Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Učitel Majer (Tomáš Magnusek) je propuštěn z vězení na amnestii. K sobě do domu si ho bere jeho spolužák ze základní školy Ivan (Zdeněk Godla), jenž žije v romském ghettě. Majer nemá nikoho z rodiny. Nikdo mu nezbyl, a tak nabídku Ivana vítá. Ivan Majerovi sdělí, že se mu rozhodl pomoci především z důvodu, že potřebuje znovu otevřít školu, na které dříve Majer učil a chvíli ji vedl. Ivan žijící v ghettě zná problémy své komunity a ví, že zrušení jejich oblíbené školy jim neprospělo. Majer začíná oslovovat své bývalé kolegy a především žáky, aby mu pomohli. Řada jeho žáků má také svoje děti. S nimi zažívá řadu komických situací. Netuší ovšem, že ho stále sleduje Dostál (Jiří Krampol), nejstarší z mafiánské rodiny, který ví, že Majer byl propuštěn a rozhodne se pomstít svého syna i vnuka. (Tomáš Magnusek s.r.o.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (145)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Řečeno slovy klasika : A komu tím jako prospějete? No byl jsem na pokračování trilogie kde hlavně na trojku nedám dopustit (zastřelte mě), zvědavej a skeptickej zároveň, protože trojka to vesměs celý uzavřela sice nejhůř jak mohla, ale uzavřela a tohle působí dojmem nastavovaný kaše. Je třeba si samozřejmě odmyslet, že už ta premisa s amnestií je totální hovadina děj se pak potlouká odnikud nikam a vzhledem k vývoji ten finální zvrat nedává vůbec smysl. Nemluvě o tom, že Magnusek se hrát nenaučil a patrně ani nenaučí. Na trojku to zvedá gerontofilní pomsta v domově důchodců  a profesionální zabiják s astmatem. To ani člověk jako Magnusek nemůže myslet vážně. Takže pro tentokrát ještě průměr, ale příště už tak shovívavý nebudu.50% ()

Johnny.ARN odpad!

všechny recenze uživatele

Tak ale toto bolo už extrémne hovno aj na Magnuska. Jednotka navždy v našich srdciach, ale toto stretko s odrastenými cigánmi z pôvodnej triedy vo mne nič nevyvolalo. A pritom snaha na spomienkový optimizmus obrovská, len zle podaná. Karlosa s Kajumim som tam fakt nečakal. Aspoň že nám tento film dal Grossovú, tá nech sa objavuje aj naďalej, bitch jedna. Pochovajme túto sériu, alebo reštartujme, ale už pod iným vedením. Žiaľ, ale musím. ODPAD! ()

Reklama

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Magnusek byl adekvátní v jediném filmu - ve Shokym & Morthym, protože tam hrál debila. Čtvrtí Bastardi mají ovšem potenciál zkultovnět po vzoru Wiseauova The Room. Oba filmy mají lecos společného: otřesnou technickou stránku, herce, jež by vyhodili i od ochotníků, těžkopádně předříkávané bláboly místo dialogů, řádku nepopsatelně bizarních scén (ať už provedením nebo naprostou nesmyslností) a v neposlední řadě ufňukané tvůrce. Na druhou stranu, u The Room jsem se díky afektovanosti a tvůrčí panovačnosti nasmál víc - Magnusek je ve své ukřivděnosti směšně melodramatický a při tlučení prázdné slámy tupě kouká do nostalgického blba. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Zhubnutý Tomáš Magnusek se po letech vrátil ke své kontroverzní postavě pedagoga, který poté, co na třech mladých delikventech vykonal pomstu za svoji zabitou sestru, skončil na dlouhá léta ve vězení. Po výkonu trestu mu pomocnou ruku podá jeho romský spolužák ze základní školy, který mu poskytne azyl v romském ghettě. A na učitele Majera čeká nejedno překvapení. Ať už je to setkání s jeho bývalými žáky, kteří mezitím dospěli, tak i nemilé setkání s mafiánem (Jiří Krampol), který mu smrt svého vnuka nikdy neodpustil. A ve hře je také znovuotevření speciální základní školy, která dávno zanikla. Jak si autor projektu naordinoval dietu, tak se to promítlo i do scénáře, který je také značně dietní. Hlášky zcela vymizely, je jich opravdu mimořádně poskrovnu. Film se plácá ve své absolutní vážnosti. A je tradičně přehlídkou populárních tváří, ze kterých se režisér snaží vydolovat herecké výkony. Copak o to, Zdeněk Godla, Gabriela Gášpárová. Karlos Vémola a jim podobní jsou pro účely filmu celkem snesitelní. Jenže zrada v podobě techniky ozvučení je skutečně nemilosrdná, takže polovině replikám není vůbec rozumět. Určitě nikoho nepřekvapí, že i kamera tentokrát dostála lacinému vizuálu. A našla se i místa, kdy najatý nájemný zabiják na odstranění učitele už dosahoval parodických rozměrů. Kdo se chtěl kochat věznicí Bory, tak mu byl dopřán autentický zážitek. A nějaký ten erotický zážitek, jako s Bárou Mottlovou v posteli, také prospěl. Jen to chtělo více pohybu, razantnosti a života do znaveného pietního vzpomínání na minulost, nějakou zapamatovatelnou scénu a větší dějovou hutnost, aby se tenhle návrat nedostal do intencí těch nadbytečných. Tenhle pedagog má opravdu tuhý kořínek. 5/10 ()

InJo odpad!

všechny recenze uživatele

Ne tak tvrdě a otevřeně rasistické jako předchozí díl(y), dokonce i technická stránka je na vyšší úrovni než bylo u téhle sračkosérie v minulosti zvykem. Jinak ale zůstalo vše při starém: Magnusek není schopný dát filmu konzistentní stylistický tvar, takže divák se až do konce nedozví, co že to vlastně sleduje. Chvíli je to černá (ehm) sociální komedie v duchu (ale rozhodně ne kvalitě) Prušinovského Mostu, jindy drama svědomí o vrahovi hledajícím vykoupení, a částečně také mafiánský revenge thriller (!). Poslední zmíněná rovina je mimo jednoznačně nejvíc. Magnusek se v ní pokouší kopírovat žánrové postupy a klišé, v jeho amatérském podání však jde o absolutně nevěrohodnou a nechtěně smešnou blamáž, v níž Jiří Krampol představuje mafiánského bosse, jenž se v domově důchodců (!!) spolčí s chladnokrevnou praktikantkou v podání Natálie Grossové (!!!), aby se mohl pomstít svým nepřátelům. Obrovská pecka je rovněž Magnuskův "um" spočívající v konstruování milostných linií. Své postavě dopřeje sex s krásnou mladou rómskou aktivistkou, svému příteli (v podání Godly) zase nymfomanickou sexy právničku, přičemž z filmu naprosto nijak nevyplývá, jak se mu danou ženu povedlo svést, když jím předtím celou dobu opovrhovala. ___ Na Magnuskovi, jakožto scenáristovi a režisérovi, je nejsmutnější/nejsměšnější/nejodpornější to, že se snaží natáčet divácky atraktivní díla, která budou kromě zábavy současně seriózním sociálním komentářem. Přijatelně sice nezvládá ani žánrovou zábavu, natož jakkoliv komplexně reflektovat realitu (tu pouze extrémně bulvarizuje a exploatuje), kdyby se však vydal cestou čiré bláznivé/lidové komedie a vykašlal se na veškeré pokusy o myšlenkovou a emocionální hloubku a parazitování na žánrech, jimž evidentně vůbec nerozumí, možná by tak sebe alespoň částečně ušetřil zaslouženého masivního hejtu ze strany kritiků a diváky zase katastrofálních (ne)filmových zážitků. Ten člověk ale zřejmě nemá žádnou soudnost a jeho cit pro uměleckou tvorbu je natolik nízký a vychýlený, že od něj nelze očekávat žádnou sebereflexi, která by mohla hypoteticky vést k tomu, aby už dál netočil takovéhle blivajzy. ___ 10 % za pár povedených Godlových hlášek. Velká škoda, že toho tajemného zabijáka nehrál původně avizovaný Van Damme. Level bizarnosti by pak ještě výrazně stoupl. ()

Galerie (112)

Zajímavosti (20)

  • Ota Jirák neměl dobrý pocit z natáčení ve věznici v Plzni na Borech. Když mu navíc kostymérky přidělily vězeňský mundúr a mříž se zaklapla, nebylo mu právě dobře. Byl to pro něj nejhorší natáčecí den. (TomasSlach)
  • Když je učitel Majer (Tomáš Magnusek) na konci filmu odváděn za železná vrata, jeden z bodyguardů za ním zabouchne dveře od auta. V dalším záběru jsou ale opět otevřené. (SONY_)
  • Natáčení probíhalo na sídlišti Chanov u Mostu, v místních panelových domech a komunitním centru. (ugugege)

Reklama

Reklama