Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Notář Karas je nesmělý starý mládenec, který úspěšně uniká vdavekchtivým ženám a večery občas tráví ve společnosti doktora Pacovského a Ing. Čádka. Netuší, že právě oni dva ho chtějí vlákat do podivné hry, která by ho ochránila před nástrahami žen, jež by se rády staly paní Karasovou. Například před veselou vdovou Růženkou Smutnou, která si dokonce našla pro svůj záměr spojence v panu Houžvičkovi. Karas má však oči jen pro svůj idol ženské krásy - pro obraz Dívky v modrém. Jednou večer se nechá tak unést, že vtiskne dívce na obraze polibek, a ta k jeho překvapení z obrazu vystoupí. Tím se však ubohý notář ocitne v poněkud prekérní situaci a rozhodne se vydávat ji za svou neteř, komtesu Blanku z Blankenburgu. Den ode dne pak ve stále zamilovanějším doktorovi roste žárlivost na Blančiny ctitele, kteří si v jeho domě podávají dveře. A pak se jednoho dne dívka v modrém vrátí do obrazu, i když ne nadlouho. Vyjde totiž najevo, že Blanka se ve skutečnosti jmenuje Vlasta, není komtesa, ale studentka filozofie, a komedii sehrála na přání Karasových kamarádů Čádka a Pacovského. Znamená to konec lásky? (TV Nova)

(více)

Recenze (161)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Výborná komedie s originálním námětem a krásnou Lídou Baarovou v hlavní roli. Role komtesy Blanky z Blankenburgu Lídě sedla jako ušitá. Ta její staročeština je perfektní. Taky tak začnu na lidi mluvit:) Odhalení pointy pro mě bylo překvapivé, říkala jsem si, proč najednou mluví tak normálně. Zároveň to vysvětlovalo ten obraz, který vypadal, že v něm komtesa skutečně stojí. Chvíli mi však nedocházelo, že všechno, co se až do onoho odhalení dělo, bylo vlastně dokonale sehrané divadlo. Scény z krejčovství a při telefonátu vedle Blanky patří k nejlepším gagům snímku. Nádherná lehkost komediálních kinematografických skvostů doby české dávno pominuvší, zdá se býti již nenávratně pryč:) "Já bych potřeboval šaty." - "Ach, lituji, my nevedeme pánské zboží.", "Má to být pro starší dámu, že ano?" - "Ne, ne, spíš pro mladší."- "Na kolik let asi?" - "Asi na 318." :D ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Lída Baarová byla jako komtesa Blanka z Blankenburgu opravdu okouzlující a ta staročeska mluva, ta stalo za to. Nebyla ani tak afektovaná a prokenná, což bylo fajn. Oldřich Nový byl jako vždy výborný. U něho snad ani není možné očekávat něco jiného. Nápad celkem originální. Sice trošku naivní. To oceňuju. ()

Reklama

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Tento film jsem si vybrala kvůli Lídy Baarové. Chtěla jsem s každou ženskou ikonou českého prvorepublikového filmu, kam řadím právě i tuto herečku, vidět alespoň jeden film. Tuším, že toto je jedna z nejznámějších rolí Baarové. Byla krásná a kouzelná, naivně jsem všechno spolkla, takže můžu tvůrcům gratulovat, jak mě dokázali obelstít, ale bohužel, film Otakara Vávry me až tak nebavil a nezařadí se mezi mé nejoblíbenější. Zápletka měla krkolomné momenty, ale ve výsledku na mě film působil nemastně neslaně. ()

cariada 

všechny recenze uživatele

Velice pěkná veselohra o dívce z obrazu v podání Lídy Báárové (opravdu krásná žena). Která oživne a Oldřich Nový se může zbláznit radostí. Pěkná je tu staročeština ,kterou Lída mluví čimž vzniká řada vtipných situací. F.Kreuzman ,který náhodou taky pochází z Heliandy. Když si to tak rozeberem je to docela divná úchylka zamilovat se do obrazu. Oldřichu ještě ,že ta Lída oživla. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Komédia, ako sa na Nového patrí, s výborným spádom a prekvapením. Baarová ako dievča z obrazu je so svojou staročeštinou úžasná, chvíľami som musel napnúť celú svoju pozornosť, aby som zachytil a porozumel všetkému. –––– My se stydíme. – K čemu stud, když hříšný úmysl v něm? –––– Kterak takové kalihoty nositi můžeš? Vadu jakousi nohou svých podivných trubkách skrýváš snad? ()

Galerie (59)

Zajímavosti (7)

  • Film patril medzi "trezorové" kvôli účasti údajného kolaboranta, herca Vladimíra Majera, ktorý stvárnil postavu kastelána. (Raccoon.city)
  • Hospodyně Otylka (Antonie Nedošinská) ke konci filmu, kdy se nabyvatel zámku přišel podívat se na obraz a oživlou dívku, říká Janu Karasovi (Oldřich Nový): „...šel nahoru", myšleno do knihovny. Dopustila se tím faux paux, protože svému zaměstnavateli tzv. onkala, co je v tomto vztahu nanejvýš nevhodné (oslovení leda pro služku či obecně podřízeného). Jedině správné bylo užít uctivějšího tvaru totiž „...šli nahoru". Nyní bychom to chápali jako rozdíl mezi tykáním a vykáním. (Brtniik)
  • Na prvním snímku filmu je zobrazen zámek ve Slavkově u Brna. (Lentilkatka)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno