Reklama

Reklama

VOD (1)

Operátor tísňové linky (Jake Gyllenhaal) se snaží zachránit volající, které jde o život, ale brzy zjistí, že všechno je úplně jinak. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (254)

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Kdo je oběť a kdo viník? To je hlavní otázka tohoto filmu. V sevřené atmosféře se nám zde odkrývá případ "únosu" a souběžně s tím i okolnosti a minulost hlavní postavy - telefonního operátora Joa. Je to napínavé a klaustrofobní a zároveň geniálně vystavěné až k vrcholnému "prozření". Přiznám se, že dánskou předlohu neznám, ale i kdyby tento film jen kopíroval to, co vymysleli a vytvořili dánové, je to natolik mistrně provedené a hlavně zahrané ("bravo!" patří Gyllenhaalovi, kteří držel to šílené napětí po celou dobu), že mi přijde nefér dát filmu méně než 4 hvězdy. Tohle je film, který si zaručeně zasouží "červené" hodnocení. Jen těžko věřit, že zde na ČSFD spadá do pouhého průměru. ~(4,4)~ ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Americká předělávka thrilleru Tísňové volání vyvolávala i kvůli vysokým kvalitám dánského originálu snadno pochybnosti. I kvůli pověsti amerických předělávek evropských hitů. V hlavní roli americké předělávky se sice objevuje Jake Gyllenhaal, režíruje schopný Antonie Fuqua a hlasové výkony propůjčili například Riley Keough, Ethan Hawke či Paul Dano, přesto snadno vznikali pochyby. Várka pozitivních ohlasů z Filmového festivalu v Torontu přitom začala slibovat, že americké The Guilty rozhodně není zbytečnou záležitostí a pochyby by snadno měli jít stranou. Bohužel první várky nadšených ohlasů vždy nezaručují jasnou výpovědní hodnotu.   Po nadšených ohlasech z Toronta je Viník zklamáním. I tentokrát většinu času sází americká verze na jednu místnost, jeden telefon a jednoho herce. Jake Gyllenhaal má v podstatě prostor jen pro sebe a dokáže opět dokázat, že jedním z nejtalentovanějších herců současného Hollywoodu. Krom menších rolí a vokálních výkonů je Viník v podstatě Gyllenhaalovou One Man Show, kdy Gyllenhaal do svého výkonu skutečně dává naprosto všechno. Jestli kvůli něčemu stojí za to Viníka vidět, je to právě Gyllenhaalův výkon.   Fuqua dokáže pracovat s atmosférou, rozhodnutí, že se kamera v podstatě většinu času věnuje Gyllenhaalovu obličeji pomáhá se jeho postavě dostat pod kůži, působí to skoro tak, že je divák přímo vedle Gyllenhaala a jeho náročnou službu prožívá s ním.   Scénáře se chopil Nic Pizzolaneto, autor mimochodem takového nenápadného seriálu jménem True Detective. Jeho scénář dle očekávání není adaptací dánského filmu 50: 50, s takovým hlavním hrdinou pracuje zcela jiným způsobem. Viník se celkově snaží útočit více na emoce, Tísňové volání bylo ovšem o poznání více vtahující a zajímavější. I s hlavním hrdinou ve finále pracovalo o poznání zajímavěji, Viník v tomhle ohledu zklamává a zamrzí to i kvůli faktu, že scénář psal právě Pizzolaneto. A momenty, kdy se to celé jaksi pokouší o sociální komentáře jsou vyloženě nefunkční.   V průběhu to vypadá, že i přes fakt, že se film odehrává většinu času v jedné místnosti s jedním hercům to celé bude vizuálně nápadité. Fuqua a kameraman Maz Makhani skutečně přichází se zajímavými vizuálními nápady, ve finále jich ovšem není zas tak moc. Časem se navíc vlastně definitivně ukáže, že i přes fakt, že nejde o kopírku 50: 50 je Viník pořád tak trochu film navíc, kterému nemá člověk důvod dávat přednost právě před Tísňovým voláním. Americká verze má sice skvělého Gyllenhaala, Tísňové volání ovšem mělo zase skvělého Jakoba Cedergrena a celkově v něm vše fungovalo o poznání působivěji. Americká předělávka samotný námět kdovíjak nepozměňuje, krom pár stěžejních rozdílů nepřidává nic nového. A i proto se jen tak nezbaví pachutě zbytečnosti.   Viník neurazí. Díky faktu, že trvá pouze hodinu a půl rychle uteče, má skutečně skvělého Gyllenhaala, v první polovině slušné vizuální uchopení a i hudba Marcela Zarvose slušně podporuje atmosféru, kterou Fuqua v rámci možností servíruje. V průběhu se ovšem definitivně ukáže, že Viníka svět nepotřebuje, protože po Tísňovém volání přeci jen nic nového nepřináší. Krom sledování fascinujícího výkonu Gyllenhaala vlastně snad neexistuje důvod, proč by měl někdo dávat před Tísňovým voláním přednost právě téhle americké předělávce. Pro neznalce původního filmu možná bude fungovat o poznání silněji, ta pravá kvalita ovšem v případě této látky pochází z Dánska....... () (méně) (více)

Reklama

luka4615 

všechny recenze uživatele

Ani výtečný herecký koncert Jakea Gyllenhaala snímek The Guilty nezachrání od škatulky zbytečného a žádnou inovaci nepřinášejícího remaku severského snímku “Den skyldige” z roku 2018. Tento počin je tedy dle mého názoru absolutní zbytečnost, pročež raději věnujte svůj čas původnímu skvělému počinu z dánské kuchyně. (Netflix) „Broken people save broken people.” ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Typická (zbytočná) americká verzia, inak skvelého dánskeho filmu. Napriek tejto prvej vete musím povedať, že s americkými remakemi zahraničných filmov nemám najmenší problém. Svojhočasu sme si ich užili nadmieru, keď sa po americku remakoval snáď každý druhý úspešnejší ázijsky horor. A mnoho divákov tak nafrflalo ako keď sa jedná o remake európskeho filmu. Problémom však je, že tento remake sa ani zďaleko nepokúša o nič nové a je doslovnou kopírkou toho predošlého. Príbehovo tak už nemá absolútne čím prekvapiť a jediné čo robí "inak" je, že celé dianie klasicky po hollywoodsky zbytočne prehnane dramatizuje a tak sa v americkej verzii The Guilty viac kričí, plače, duní intenzívnejšia hudba a všetko musí byť teatrálnejšie. Jake Gyllenhaal síce odvádza do bodky presný výkon a je radosť na neho celých 90 minút počas ktorých ani na sekundu nezíde z obrazovky pozerať. Ale čo z toho, keď podobný výkon odvádza vo filme, ktorý síce vďaka skromnejšej stopáži nestihne ani raz nudiť, ale ani raz obhájiť zmysel svojej existencie. Iba z minimalistického dánskeho filmu robí typický americký thriller, ktorý musí diváka neustále niečím nadchýňať, až nakoniec pôsobí ako stovka ďalších thrillerov ktorá sa v US už natočila. Typický príklad filmu, ktorý nemá koho čím uraziť, ale ani absolútne ničím (okrem výkonu Gyllenhaala) nadchnúť, hlavne pokiaľ ste videli originál. CELKOVO: 6/10 ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dánskou verzi jsem neviděla, proto možná nadhodnocuji. Ale kamera i herecký výkon Jakea mi přišly výborné a zasazené do příběhu, který mi nedal vydechnout, přestože jsem ve skutečnosti viděla jen čím dál zoufalejšího policistu na tísňové lince. Sedla mi i pointa, která je možná moralizující, ale já myslím, že lidé, kteří mají svědomí, se pod dojmem tak silné zkušenosti mohou zachovat i v reálu. SHRNUTÍ: Když se ti svět zúží jen na jediný telefonát a všechno je jen na tobě. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (5)

  • Děj filmu se odehrává v pouhých 4 místnostech. O zbytku pouze slyšíme nebo vidíme na monitorech. (Zix.)
  • Film byl natočen za pouhých 11 dní. (SONY_)

Související novinky

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

30.01.2024

Lamentovat nad tím, že vznikají anglicky mluvené remaky světových filmových hitů, by už nemělo příliš smysl. Občas z toho může alespoň vzejít fajn snímek, který podnítí zájem o danou látku, případně… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Reklama

Reklama