Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Američanka Bronte Parrishová je půvabná, ale poněkud upjatá mladá vegetariánka, nekuřačka, abstinentka a bojovnice za ekologii. George Faure je francouzský emigrant, spontánní a bezprostřední, labužník holdující biftekům, cigaretám a vínu. Jak se vůbec tihle dva mohli stát manžely? Jednoduše. Bronte si chce pronajmout byt s obrovským skleníkem, podmínkou majitelů je však manželský pár. George potřebuje povolení k práci a pobytu v USA, tzv. zelenou kartu. Formální sňatek, jehož prostřednictvím dosáhnou splnění svých snů, je otázkou půlhodinky. To ovšem ještě netuší, že imigrační úřad podrobuje podobné "podezřelé" manželské páry přísnému dohledu. Bronte a George čeká perný víkend, kdy musí pod přísným pohledem úředníků sehrát roli dokonale fungujícího a milujícího se manželského páru. (TV Nova)

(více)

Recenze (276)

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Ale tak jó, dá se to. Krásný byt se skleníkem. Ze všech podob G. Depardieu mám nejméně ráda to klišé o neotesaném obrovi s laskavým vřelým srdcem, jeho vizáž k tomu svádí, já vím. Beru to v komedii (Drž hubu!, Obelix), ale tady už mě to neba. Je tam moc té "američtiny", což na jednu stranu chápu, je to o Francouzovi, co chce - pro mě naprosto nepochopitelně - žít v USA. Na druhou stranu, kdyby to bylo čistě francouzské, mělo by to asi větší šťávu a byla by to určitě větší legrace. Ovšem klavírní vystoupení pana skladatele bylo perfektní! ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Předně musím konstatovat, že Peter Weir je jedním z mých vůbec nejoblíbenějších režisérů, což se tady koneckonců hodně projevilo. Jeho inteligentní scénář a plynulá režie společně s výtečně obsazenými Gérardem Depardieu a Andie MacDowell daly vzniknout poněkud nenápadnému, ale přesto nesmrtelnému zástupci svého žánru, jehož kvality jsou pro dnešní zástupce nedosažitelné. Velmi příjemný ironický nadhled a jednoduchá zápletka, která ale díky hereckému koncertu ústřední dvojice nemůže ztratit své kouzlo ani na opakované zhlédnutí. Ten malý detail, že název manželčina krému může rozvrátit manželství, tentokráte velice rád ignoruji...Přesně mezi čtyřmi a p*ti. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Špičkový film, zdařilé ztvárnění mimořádně šťastně vybrané látky, herecký koncert dvou osobností. I tak lze zachytit kouzlo nezapomenutelného díla, které ovšem v žádném případě nespočívá v základní, byť aktrativní imigrační zápletce. Multikulturní konfrontace a nevšední pohled do americké levě liberální skutečnosti na přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století a francouzství, zastoupeného opravdu nekonvenčním mužem nejen způsobů, ale i životní cesty, je již pravdě blíže. Aby však úplnost v KARTĚ zachycené skutečnosti byla dokonalá, zbývá k tomu dodat milostný příběh plný něžného humorného nadhledu. Oba protagonisté září, a ačkoliv vše končí opravdu nehappyendovým happy endem, dojem jiskřivého vzrušení, nepomíjejícího úsměvu, který čas od času přechází do bujarého řehotu, aby se vzápětí ztlumil do ne snadného zamyšlení či hlubokého, vážného pohledu, zůstává. Zdánlivě kýčový námět, prohnaný hned trojnásobnou koprodukcí, svou nespornou mimořádnou kvalitou opravdu překonává i ta nejsmělejší očekávání a naděje. ()

Thomick 

všechny recenze uživatele

Pět hvězdiček nedávám ani tak pro kvalitu snímku, která určitě neni stoprocentní, jako spíš pro nespornej přínos žánru. Weirova Green Card je patrně nejmíň lacinou romkom, s kterou jsem měl tu čest, což mu zároveň s klidem na srdci přiznávám coby hrdej curtisovec. Čili "vyznavač" jaksi protisměrnýho postupu při (zde trpělivym, pečlivym) budování vztahu mezi hlavními hrdiny, (zde nesmírně dynamickym) rozvíjení a posouvání postav či psaní (zde sympaticky zamlžený) pointy ... Weir na to šel zkrátka úplně jinak. A díky skvělýmu Gérardovi, kterýmu se role musela psát na tělo, i tradičně ohromující Andie si pak člověk ani tolik nevšímá tý trošku aktivistický rétoriky (jakožto další dimenze Weirova neotřelýho přístupu), která tenhle "přezelenalej" film doopravdy špikuje skrz naskrz. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Ne tak geniální jako Společnost mrtvých básníků nebo Truman Show, ale pořád velice slušný film od Petera Weira. Zajímavý je tím, že je - oproti tradiční výstavbě romantických komedií - vyprávěný jaksi odzadu: na počátku stojí svatba a až na samém konci velká láska. Tento snímek má také hezkou hudbu a místy je dokonce napínavý (např. když jde George ukázat úředníkovi, kde mají záchod). Výtku mám k tomu, že příběh se až moc drží základní linie a tu neopustí až do konce. Když si přečtete slogan "Příběh dvou lidí, kteří nejdříve uzavřeli manželství a pak se do sebe zamilovali." znáte automatický celý děj, celou hodinu a čtyřicet minut víte, kam to bude směřovat. Tím se z filmu vytrácí gradace: Víte, že i když se na začátku ti dva nemají rádi, nakonec spolu skončí. Pěkný film, ale předvídatelný. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (14)

  • Skladba, kterou hraje paní Adlerová (Victoria Boothby) na večírku, je Chopinův valčík „Na rozloučenou“ (L'Adieu), v A dur, op. 69. (Idée_fixe)
  • Peter Travers, filmový kritik z časopisu Rolling Stone, popsal film jako "okouzlující romantický bombónek". (Terva)
  • Ačkoliv byla velká část filmu zaplacena z australských fondů, nezahrál si v něm žádný australský herec a nebyl natočen v Austrálii. Jedinými australskými členy štábu byl režisér, scenárista a producent v jedné osobě Peter Weir, kameraman Geoffrey Simpson a několik asistentů. (HellFire)

Reklama

Reklama