Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Notář Karas je nesmělý starý mládenec, který úspěšně uniká vdavekchtivým ženám a večery občas tráví ve společnosti doktora Pacovského a Ing. Čádka. Netuší, že právě oni dva ho chtějí vlákat do podivné hry, která by ho ochránila před nástrahami žen, jež by se rády staly paní Karasovou. Například před veselou vdovou Růženkou Smutnou, která si dokonce našla pro svůj záměr spojence v panu Houžvičkovi. Karas má však oči jen pro svůj idol ženské krásy - pro obraz Dívky v modrém. Jednou večer se nechá tak unést, že vtiskne dívce na obraze polibek, a ta k jeho překvapení z obrazu vystoupí. Tím se však ubohý notář ocitne v poněkud prekérní situaci a rozhodne se vydávat ji za svou neteř, komtesu Blanku z Blankenburgu. Den ode dne pak ve stále zamilovanějším doktorovi roste žárlivost na Blančiny ctitele, kteří si v jeho domě podávají dveře. A pak se jednoho dne dívka v modrém vrátí do obrazu, i když ne nadlouho. Vyjde totiž najevo, že Blanka se ve skutečnosti jmenuje Vlasta, není komtesa, ale studentka filozofie, a komedii sehrála na přání Karasových kamarádů Čádka a Pacovského. Znamená to konec lásky? (TV Nova)

(více)

Recenze (161)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ak ste 300 rokov stará krásna žena a dostanete sa zhodou okolností do lepšej (zdanlivo, začína vojna) budúcnosti, tak máte sakra šťastie, že na Vás ihned narazí Olda Nový. Vy sa totiž ihned zamilujete (to aj všetci ostatní) a navyše sa s ním zabavíte. Zabaví sa aj divák, ale určite sa zabavil ten vtedajší, pre ktorého musela byť takáto zápletka oživením v tom zástupe komédií o zámenách. Tu je tá zámena totiž výborne zmotivovaná. No a na konci nás čaká prekvapenie, ktoré je navyše výborne nakrútené. Dávam o hviezdičku menej práve kvôli tomu, že na dnešné pomery sa humor už príliš drží pri zemi a akosi pri tej Baarovej chovaní som nechápal, ako z nej môžu byť všetci tak paf. Akoby neexistovala žiadna iná pekná žena v okolí, čo je vysoko nepravdepodobné.... ()

Roman Albach 

všechny recenze uživatele

Lída Baarová jako komtesa Blanka mluvící staročeštinou je tak vtipná, že Dívka v modrém je jedna z komedií, kterou můžete vidět stále znova a znova. Mnoho komedií natočených ve 30. letech patřily do té doby a dnes se jim smějeme především díky roztomilé naivitě a přehrávání herců. Toto ale není případ právě Dívky v modrém. Je to komedie nadčasová s výbornými hláškami.... (např. Blanka ke kouřící dívce: "Párátko ti hoří") ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

Ze svaté trojice Gollová-Mandlová-Baarová pro mě byla Lída vždy tou třetí a nikdy jsem moc nechápal co na ní ten Goebbels viděl. S jedinou výjimkou. A tou je role Blanky, které se Baarová zhostila geinálním způsobem a povýšila milou a dokonce i po 75 letech stále stejně zábavnou komedii na nezapomenutelný zážitek. Samozřejmě v dokonalé souhře s neodolatelně zamilovaným Oldřichem Novým. Další komedie ze třicátých let, která odmítá stárnout a zub času si na ní vylámal své nenechavé zuby. Ladná režie dokonale vysoustruženého scénáře, plného nápadů, jiskřivě odsýpající dialogy a dokonale fungující atmosféra, které dodává kouzlo nejen Blančina staročeština. A jako třešnička ve vedlejší roli nezapomenutelné české tornádo Gollová. ()

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Další z naprosto skvělých našich předválečných komedií. A stejně jako u mnoha dalších, její velkou devízou je skvěle propracovaný a inteligentní scénář, výborné a milé herecké výkony a taková ta pozitivní, veselá atmosféra. Lída Baarová a její staročeština je opravdu kouzelná a vůbec se pánům na plese nedivím, že jim tak učarovala. :-) Do 5 hvězdiček vážně moc nechybí. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Lída Baarová byla jako komtesa Blanka z Blankenburgu opravdu okouzlující a ta staročeska mluva, ta stalo za to. Nebyla ani tak afektovaná a prokenná, což bylo fajn. Oldřich Nový byl jako vždy výborný. U něho snad ani není možné očekávat něco jiného. Nápad celkem originální. Sice trošku naivní. To oceňuju. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (7)

  • Film patril medzi "trezorové" kvôli účasti údajného kolaboranta, herca Vladimíra Majera, ktorý stvárnil postavu kastelána. (Raccoon.city)
  • Hospodyně Otylka (Antonie Nedošinská) ke konci filmu, kdy se nabyvatel zámku přišel podívat se na obraz a oživlou dívku, říká Janu Karasovi (Oldřich Nový): „...šel nahoru", myšleno do knihovny. Dopustila se tím faux paux, protože svému zaměstnavateli tzv. onkala, co je v tomto vztahu nanejvýš nevhodné (oslovení leda pro služku či obecně podřízeného). Jedině správné bylo užít uctivějšího tvaru totiž „...šli nahoru". Nyní bychom to chápali jako rozdíl mezi tykáním a vykáním. (Brtniik)
  • Na prvním snímku filmu je zobrazen zámek ve Slavkově u Brna. (Lentilkatka)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno