Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (205)

Genero 

všechny recenze uživatele

Tohle byl jeden z prvních historických filmů ze západní provenience, které jsem po bájné Sametové revoluci na tehdy samozřejmě ještě véháesce viděl. Odkojen Janem Roháčem z Dubé, kde v bitevní vřavě poražený nebožák jen hlesne táhlé aaaaaaaaaach a ladně padne naznak, ženy jsou cudné a plní funkci pozadí, jsem na tohle dílo zíral coby adolescent doslova u vytržení. Je tu krev, meč se zaryje do masa, ale především se tu šuká a jsou vidět kozy! Kdyby tak babička tehdy tušila, jaký program mě strýček nechal sledovat. I když už mnou ve středu a v neděli hormony tak nehází, nemůžu s hodnocením níž. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Aby bolo jasné, tých pár zdanlivých prešľapov je tam schválne. A úsmev, ktorý budia, tiež budia schválne. Pretože stredoveké sú len kulisy a kostýmy, nie téma. Témou je Agnes, ktorá, akokoľvek univerzálna, práve v nich vyniká najlepšie a v podaní Jennifer Jason Leigh nemá jedinú chybičku. Takto vnímaný ju nemá ani celý tento vrchovato zábavný Flesh+Blood. ()

Reklama

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Typicky Verhoevenovská drsárna v (pseudo) historických kulisách. Tlupa žoldáků v čele s Rutgerem Hauerem se chce pomstít bývalému zaměstnavateli a unese mu syna s budoucí snachou a obsadí menší hrad. Což není až tak důležité, jako to, že ve filmu uvidíte:dítě s morem, dospělé s morem, J.J. Leigh nahou, Rutgera Hauera nahého, nepovedený porod s pohřbem do sudu, několik zajímavých vynálezů a spoustu bezskrupulózního násilí. A k tomu všemu hraje Basil Poledouris. Tak já nevím - tuhle zkratku asi část čtenářstva nevezme jako doporučení.... jen tak poznámka na závěr - 1501 není středověk, ale novověk, i když čerstvě ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Syrová a drsná doba to byla a takový je i tento film. Bylo by ale mylné si myslet, že je přeplněný brutálními scénami a krutostmi a každý, kdo to od něj bude čekat se zklame. Syrovost a drsnost je tu někde jinde, v lidech. Nechovají se však jako namakaní drsoni v akčňácích, ale spíš jako dravé šelmy, jako hladoví lvi v aréně. Jde tu o boj o život a o přežití, o to se mít co nejlíp a dokud to jde, tak si nacpat břicho k prasknutí. A když už nic nezbylo, tak co, jinde se zase budeme mít dobře. Jde tu taky o přístup k životu, kde hlavní slovo má Bůh a různá znamení. Kde pozemský život je jen přechodná stanice mezi ničím a rájem, a nebo naopak peklem. Kde nikdo není bez chyby, kde čestné slovo neznamená vůbec nic. Kde člověk daleko nedojde, pokud nemá oči i na prdeli a pokud možno nůž tamtéž. Kde obyčejní lidé jsou jen posluhovači a nástroje těch mocných a bohatých a obdařených "šlechetným" původem. Pravda, pár výhrad bych ale měl. Převážně se však týkají té vědecké části scénáře, kdy má mladý Arnolfini už v roce 1501 plnou pusu DaVinciho (1452-1516) a na základě jeho studií vytváří tank ze dřeva s jakousi výsuvnou plošinou. Kdyby na tom dělal pár let, tak neřeknu, ale jeden den i se stavbou, kterou navíc provedli jeho vojáci, to je trochu moc. Jinak Rutger je jako zhýralej a pohádkou moci posedlej žoldák ideální. Ty jeho světlý oči se přesně hodí k typu bojovníka, jakýho hraje. Myslím, že Maso a krev (mám raději alternativní název Růže a meč) je jeden z nejlepších představitelů pseudohistorickýho filmu vůbec. Atmosféra středověku, jak si ji představuju, se povedla dokonale. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Zvrhlý Verhoeven, tentokrát ve středověkých kulisách, které používá naprosto originálním způsobem, kdy nevyužívá žádných konkrétních dobových reálií, ani postav. Na jednu stranu pohádkový dějový rámec, na stranu druhou poměrně nekompromisní brutalita, všudypřítomná nahota, nějaké to hromadné znásilňováníčko. Je to fakt divný film, ani nijak extra zábavný a pocitově působí tak o hodinu delší než ve skutečnosti je, ale přesto způsobem, jakým pojímá středověk, je vlastně dost zajímavý. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Hudbu k filmu složil Basil Poledouris pod vedením Londýnského symfonického orchestru. Vydavatelství La-La Land Records vydalo v roce 2013 rozšířené CD s hudbou, která obsahuje téměř dvakrát více hudby než původní LP/CD vydání z roku 1985 u Varèse Sarabande. (classic)
  • Jeden z nejvýznamnějších sporů se odehrál mezi Paulem Verhoevenem a Rutgerem Hauerem (Martin), který si chtěl vypěstovat pověst herce hrajícího spíše hrdiny než padouchy, jako tomu bylo ve filmu Blade Runner (1982). To bylo v rozporu s Verhoevenovým záměrem vykreslit morální nejednoznačnost svých postav a středověk jako „smradlavou dobu, ve které se dá žít“, aby se distancoval od typických středověkých fantasy vyobrazení tohoto období. To způsobilo, že mezi oběma tvůrci vznikla hořká roztržka a už spolu nikdy nespolupracovali. (classic)
  • Kromě obsazení americkými, australskými, britskými, španělskými a holandskými herci Verhoevena, který ve snaze dosáhnout volnějšího vizuálního pojetí nepracoval na storyboardu, zmáhala i snaha zvládnout mezinárodní koprodukci financovanou z více zdrojů, které chtěly film směřovat různými směry. Kvůli následnému improvizovanému stylu natáčení došlo k řadě zpoždění a neshod; mnoho členů štábu také přijelo a odjelo, když se jim zalíbilo pařit na místní pláži. (classic)

Reklama

Reklama