Režie:
Tomáš MagnusekScénář:
Tomáš MagnusekKamera:
Pavel VávraHrají:
Tomáš Magnusek, Zdeněk Godla, Jiří Krampol, Gabriela Gášpárová, Erik Karvai, Tereza Ševčíková, Barbora Mottlová, Eva Čížkovská, Jaroslava Obermaierová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Učitel Majer (Tomáš Magnusek) je propuštěn z vězení na amnestii. K sobě do domu si ho bere jeho spolužák ze základní školy Ivan (Zdeněk Godla), jenž žije v romském ghettě. Majer nemá nikoho z rodiny. Nikdo mu nezbyl, a tak nabídku Ivana vítá. Ivan Majerovi sdělí, že se mu rozhodl pomoci především z důvodu, že potřebuje znovu otevřít školu, na které dříve Majer učil a chvíli ji vedl. Ivan žijící v ghettě zná problémy své komunity a ví, že zrušení jejich oblíbené školy jim neprospělo. Majer začíná oslovovat své bývalé kolegy a především žáky, aby mu pomohli. Řada jeho žáků má také svoje děti. S nimi zažívá řadu komických situací. Netuší ovšem, že ho stále sleduje Dostál (Jiří Krampol), nejstarší z mafiánské rodiny, který ví, že Majer byl propuštěn a rozhodne se pomstít svého syna i vnuka. (Tomáš Magnusek s.r.o.)
(více)Videa (1)
Recenze (145)
Abychom pochopili hloubku Magnuskovy patologie, je třeba si uvědomit, že v původní trilogii stvořil převážně romské děti tak zlé a zkažené, aby je jím ztvárněná postava mohla systematicky zabít a zachovat si sympatie vyprávění. V Reparátu pak nechá romské postavy vyjadřovat za tyto vraždy vděk, nechá se jimi opakovaně prohlašovat za „jednoho z nich“. Godlovi napsal sestru ztvárněnou modelkou Gabrielou Gášpárovou, aby mohla mít s o patnáct let starším protagonistou s vzezřením Tomáše Magnuska náznak milostného románku. Godla také Magnuskovi opakovaně vysvětluje, o kolik je chytřejší a že by si bez něj neporadil. Magnusek si tedy ve svém filmu stvořil hloupého romského kamaráda, aby mu mohl být mentorem a vzorem. Ten člověk absolutně nemá stud! Celí Bastardi jsou produkt neukočírovaného mesiášského komplexu v kombinaci s absolutní filmařskou neschopností. Je to kouzelné. ()
Původní trilogie je sice extrémně amatérská, nelogická, většinově i trapná, ale alespoň první díl má něco malinko do sebe. Tohle pokračování je už jen vrchol tragédie, která nemá jediné opodstatnění. Místy se to snaží hrát na jakousi nostalgii, která ale vůbec nefunguje protože ani první Bastardi nejsou žádná kultovka, kterou by bylo záhodno si připomínat. Je to celý absolutně ponurý, šedivý, trapný, herecky mdlý až strašný, a Magnusek ukazuje téměř nulovou sebereflexi. Těžko říct, proč do tohohle někdo dal prachy, ale rozhodně si jich neváží. ()
Musím souhlasit s uživatelem xxmartinxx. Jen dodám, že jsem se u filmu asi dvakrát nebo třikrát pousmál, ale tím kvalitu filmu končí. Pokud chtěli ukázat herce z původní trilogie jak vypadají dnes, tak mohli udělat skupinové foto a ne film. Pan Magnusek si tu neskutečně honí ego. A ten konec? V průběhu filmu se objeví tajemná postava která má sejmout Majera. Je to snad ten hlavní zlý student, kterého máme celou dobu za mrtvého? Nebo někdo úplně nový? No to se samozřejmě nedozvíme, protože taky proč bychom měli my podřadní lidé. Jen doufám, že z toho nevzejde 5 díl. To už radši filmy od Neil Breena. ()
No... dlouho jsem si nedal odpad! Tady top bylo jednoduchý totální neumětel a neherec, kterýmu nevím, kdo ty firmy furt sponzoruje, ze sebe dělá učitele a hlavně je pořád v roli oběti celej film. Chudák, krajně nesympatickej, problematice soužití menšin nerozumí ani trochu a do filmu nasypal asi všechny stereotypy, co jsou. Mně by zajímalo, jak film hodnotí Romové, kteří proti takovým stereotypům bojují a nejsou to zrovna oni, kteří jsou v této srajdě prezentováni. Magnusku chyťte se s Obermaierovou kolem ramen a táhněte oba do propadliště dejin. ()
Zhubnutý Tomáš Magnusek se po letech vrátil ke své kontroverzní postavě pedagoga, který poté, co na třech mladých delikventech vykonal pomstu za svoji zabitou sestru, skončil na dlouhá léta ve vězení. Po výkonu trestu mu pomocnou ruku podá jeho romský spolužák ze základní školy, který mu poskytne azyl v romském ghettě. A na učitele Majera čeká nejedno překvapení. Ať už je to setkání s jeho bývalými žáky, kteří mezitím dospěli, tak i nemilé setkání s mafiánem (Jiří Krampol), který mu smrt svého vnuka nikdy neodpustil. A ve hře je také znovuotevření speciální základní školy, která dávno zanikla. Jak si autor projektu naordinoval dietu, tak se to promítlo i do scénáře, který je také značně dietní. Hlášky zcela vymizely, je jich opravdu mimořádně poskrovnu. Film se plácá ve své absolutní vážnosti. A je tradičně přehlídkou populárních tváří, ze kterých se režisér snaží vydolovat herecké výkony. Copak o to, Zdeněk Godla, Gabriela Gášpárová. Karlos Vémola a jim podobní jsou pro účely filmu celkem snesitelní. Jenže zrada v podobě techniky ozvučení je skutečně nemilosrdná, takže polovině replikám není vůbec rozumět. Určitě nikoho nepřekvapí, že i kamera tentokrát dostála lacinému vizuálu. A našla se i místa, kdy najatý nájemný zabiják na odstranění učitele už dosahoval parodických rozměrů. Kdo se chtěl kochat věznicí Bory, tak mu byl dopřán autentický zážitek. A nějaký ten erotický zážitek, jako s Bárou Mottlovou v posteli, také prospěl. Jen to chtělo více pohybu, razantnosti a života do znaveného pietního vzpomínání na minulost, nějakou zapamatovatelnou scénu a větší dějovou hutnost, aby se tenhle návrat nedostal do intencí těch nadbytečných. Tenhle pedagog má opravdu tuhý kořínek. 5/10 ()
Galerie (112)
Photo © Tomáš Magnusek s.r.o.
![Bastardi: Reparát - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/167/296/167296305_3e023c.jpg)
Zajímavosti (20)
- Natáčelo se ve stejné škole, kde se odehrával příběh trilogie Bastardi. Škola se nachází v České Skalici a před natáčením prošla částečnou rekonstrukcí. (ugugege)
- Ve filmu měla hrát Blanka Bohdanová, ale v době natáčení nemohla být kvůli pandemii covid-19 uvolněna z Domova pro seniory. Její roli převzala Carmen Mayerová. Blanka Bohdanová zemřela v říjnu 2021. (ugugege)
- K filmu byl vytvořen i hudební videoklip 47 x CRAY: Život je Bastard (2023). (Leopard105)
Reklama