Reklama

Reklama

Agent W4C je muž s ocelovými nervy a neobyčejným postřehem, který naráz myslí a jedná. Setkáváme se s ním v okamžiku, kdy ho rozkaz Velkého šéfa vytrhuje z vysokohorské idyly, ozvláštněné jen tmavovlasou kráskou a krátkou přestřelkou s nepřátelskými špióny. To vše musí W4C opustit a vydat se do neznámého města Prahy, aby tam „bestiálně krásné“ agentce Alici předal tajný plán na vojenské využití Venuše. Na likvidaci největšího agenta světa, velkého svůdce, sympaťáka a hrdiny však nakonec stačí bezelstně pečlivý obyčejný český účetní Foustka se svým psem Pajdou... Režisér Václav Vorlíček natočil tuto parodii na filmy se špionážní tematikou podle scénáře Oldřicha Daňka v roce 1967. V hlavních rolích diváky potěší Jiří Sovák, Jan Kačer, Květa Fialová, Jan Libíček a další. (Česká televize)

(více)

Recenze (215)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Jakožto největšímu odborníkovi této databáze mi moje odbornost nedovoluje souhlasit s tím, že by se tento snímek až tak povedl. Například zde chyběla pořádná fešanda v roli bond girl. Humorem se také šetřilo a pokoušel se být tak šíleně inteligentní, až už vlastně nebyl ani vtipný. Zasmál jsem se všeho všudy dvakrát. Příběh lehce o ničem a co se týče bondovských vychytávek, které dávaly snad největší prostor autorské fantazii, tak to tvůrci omezili na jeden multifunkční a krajně debilní budík. Příběh mě nezaujal. Herci si odkroutili zdárně to svoje. Úplný průser to nebyl, ale celkový dojem je spíše podprůměrný. Doporučuji od Vorlíčka zhlédnout raději vydařenou komiksovou parodii Kdo chce zabít Jessii? ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Lze tam najít lecos zábavného, ale dnes už je film mírně vyčpelý. Asi nejslabší Vorlíčkovina - alespoň pro mne. Ve své době to asi mohlo mít větší grády právě díky tomu, že to parodovalo tehdejší módu špionážních filmů s Bondem v čele a jeho různými klony např. s Jerry Cottonem v Zápaním Německu. U filmu je milé, že je doslova prošpikován tehdejší hereckou elitou, tehdy často na vrcholu sil i krásy (Fialová). Dávám za tři slánky. * * * ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

Parodie, to Vorlíčkovi šlo. Tato, kde to mírumilovný pan účetní natře všem světovým agentům sice v jeho tvorbě obsadí až pomyslnou třetí příčku za Vdovou a Jessie, přesto je výborná. Vorlíček s Daňkem a Macourkem to natřou všem světovým žánrovkám, protože co střela to trefa do černého. Co scéna, to fór, co dialog, to perla, které neodolatelným způsobem boří všechno, co špionážní žánr vybudoval, včetně samotného Veličenstva Bonda. U toho dokonce pár věcí trefně parodují ještě dřív než se u samotného Bonda mohly stát základem image. A zůstává vtipná i po letech a několika reprízách. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

3* česká parodie na počátky bondovek není tak špatná, jen ji asi chybí k dokonalosti košatější scénář nebo živější herci, protože mi přišli chvilkami bez šťávy, i když Kačer by byl určitě dokonalý James Bond. Provedení je na stejné úrovni jako "Kdo chce zabít Jessii?", ale nejspíš se to za socialismu neuvádělo v televizi tak často (že by trezor?), aby se mi to víc zarylo do hlavy. [ PŘÍBĚH: 2 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Finskej 

všechny recenze uživatele

Parodie parodií, ve které čeští filmaři s přehledem předběhli svět. Ještě dneska mohou novodobí experimentátoři se vtipem závistivě slintat při sledování archivu. Jan Kačer v hlavní roli neodolatelného superagenta je těžká nálož, ovšem český Q v podání Pana Taua Otty Šimánka se svým opravdu zvláštním budíkem je vrchol :) ()

Galerie (11)

Zajímavosti (26)

  • Vtipná hláška "Von tam snad dokonce přímo zuří" nebola v scenári, ale vznikla z improvizácie Jiřího Sováka (Foustka). (Raccoon.city)
  • Jiří Sovák (pan Foustka) vzpomínal, že pes se "podle scénáře jmenoval Pepa. Produkce nemohla dlouho psa sehnat, nakonec ho přivedli z psího cirkusu. Že je prý cvičený, a že tu roli tedy bude hrát. Mé pozornosti ale neušlo, že pořád kouká vytřeštěně po svém pánovi. Povídám: 'K čemu je mi cirkusový pes? Copak bude dělat kotrmelce nebo chodit po zadních? Pro film potřebuju, aby byl u mě, aby zůstal, když je klapka, aby poslouchal mě.' Majitel psa, cirkusák, se bránil, tušil nepříjemnosti. Do kapes mi trvale cpal syrová játra určená psovi, kterému jsem se tím měl zalíbit. Byl jsem krvavěj, smrděl jsem... Záhy jsem zjistil, proč z produkce naléhají: za toho psa už zaplatili nemalou částku. A celý psí cirkus kvůli téhle roli stál. A pak - prý už je podepsaná smlouva. Překvapeně povídám: 'Kdo ji podepsal? Ten pes? Majitel mě nezajímá, dělám film se psem!' Měl jsem pravdu. Po dnu a půl přišla stopka. Dál to prostě nešlo. Pes nebyl - vyjma kotrmelců - ničeho schopen. Vygumovaná osobnost. Konstruktivně jsem navrhl: 'Podívejte, takhle vybírat psa je blbost. Udělejte psí sympozium, přiveďte na něj nějaký adepty a ať si pejsci vyberou mě. Vždyť i psi mají určitý vkus - a tady jde o hodně, měli bychom proto přistupovat k problému vážně. Pes s osobností přece také inklinuje jen k někomu, ať má tedy možnost výběru.' Udělali, jak jsem řekl, a mezi uchazeči se objevila i malá fenka. Jmenovala se Pajda. Drobná, rozverná, s černým monoklem u oka. (...) Během deseti minut z nás byli kamarádi. Pajda uměla moc věcí. Hned v prvních minutách mi její majitel (byl do ní zamilovaný, koupil ji od jednoho člověka, který ji šel právě utratit, za deset korun) povídá: 'Zašeptejte: Čepička.' Zašeptal jsem: 'Čepička.' V tu ránu Pajda přiběhla, bafla, ňafla a už držela klobouk v zubech. Povídám: 'Zůstaň!' Zůstala. Vybrala si mě sama. Točil jsem s ní a štáb nevěřil svým očím, jak nám to krásně vychází. (...) Nechal jsem Pajdinku hrát, přizpůsoboval jsem se. Nejen v akci, také ve slovech. Text jsem si brumlal jen tak pod vousy, vlastně pod krásný velký knír, který tahle postava měla předepsaný. Domluvil jsem vše zřetelně až při postsynchronech, při natáčení jsem vypadal spíš jako břichomluvec. Pajda poslouchala, a tak vznikl dojem, že jsme ohromně secvičení, zatímco to byla čistá improvizace." (NIRO)

Reklama

Reklama