Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (205)

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Excelentni stredoveke fantasy, ktere je jak spravne pohadkove zabavne a poutave, tak typicke Verhoevenovsky brutalni a syrove. Napr. zamilovani princ a princezna se poprve polibi, jen jim tam na okrasu visi brutalne znetvoreni obesenci, misto romantickych love scenek jsou zde mnohonasobna znasilnovani atd. Navic ma Verhoeven k dispozici vyborny casting, ktery mi misty pripominal muj oblibeny Blade Runner, precijen zde byli v jednom teamu hned 2 replikanti - vyborny Rutger "I want more life, fucker!" Hauer a Brion "let me tell you about my mother!" James. Stredovekym feelingem a hlavni roli to zase pripomina dobove velmi podobnou Ladyhawke a super trademarkovy medieval soundtrack Basila Poledourise zase evokuje Conana. Kazdopadne Flesh & Blood se muze smele mezi tyto klenoty zaradit, protoze se jedna o dalsi z mnoha vybornych Verhoevenovych kousku. "Let's see if this angel bleeds!" 8/10 ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Paul Verhoeven /Total Recall/ natocil silny film inspirovany tematikou stredoveku. Kopa nasilnych surovych scen, nahota nechyba, takze chlap si moze zamlsat len na samiciach /aby bolo jasne, na zbuznelu homoromantiku som hajzel, to treba rovno strielat/, reziser je vsak uvolneny, nekomercny /povedane otvorene, ze serie na Blbowood a kadejaky blbowoodsky vyplach/ a dost sa vyhyba klise. Rutger Hauer /rozpravka LadyHawke/ to pekne taha, film ma tempo a veruze aj nejeden strhujucejsi okamih. Okrem Hauera zvysok ludi nepoznam, ale snimok potesi fundov pouzivania mecov a strhne svojim dobrodruznym ponatim : 85 % ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Paul Verhoeven je kontroverzní a neortodoxní, leč dle mého názoru i velice talentovaný režisér. Nejednou si sice vybere zrovna žánr nebo námět, který mi moc neříká a když už se konečně odhodlám podívat na jeho film, provází mě první minuty pocit, že mě slavný režisér mine velkým obloukem. Jenže to se opět nestalo, tentokrát mě upoutal snad ještě víc, než většinou předchozích, ryze nizozemských počinů, a z Masa a krve se brzy rozjel zážitek, tentokrát v duchu výpravného žánrového dobrodružství se špetkou fantasy a romantického nádechu v prostředí středověkých reálií. Divoká putování žoldáků jsou ze strany režiséra doplněna rovněž divoce naturalistickým ztvárněním soubojů, zhoubného moru, tragických skonů a mrtvol, nespoutanosti a erotiky, nicméně atmosféra spolu s mnoha zajímavými prvky v čele s magickou sochou svatého Martina dělá své a díky svižnému epickému vyprávění fungovalo na mě Maso a krev jako osobitá žánrová zábava. S příchodem na hrad a během následných opulentních hodů se děj ještě lépe roztáčí a těch nezapomenutelných akčních scén přijde hromada... ať už souboje s nečekaným střetem na mostě, série akcí s jezdícím dřevěným krytem, žebříkem a bombou, později se studnou, řetězem a bleskem... nebo v protikladu k výpravné akci upoutá i komorní chvilka pro hravé stínové divadélko rytířských siluet na bílé zdi. U této velkolepé, leč drsné podívané jsem byl nečekaně nadmíru spokojen. [85%] ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Pořádně šťavnatý flák syrového masa nakládaného v takřka průzračné krvi. Těžistě avizované drsnosti Verhoevenova pseudo-historického filmu nespočivá tolik ve scénách explicitního násilí (jako že i to je zde přítomno v množství větším než malém), nýbrž v postavách samotných. Ty jsou totiž opravdu jen "maso a krev" - o slušném stolování nikdy neslyšely, sex si vynucují násilím a problémy řeší pomocí zbraní. Vyšší cíle neexistují, jste buď živí nebo mrtví, máte plné stoly jídla nebo strádáte v zabláceném tábořišti. Na černé a bílé rozděluje scénář charaktery až v samotném finále, které tak již odkazuje na klasická pravidla žánru a je snadno předvídatelné, což se naštěstí nedá říct o ději předchozím, jehož síla spočívá právě v neotřelosti a neodhatelnosti dalšího vývoje událostí. Zaskočí akorát některé konverzační scény, kdy Verhoeven z neznámého důvodu přepíná do divadelního režimu, ve filmu působícího značně strojeně. Co na jeho režii naopak potěší, je velice zajímavé, dynamické vedení kamery (akorát samotný obraz nevypadá nejlépe, bůhví na jaký materiál to bylo točeno). ..Tenhle krvavý biftek, kořeněný atmosferikckou hudbou Basila Poledourise zkrátka chutná náramně dobře a nevidím důvod, proč je alespoň nezkusit ochutnat. Dobrou chuť...90% ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Historická postmoderna, která sice měla vytyčený úkol odromantizovat a odmýtizovat období ranného novověku, ale provedla to s takovou zarputilostí, že ho prostě vyexploitovala. Na čemž není prachnic špatného, akorát místy prostě trochu píchne, když v tom člověk vidí tu nekompromisní vizi, která se ale skrývá za karikaturními postavami a uspěchanými situacemi, za něž nejspíš může přílišná rozmáchlost. Už dlouho se mi nestalo při filmu, že jsem se cítil nepohodlně, ovšem sledovat úporné a otevřené sexuální scény s mladičkou Jennifer Jason Leigh, která stále vypadá jako dítě a její postavě ve scénáři má být skutečně cca 12 let, nutí k obezřetnosti, zdali se vám zrovna nikdo nedívá při sledování filmu přes rameno. Ale prý ji při natáčení bylo 22, tak to je pohoda. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Poté, co Verhoevenovi přestaly stačit pokusy o získání vládních dotací na jeho kontroverzní nizozemské filmy, hledal pro tento film finanční prostředky jinde a nakonec získal většinu rozpočtu od hollywoodského studia Orion Pictures. Orion si však brzy vyžádal změny, protože měl pocit, že film potřebuje milostnou zápletku; místo vztahu mezi Hawkwoodem (Jack Thompson) a Martinem (Rutger Hauer) tak byla představena Agnes (Jennifer Jason Leigh) a pozornost se obrátila k jejímu milostnému propletení s Martinem i Stevenem (Tom Burlinson). Verhoeven později řekl: „Zpětně si ale myslím, že jsme měli zůstat u Hawkwooda a Martina. Trojúhelníkový vztah Martin-Agnes-Steven je nyní hlavní dějovou linií. Neúspěch filmu byl pro mě lekcí – už nikdy nedělat kompromisy ohledně hlavní dějové linie scénáře.“ (classic)
  • Hudbu k filmu složil Basil Poledouris pod vedením Londýnského symfonického orchestru. Vydavatelství La-La Land Records vydalo v roce 2013 rozšířené CD s hudbou, která obsahuje téměř dvakrát více hudby než původní LP/CD vydání z roku 1985 u Varèse Sarabande. (classic)
  • Jeden z nejvýznamnějších sporů se odehrál mezi Paulem Verhoevenem a Rutgerem Hauerem (Martin), který si chtěl vypěstovat pověst herce hrajícího spíše hrdiny než padouchy, jako tomu bylo ve filmu Blade Runner (1982). To bylo v rozporu s Verhoevenovým záměrem vykreslit morální nejednoznačnost svých postav a středověk jako „smradlavou dobu, ve které se dá žít“, aby se distancoval od typických středověkých fantasy vyobrazení tohoto období. To způsobilo, že mezi oběma tvůrci vznikla hořká roztržka a už spolu nikdy nespolupracovali. (classic)

Reklama

Reklama