Režie:
Peter WeirKamera:
Russell BoydHudba:
Maurice JarreHrají:
Mel Gibson, Sigourney Weaver, Linda Hunt, Michael Murphy, Joel Lamangan, Agoes Widjaya Soedjarwo, Noel Ferrier, Mark Egerton, Bembol Roco, Bill Kerr (více)Obsahy(3)
Indonésie, rok 1965. Revoluce klepe na dveře. Zahraniční novináři, kteří přijeli napsat o rostoucím neklidu v zemi, jsou Sukarnovou vládou drženi stranou všeho dění. Ale se správnými kontakty se dostanete k velkým příběhům. Australský reportér Guy Hamilton je na stopě právě takovému příběhu, ačkoliv ví, že zveřejnění jakékoli informace odhalí jeho zdroj. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (75)
Kruci, takový potenciál - nádherné lokace, výběr herců na jedničku, hudba (Jarre, Vangelis), téma...jenže jako celek to prostě nefunguje. Některé scény nezapomenutelné, ale jako kdyby se Weir nedokázal rozhodnout, jak bude film vypadat; výsledkem je politicko-romantický slepenec, v němž ani jedna linie nefachčí naplno (což je vzhledem k délce stopáže velké mínus). Romantická linka se měla dostat víc do popředí (fakt jsem to řekla?:); jednak to Weaver s Gibsonem dohromady sekne a zadruhé nepřesnost politických faktů sráží význam politické části. Dere se mi na mysl místní zprofanované: bylo to dobrý, ale mohlo to být i lepší. ()
Skvěle zahrané a přes mírnou zdlouhavost skvěle atmosférické. Weir umí z filmu na diváka přenést to, co cítí jeho postavy. V tomto případě diktaturu a krutost režimu, které nejsou ani moc vidět, a přesto jsou naprosto jasně přítomné. A samozřejmě do filmu skvěle zapadající Vangelisova skladba. Sigourney dokonce vypadá velmi přitažlivě, což pro mě obvykle nebývá. ()
Peter Weir opět nezklamal, opět se tady vznáší opar zvláštního kouzelného mysticismu, který díkybohu není tak dusivý a halucinogenní jako v Last Wave. Všeho, co dělá Weira Weirem je tady akorát a dokonale se to podřizuje příběhu. Mel Gibson je výborný (snad poprvé a naposled), Weaverová přetéká charismatem a vynikající je i Linda Huntová v magické roli Gibsonova lliputánského přítele. Skoro pět hvězdiček. ()
Atraktívne prostredie aj herci (mladý Gibson sa s tou svojou tváričkou o filmovú budúcnosť strachovať asi naozaj nemusel:)), zaslúžené ocenenenie pre Lindu Hunt a tak trochu hollywoodsky záver (ktorý sa však dá zniesť). Mimochodom, myslím, že Gibson tu predvádza svoj najlepší výkon (spolu s tým vo filme "Signs"). ()
Rok nebezpečného života měl dobré herce. Mladý Mel Gibson vysloveně exceloval. Jenže celou dobu jsem z toho filmu měl takový zvláštní pocit, jako že se něco zvrhne a film nakonec ukáže to pravé Indonéské inferno. S parťákem Enšpíglem jsme na to čekali celý film a já v posledních asi patnácti minutách usnul. Když jsem se k filmu ale zpětně vrátil a zbytek dokoukl, pořád doufajíc v to, že se to nějak zvrhne, byl jsem v šoku. Nezvrhlo. Tak na mě tenhle film nakonec zapůsobil dost negativně, jelikož se jedná o, na první pohled, velice atraktivní drama z originálního prostředí, kterého se člověk také dvakrát tolik nedočká, a nakonec ani nedokáže ničím zaujmout a vlastně celou dobu jenom nudí. No, škoda… ()
Galerie (57)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (6)
- Honorář Mela Gibsona (Guy Hamilton) byl 150 000 dolarů. (Zdroj kniha Mel - The Inside) (Locksley)
- Natáčení probíhalo v Austrálii a na Filipínách. (Terva)
- Peter Weir a Mel Gibson museli kvůli výhrůžkám usmrcení od muslimů přesunout natáčení z Jakarty do Austrálie. (Terva)
Reklama