve svých studentských letech se režisér Mamoru Oshii zamiloval do fotografií loutky s kulovými klouby surrealisty polského původu Hanse Bellmera. A právě to je důvodem, proč je motiv kulových kloubů použit u genoidů a prostupuje celým filmem. (Ukko)
- Než začal režisér a hlavní a ústřední postavy televizního štábu pracovat na filmu, vydali se zkoumat loutky a panenky v Japonsku i mimo něj. (Ukko)
- Na rozdíl od prvního dílu byl tento film koprodukován i Studiem Ghibli. (Hromino)
Reklama