Režie:
Paul VerhoevenKamera:
Jost VacanoHudba:
Basil PoledourisHrají:
Peter Weller, Nancy Allen, Dan O'Herlihy, Ronny Cox, Kurtwood Smith, Miguel Ferrer, Robert DoQui, Ray Wise, Felton Perry, Paul McCrane, Calvin Jung (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Byl naprogramován tak, aby sloužil veřejnosti, udržoval pořádek, chránil nevinné, zneškodňoval zločince, kteří ovládli ulici. Napůl člověk, napůl stroj, ale celý policista - říkají mu RoboCop. Obří průmyslová společnost OCP převzala kontrolu nad policejním útvarem ve městě a od té chvíle přišlo o život 31 policistů. S rostoucí zločinností je třeba něco udělat. Vědcům a technikům se ale první pokus nezdaří - jejich robot zabije omylem nevinného člověka. Potřebují něco tak dokonalého, jako byl policista Murphy - než ho gangsteři rozstříleli na kousky - ale nezranitelného. Mladému vědci Mortonovi se podaří úžasná věc - spojí to, co zbylo z Murphyho s nejmodernější technikou a na světě je RoboCop - sen každého policejního náčelníka. RoboCop předčí ve své výkonnosti všechna očekávání - při jeho neuvěřitelných akcích se tají dech a naskakuje husí kůže. Jeho dokonalost má malou chybičku, která se stane osudnou těm, kdož pod záminkou ochrany veřejné bezpečnosti doufali, že totálně ovládnou město... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (2)
Recenze (669)
Americký debut nizozemského filmaře Paula Verhoevena, který nejdřív scénář k Robopoldovi vyhodil do koše, aby ho následně manželka přesvědčila, že na tom přece jenom něco je a že má spoustu podvratných spodních tónů. Film, který prvně vznikal jako další z tuctových béček za pouhých 13 milionů dolarů (a vydělal na sebe čtyřnásobně!) u společnosti Orion, zodpovědné například za prvního Terminátora, obsahuje všechna typická verhoevenovská témata - nemyslím tím zrovna to neustále omílané násilí, ale především krizi identity. Ve středobodu každého Verhoevenova snímku stojí tělo, v připadě RoboCopa tělo lidské, společenské, sociální a politické. Bludný Holanďan jakožto pozorovatel cizí země reflektuje 80. léta jako ryze reaganovskou éru, v níž je společnost ovládána zkorumpovanými a zločinnými korporacemi, přichází komercionalizace a otupění příjemce (trefné televizní reklamy či pořady) a hlavně nefunkčnost mýtů jako takových. Není se ani čemu divit, že se zde staví na westernových a komiksových půdorysech. Novodobý příběh Ježíše (rozstřílení Murphyho připomínající ukřižování Krista, přihlížející parťačka Lewisová jako Marie, následné vzkříšení a závěrečná chůze ve vodě) přicházejícího spasit Ameriku se dočkal dvou slabších pokračování (druhý, nedoceněný díl režírovaný komiksovým autorem Frankem Millerem, přehodil výhybku z leva do prava, třetí trpí úlitbou na dětské diváky a Roba vyřadil na delší dobu z provozu) a velice slabého seriálu a na základě něj ještě horších televizních filmů. ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 100 nejlepších akčních filmů - 100 Greatest Action Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. ()
Robocop sice není zrovna nadčasový film, ale rozhodně ještě nepatří úplně do starého železa. Jeho silnou stránkou je, že stojí na solidním příběhu, který nikdy neztrapní ani po letech. Probuzené vzpomínky na rodinu, včetně upnutí se na pomstu, dodávají příběhu mírně dramatickou hloubku. Samotný Robocop je dobře vymyšlený a jeho design také nemá chybu. Navíc je film natočen svižně. Prokládání reportážemi, sestrojení Robocopa jeho očima jsou nápady, všudypřítomný debilní sitcom dodávají filmu nápady a šťávu. Škoda, že akční scény jsou totálně tuctové a jeden bod navíc strhnu i za zrůdné účesy a kostýmy televizní hlasatelky a jiných. Ta móda je tak strašná, že dokáže překazit i zážitek z jinak slušného filmu. Robocopovi reboot rozhodně prospěje. ()
Legendární kyberpunková variace na Frankensteina režírovaná Paulem Verhovenem. Zatímco u jiných akčních hitů 80. let se s odstupem času ukazuje, že se jedná o snímky pochybné kvality, Robocop stále zůstává působivým akčním thrillerem, a dokonce se otevírá jako vícevrstevnaté dílo. Verhoven ve svých filmech dodává klasickým žánrovým schématům a postavám silný tělesný rozměr - zde vytvořil výsostně fyzický film o poutu mezi tělem a identitou. ()
První a taky nejlepší film ze série o Robocopovi, hlavně proto že zaujme svým originálním nápadem a v dalších dílech už se jen opakuje totéž, takže to je už míň zaživný. Nedá se říct že tenhle první díl má nějaký skvělý efekty nebo herecký výkony či úchvatnou hudbu, ale jako celek to dá skvělej film s obstojnou akcí a slušným příběhem, kterej je sice docela předvídatelnej, ale u podobnýho filmu zaměřenýho na akci ani neni potřeba nějakej promyšlenej scénář. Na svojí dobu určitě super film, ale dneska už jsou takových filmů spousty, ale za ten originální nápad přidávám hvězdičku ()
Galerie (122)
Photo © Orion Pictures Corporation
Zajímavosti (112)
- Film nemá úvodní titulky. Na začátku se objeví pouze titul RoboCop. (Šindy)
- Když Boddicker (Kurtwood Smith) navštíví v budově OCP Jonese (Ronny Cox), přilepí žvýkačku na jmenovku sekretářce Barbaře, kterou hrála Joan Pirkle - manželka Kurtwooda Smithe. (Šindy)
- Budova sídla vedení OCP je ve skutečnosti městkou radnicí v Dallasu. Nejedná se však o mrakodrap. Skutečná je pouze spodní část budovy, zbytek mrakodrapu je dokreslovačka. (Dinsberg)
Reklama