Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Ji-yong KimHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Hae-il Pak, Wei Tang, Jeong-hyeon Lee, Yong-woo Park, Kyeong-pyo Ko, Young-sook Jeong, Seung-mok Yoo, Jeong-min Park, Hyun-woo Seo, Yi-seo Jung, Hak-joo Lee (více)Obsahy(2)
Detektiv Hae-joon je povolán k případu úmrtí muže, který se zabil za nejasných okolností při pádu ze skály. Stín podezření ihned padá na čerstvou vdovu, krásnou Seo-rae, která touto skutečností nevypadá vůbec rozhozená. Zdá se však, že chladná byla pouze ke svému manželovi, mezi ní a vyšetřovatelem totiž začíná vznikat nečekané citové pouto. Není však láska pouhou zástěrkou, jak uniknout zraku policie? Park Chan-wook, autor legendárního Oldboye a Komorné, se vrací s mysteriózní detektivní romancí, která vám zamotá hlavu a rozbuší srdce. Pověst dalšího korejského fenoménu po Parazitovi a Hře na oliheň film upevnil ziskem Ceny za nejlepší režii na filmovém festivalu v Cannes. (Aerofilms)
(více)Videa (3)
Recenze (102)
Nespavost dokáže své... A co teprve setkání s někým, kdo tento problém dokáže vyřešit, navíc má i jiná pozitiva, minimálně zdánlivá. Pocit, že právě ona je tou pravou, potom může přijít velmi rychle, jenže... Chan-wook Park rozehrává příběh, jehož středem je detektiv a jeho Femme fatale. Příběh, v němž se prolíná thriller s "romantikou", aby byl nejednou trefně odlehčen povedeným vtipem. Což sice není u Parka nic nového, ale v tomto příběhu humor překvapí. Díky prolínání žánrů a opravdu nelehkému pochopení postav (to v tom nejlepším smyslu slova), má film příjemně tajemnou atmosféru. K ní samozřejmě řekne své i opět výborná kamera, i když se oproti minulým filmům může zdát nenápadná (na čemž má zřejmě podíl nový kameraman), například v interiérech si opět bere hlavní slovo. Ale nejen v nich, výborné je i pronásledování na střechách, výstup na skálu, nebo závěr, který tak jak je je velmi fajn. Přesto měl přijít dřív, protože to co je po odhalení, je už jen takový bonus, který příběhu příliš nepřidá, spíš mu dalším zamotáním děje ubere na zajímavosti. 75% ()
Dlho som nevidel kórejský film a tak voľba padla na túto podivnú drámu. Režisér sa snaží diváka upútať rôznymi zábermi a technikami, ktoré pristanú skôr hororom. Prvú hodinu ma príbeh ako tak zaujímal, ale každou ďalšou minútou bol film čoraz uťahanejší a nudnejší. Poslednú polhodinu som doslova pretrpel a na hodinky som pozeral naozaj veľmi často. Prial som si koniec, ktorý nie a nie prísť. Už ma ani nezaujímalo, či je pani podozrivá alebo nie. Ústredná dvojica bez charizmy, príbeh ťažkopádne a pomaly plynúci a napätie takmer nulové. Ak to mala byť romantika, tak to už vôbec nie...Trochu to mohlo pripomenúť Basic instinct a rozhodne ho môžem odporučiť 10 x viac než tento podivný a nezáživný mix žánrov. 40% ()
Čakal som trocha viac zvratov, inak dobré a hudobne precízne štylizované. A niekedy aj spolu s počasím to dodáva tú správnu atmosféru. Chemická reakcia medzi dvomi protagonistami bola ale taká kyslá a príbeh je taký dlhý, že nájdu sa aj nudnejšie pasáže. Možno viac než by bolo nutné. Milostný príbeh obalený v tajomnej vražde ale určite na šoky z Oldboya nemá. ()
Ztřeštěná věc, co je jako vážná, zároveň je to tak trochu prdel. Trochu je to jak nějaká melodramatická beletrie, ale film, který je svým přístupem a stylem natočení nějak strašně zajímavý a hlavně originální. Taky strašný chaos, kdy se něco děje, pak se to přehoupne do něčeho jiného a odezní to až po nějaké době. No chaos na plátně jako olej. V něčem zase poetické, hezké, ale chaos. Hlavně to. ()
(5/10). Tak tady jsem se naprosto minul se záměrem režiséra a většinu tohoto filmu jsem docela protrpěl. Filmu nejde upřít nezpochybnitelné kvality v podobě nádherné kinematografie. Kamera je krásně melancholická a přechody jsou naprosto lahůdkové. Ovšem tady bych s výčtem pozitiv asi přestal. Celkově mě ten příběh od začátku vůbec nechytnul. Trvalo mi nesmírně dlouho si k postavám najít vůbec nějakou cestu, která by mi pomohla se na ně alespoň z části napojit. Této problematice ještě napomáhal hrozně zmatečný způsob vyprávění, ve kterém jsem se první polovinu filmu topil a režisér mě nenechal nadechnout. Abych zase malinko vyvážil misky vah, tak katarze a jakýsi vrchol retrospektivy přišel někdy v polovině filmu. Tehdy jsem se konečně začal chytat a začínal jsem propadat ději. Všechno krásně seplo. Jenomže v zápětí jsem se podíval na časomíru a byl jsem šokován, že je přede mnou ještě polovina filmu. Vrchol filmu přišel někde v půlce a pak bylo nemožné držet diváka pořád v napětí. Právě naopak. Film se začal víc a víc utápět v melancholii a začala z toho být kvalitní ukolébavka. Důmyslný mix žánrů je věcí, kterou oceňuji protože tohle chce odvahu a um. Ovšem nemůžu říct, že se tento průnik povedl. Já jsem docela velký fanoušek zamotaných detektivních případů. Tady se mi to ale zdálo takové zvláštní a absolutně mě ten případ nechytl. Možná, že to bylo i kvůli tomu, že jsem se kvůli zmatečnému a mysterióznímu vyprávění prostě nechytal. Pokud se bavíme o nějakém horkém elementu, protože celý film působil hodně chladně, tak romantika tady byla taky kapitola sama o sobě. Zvláště jsem necítil energii mezi ústřední dvojicí. Nevím jestli je to styl korejských tvůrců, nebo je to jenom případ tohoto filmu, ale celá tato romance byla zaobalena v takovém melancholickém kabátu, že divák nemá absolutně šanci vycítit nějakou chemii. Takhle tento vztah pouze brousil hrany nějaké vášně a vůbec netnul do živého. V posledních letech jsem začínal korejské kinematografii přicházet na chuť. Podezřelá mě však dokázala tak trochu uzemnit a já vystřízlivěl z této malinké poblázněnosti. “The moment you said you loved me, your love ended. And the moment your love ended, my love began.” ()
Galerie (79)
Zajímavosti (2)
- Juhokórejskí zástupcovia si zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 95. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2023. (MikaelSVK)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v Južnej Kórei, predovšetkým v meste Pusan. (MikaelSVK)
Reklama