Režie:
Peter WeirScénář:
Peter WeirKamera:
Geoffrey SimpsonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Gérard Depardieu, Andie MacDowell, Bebe Neuwirth, Robert Prosky, Jessie Keosian, Ethan Phillips, Lois Smith, Ronald Guttman, Ann Wedgeworth, John Spencer (více)Obsahy(1)
Američanka Bronte Parrishová je půvabná, ale poněkud upjatá mladá vegetariánka, nekuřačka, abstinentka a bojovnice za ekologii. George Faure je francouzský emigrant, spontánní a bezprostřední, labužník holdující biftekům, cigaretám a vínu. Jak se vůbec tihle dva mohli stát manžely? Jednoduše. Bronte si chce pronajmout byt s obrovským skleníkem, podmínkou majitelů je však manželský pár. George potřebuje povolení k práci a pobytu v USA, tzv. zelenou kartu. Formální sňatek, jehož prostřednictvím dosáhnou splnění svých snů, je otázkou půlhodinky. To ovšem ještě netuší, že imigrační úřad podrobuje podobné "podezřelé" manželské páry přísnému dohledu. Bronte a George čeká perný víkend, kdy musí pod přísným pohledem úředníků sehrát roli dokonale fungujícího a milujícího se manželského páru. (TV Nova)
(více)Recenze (276)
Tak trochu nestandardní romantická story :) Depardieu byl ve své roli sympaťák, naopak postava Andie MacDowell mě svým přístupem chvílemi dost štvala a skoro jsem se divila, že on jí to pořád trpí. Závěrečný obrat v jejich vztahu byl možná trochu "hrrr", ale rozhodně to byl zajímavý konec, který zkrátka utkví v hlavě. Stejně tak film jako celek, protože jednoduše působí neobyčejným dojmem (zaujal mě i začátek, který uvrhne diváka okamžitě do už hotové situace). ~(3,9★)~ ()
Nejsem vůbec, ale fakt vůbec fanda romantických komedií. Protože jsou to většinou prvoplánový nesmysly, kde hrajou mizerný herci a celý je to od začátku úplně jasný. Ono je to vlastně docela schématický i tady, jenom to prostě celý funguje. Andie McDowell vypadá tak, že by se do ní musel zamilovat úplně každej (včetně mne, po asi 30 sekundách filmu). A stejně tak by každýho soudnýho člověka musela štvát ta její káva bez kofeinu a zrní k snídani a nesmysly s lesem v ghettu. No a oproti ní je živelnej, obtloustlej a zábavnej Depardieau. Je to strašně dobře napsané a zrežírované (Peter Weir), když se ti dva baví, nešustí to papírem. A když z jejího bytu vyhazoval pana mrkvičku, fandil jsem mu totálně. Prostě jestli má smysl koukat na nějakou vztahovou komedii, tak na tuhle. /// UPDATE 2021: Všiml jsem si pár věcí, které mi dlouho unikaly. Třeba že Andie McD je prakticky celý film (s výjimkou scény na střeše v županu) oblečená jako hastroš. Nevím, jestli je to nevkus 90. let nebo záměr tvůrců, ale čistě pocitově působí tlustý Depardieu v nepadnoucím saku o dost elegantněji než ona. Druhá věc je trochu alogismus s panem Mrkvičkou. Podle fotek s ním Bronte chodí už dlouho... a přitom s ním nechce spát? Ani ho nepozve doma po večeři dál? To je divné. ()
To už bude skoro 30 let, co jsem na tom byl v letním kině? No teda. Ale pořád jsem si pamatoval parádní klavírní scénu (kterou si pak podobně Depardieu zopakoval v Táta nebo milenec). Taková milá romantická komedie, ne přímo k zasmání, ale k nemizícímu úsměvu na tváři, z doby, kdy se osmdesátky lámaly do devadesátek. A k tomu výborná Enya jako hudební podkres. Kdo by si nepamatoval Monticello? ()
Andie McDowell sice je k sežrání a antipatií k velkému Francouzovi taky netrpím, ale pro mě je Zelená Karta jen další z řady romantických komedií. I když ten skleník (nebo zahrada?) by se mi líbil...kdybych se o něj nemusel starat:) Ale zas na druhou stranu vím o někom, komu by se líbil taky a kdo by se o něj staral, a s kým bych v jednom bytě klidně i bydlel;) Jednou to přijde a bude to ještě větší komedie než Zelená Karta:) ()
Jako komedie mi to moc nepřišlo, protože tam vážně nebyla chvíle, kdy jsem se smála, nebo která mi připadala opravdu vtipná. Přesto to nebyl film, u kterého bych se musela nudit. Nechala jsem se provázet Depardieuem a MacDowellovou za získáním Zelené karty. A za to, jak to dopadlo, dávám o hvězdičku navíc, jinak bych dala "jen" lepší tři :-) protože to mělo opravdu inteligentní scénář. ()
Galerie (35)
Photo © Touchstone Pictures
Zajímavosti (14)
- Ačkoliv byla velká část filmu zaplacena z australských fondů, nezahrál si v něm žádný australský herec a nebyl natočen v Austrálii. Jedinými australskými členy štábu byl režisér, scenárista a producent v jedné osobě Peter Weir, kameraman Geoffrey Simpson a několik asistentů. (HellFire)
- Peter Weir se rozhodl obsadit Gérarda Depardieu do role George poté, co jej viděl v historickém dramatu Danton (1983). Depardieu souhlasil, ale protože musel nejprve dostát svým závazkům, natáčení muselo být o rok odloženo. Peter Weir využil dlouhé pauzy, aby natočil Společnost mrtvých básníků (1989). (HellFire)
- Tetování, která Georges (Gérard Depardieu) ve filmu ukazuje Brontë (Andie MacDowell), jsou skutečná. (Elizabeth13)
Reklama