Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (205)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Paul Verhoeven je jeden s tých režisérov, ktorý sa vyžívajú v brutálností, či násilí, ale nesmieme zabúdať na to, že je to aj jeden s tých režisérov, ktorý natočil veľké hity (Total Recall, Robocop, Starship Troopers). A Krutosť a láska je jeden s tých filmov, ktorý sa radí medzi tie lepšie. Okrem spomínaného Verhoevena, tu narazíme na ďalšie zvučne mená, ktoré majú nemali podiel na kvalite - Jan de Bont (kamera), Rutger Hauer (anti-hrdina Martin) a predovšetkým Basil Poledouris, ktorý pre Verhoevena už skladal hudbu v neskoršom Robocopovi, či Hviezdnej pechote a výsledok je pár rokov po nezabudnuteľnom Barbar Conanovi skvelý aj tu. Flesh+Blood okrem dobrých hercov, nepredvídateľného hlavného hrdinu, skvelej hudby a kamery, ponúka predovšetkým aj veľkú dávku násilia, ale hlavne nádhernú výpravu, lokácie a kostýmy. Oblúbený soundtrack: Main Title, Wagon Attack, Martin & Agnes Love Theme, Denouement - End Title. 80% - 4* ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Excelentni stredoveke fantasy, ktere je jak spravne pohadkove zabavne a poutave, tak typicke Verhoevenovsky brutalni a syrove. Napr. zamilovani princ a princezna se poprve polibi, jen jim tam na okrasu visi brutalne znetvoreni obesenci, misto romantickych love scenek jsou zde mnohonasobna znasilnovani atd. Navic ma Verhoeven k dispozici vyborny casting, ktery mi misty pripominal muj oblibeny Blade Runner, precijen zde byli v jednom teamu hned 2 replikanti - vyborny Rutger "I want more life, fucker!" Hauer a Brion "let me tell you about my mother!" James. Stredovekym feelingem a hlavni roli to zase pripomina dobove velmi podobnou Ladyhawke a super trademarkovy medieval soundtrack Basila Poledourise zase evokuje Conana. Kazdopadne Flesh & Blood se muze smele mezi tyto klenoty zaradit, protoze se jedna o dalsi z mnoha vybornych Verhoevenovych kousku. "Let's see if this angel bleeds!" 8/10 ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Verhoeven opět po svém, středověk se v jeho podání nemusí striktně držet historických reálií, nemusí být ani zasazen do žádné familiární události, Paul Verhoeven prostě vezme pár postaviček a vykreslí dobu na jejich činech, uvažování a životní situaci, v které se nachází. Dá se říct, že tento popis zní dost intelektuálně, ale opak je /téměř/ pravdou. V Masu a krvi se rabuje, zabíjí, žere a samozřejmě sexuje... Násilně. Charakterům jde jen o základní potřeby, na první pohled se zdají jednorozměrné, čímž do všeho jakoby krásně zapadají, ale o to víc později potěší, když se vyplaví na povrch jejích další stránka - záporák si u nás získá sympatie, nevinná panna se ukáže býti manipulativní děvkou atd. Osobně mi vadila nizší míra zábavnosti, či nějaké dramatické vyhrocenosti (tedy malinko nuda). 7/10 ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak předně, děj filmu se má odehrávat v roce 1501.Těžko tedy hovořit o středověku jak zde řada komentujících dělá... (..já vím, byl tam hrad, princezna, kralevic, král a bojovníci s mečema - tak to krapet mate..:-). Film měl na začátku slušný potenciál a úvodní bitva vypadala docela solidně, ještě i panovníkovo povolení k jednodennímu plenění se plně krylo s tehdejšími zvyklostmi vítězného vojska. Jakmila však na scénu vstupuje Jennifer s alabastrovou pletí začíná se nám historický film solidně se rozjíždějící díky nedodržení panovníkova slova mělnit. Nic mu nepomáhá naturální zobrazování drsných a sexuálních scén (mrtvé novorozeně, znásilnění, románek pod oběšenci atd..). Předesílám že nejsem citlivka. Když koukám na film z těchto dob, nečekám žádné vymydlené herce. Naopak pokud nemají řádně mastné vlasy, ubírám hodnocení. To platí i o krvi a násilí vůbec. Psal jsem to už u Ironcladu (2011). Tohle byla drsná doba. A očekávám, že ji tvůrci tak podají. Kdo to má rád s dezertním příborem, ubrouskem a jemně pocukrované ať kouká na papundeklového Prvního rytíře (1995) nebo rovnou Angeliku.. Jenže tady mi připadalo, že to násilí jaksi dominovalo chabému ději. Uznávám, že na rok 1985 to asi muselo působit dost kontroverzně a MGM docela překvapili. Jenže jenom drsnost některých scén, nedržících navzájem moc pohromadě nestačí. Mně tedy ne. Od poloviny se film mění v jakousi podivnou, těžko uvěřitelnou báchorku, kdy unesená a znásilněná šlechtična se zamiluje do svého únosce (Stockholmský syndrom?), mor se šíří rychlostí nákazy v zombie filmech posledních let a závěrečné útěkové eskapády ať už Arnolfinihu juniora pomocí blesku s celou řadou silvestrovských pyrotechnických efektů či zázračný únik Rutgera mi nadzvedly obočí...Závěr se zachráněnou princeznou s kulisou hořícícho hradu a Rutgerem lezoucím z komína mi už spíše připomínal pohádku O létajícícm ševci.... Škoda. Mělo to ten feeling, bylo to správně, mastné, špinavé, surové, krvavé a páchnoucí... Bohužel to nemělo solidnější děj. Takže zbyla jen špinavá páchnoucí pachuť. Tři ukradené zlaté kalichy. * * * ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli středověk vypadal takhle, ale rád si představuji, že ano. 1) Strhující dobrodružství v historických kulisách. První hollywoodský projekt v té době již známého holandského režiséra 47letého Paula Verhoevena, se zvláštním pojetím a podivnou stylizací (natáčelo se ve Španělsku) určitě zařadil mezi snímky, které si divák zapamatuje. 2) Míra brutality a sexu mi na rozdíl od mnohých nadšených či naopak pohoršených komentátorů nepřipadá přehnaná. 3) Některé scénáristické excesy na mě působí spíše zábavně než nepřípadně (úsměvné osvobození z řetězu úderem blesku). 4) Zaujali mě 29letý půvabný Australan Tom Burlinson (šlechticův syn Steven) a samozřejmě 41letý Holanďan Rutger Rutger (šéf nespokojených žoldnéřů Martin). 5) Výstižný koment: Bluntman*****. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Poté, co Verhoevenovi přestaly stačit pokusy o získání vládních dotací na jeho kontroverzní nizozemské filmy, hledal pro tento film finanční prostředky jinde a nakonec získal většinu rozpočtu od hollywoodského studia Orion Pictures. Orion si však brzy vyžádal změny, protože měl pocit, že film potřebuje milostnou zápletku; místo vztahu mezi Hawkwoodem (Jack Thompson) a Martinem (Rutger Hauer) tak byla představena Agnes (Jennifer Jason Leigh) a pozornost se obrátila k jejímu milostnému propletení s Martinem i Stevenem (Tom Burlinson). Verhoeven později řekl: „Zpětně si ale myslím, že jsme měli zůstat u Hawkwooda a Martina. Trojúhelníkový vztah Martin-Agnes-Steven je nyní hlavní dějovou linií. Neúspěch filmu byl pro mě lekcí – už nikdy nedělat kompromisy ohledně hlavní dějové linie scénáře.“ (classic)
  • Postava menom Hawkwood (Jack Thompson) bola pomenovaná po Sirovi Johnovi Hawkwoodovi (1320-1394), skutočnej historickej postave. Hawkwood viedol skupinu condottiérov - talianskych žoldnierov v 14. storočí. (misterz)
  • Některé části filmu byly cenzurovány, včetně sekvence znásilnění. To naštvalo Jennifer Jason Leigh (Agnes), která byla proti cenzuře. „Je to brutální a ošklivé znásilnění a vím, že to spoustu lidí rozruší. Ale ten film je výjimečný. Paul Verhoeven je tak nadaný.“ (classic)

Reklama

Reklama